Beantwoord

Eigen site en mail

  • 1 April 2015
  • 8 reacties
  • 1149 keer bekeken

Ik ontving van de KPN vandaag een e-mail met de volgende tekst:








   

Geachte heer [achternaam],

U hebt een internetabonnement van KPN. Bij dat abonnement krijgt u 5 gratis mailboxen. Op dit moment gebruikt u 7 mailboxen. Via deze e-mail laten wij u weten dat u vanaf 1 juli 2015 voor elke extra mailbox € 1,98 per maand betaalt.

Naast internet + bellen betaak ik voor eigen site en mail. Dit zou meer dan 5 e-mail adressen mogelijk maken.

Ik las al dat door de verhuizing van eigen site en mail naar de zakelijke afdeling de particuliere afdeling geen zicht meer heeft op het zakelijke deel van het abonnement.

Ik wil niet nog meer betalen en wil daarom mijn homepage (http://www.achternaam.info) verhuizen naar een andere provider. Hoe pak ik dit aan?

Hartelijk dank alvast voor uw antwoord.
icon

Beste antwoord door Tim 10 April 2015, 15:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Dag Robbie, 

Het klopt inderdaad dat we Eigen Site & Mail naar het zakelijke segment gaan verhuizen. 5 e-mailadressen zijn hierbij gratis. Voor extra adressen betaalt u inderdaad het bedrag wat vermeld staat in de brief. 

Jammer dat u hierdoor wenst te vertrekken bij KPN. We hebben bij KPN een scala aan andere abonnementen die wellicht goed bij u passen. Ik adviseer u daarom ook eens een kijkje te nemen: http://www.kpn.com/zakelijk/cloud/hosting-en-e-mail.htm Indien ik hierin iets voor u kan betekenen, hoor ik dat graag. 

Zou u mij in een privébericht uw postcode/huisnummer, naam contractant/bedrijf en domeinnaam sturen? Dan kan ik ervoor zorgen dat u een EPP code ontvangt om uw domein mee te verhuizen. Eventueel kunnen we het verder hebben over de zakelijke pakketten die ik eerder aankaartte. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Eerlijk gezegd was ik niet van plan om te verhuizen maar KPN heeft eerst eigen site en mail naar de zakelijke markt verhuisd en gaat nu meer berekenen.

Bij mijn Internet plus bellen abo kreeg ik al 5 e-mail adressen.

Toen wij eigen site en mail namen kregen we er meer e-mail adressen bij. Dit werd een rommeltje omdat KPN zelf allerlei e-mail adressen toekende.

Ik ben toen naar de KPN winkel in Arnhem gegaan en die konden daar ook niets aan doen.

Nu heeft KPN één en ander gesplitst en moet ik meer gaan betalen.

Gisteravond probeerde ik een aantal e-mail adressen te verplaatsen maar dan krijg je een foutcode 1000 zonder verdere toelichting wat niet erg gebruiksvriendelijk is.

Vandaar mijn idee om het site gedeelte te gaan verhuizen zodat achternaam.info als webadres en achtervoegsel voor de e-mail gehandhaafd blijft zonder dat ik daar naar om moet kijken en zonder onverwachte prijsverhogingen.

(NB Eigen site en mail dat klinkt toch alsof er mail adressen bij horen?)

Ik heb nog geen hosting bedrijf gezocht; wil graag weten welke stappen ik moet ondernemen om  achternaam.info als webadres en achtervoegsel voor de e-mail veilig te stellen.

harteloijk dank alvast voor uw reactie.
Reputatie 3
Badge +3
Dag Robbie, 

Is Domeinnaam Online dan niet iets voor u? 

http://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/3938/Domeinnaam-Online.htm 

Eventueel is dit aan te vullen met Exchange Online: 

http://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/3964/Zakelijk-Exchange-Online.htm

Qua kosten valt het denk ik mee in vergelijking met wat u nu heeft. Het lijkt mij zeker het overwegen waard. De twee diensten zijn met elkaar te koppelen, zodat u zoveel mailadressen als u wilt kunt koppelen aan het domein. 

Wanneer u meer informatie wenst, dan houd ik me aanbevolen. Op de website staat echter veel informatie. Mocht u toch liever naar een andere provider wenst te gaan, dan heeft u een EPP code nodig. Ik kan u daarin voorzien, al hoop ik natuurlijk dat u bij KPN blijft. 

"Regel snel en eenvoudig een eigen professionele domeinnaam voor uw bedrijf. Deze gebruikt u voor uw website, blog, webshop of e-mail. Wij regelen het hele proces voor u, ook als u een bestaande domeinnaam wilt verhuizen."

Met vriendelijke groet,

Burhan
Hallo Burhan
Ik probeer nu eerst mijn aantal e-mail boxen te reduceren tot 5. Dit lukt echter niet omdat er de volgende foutmelding komt zodra ik op geavanceerde email instellingen klik:
Er is een een fout opgetreden bij het verwerken van uw gegevens.
Wij verzoeken u het op een later moment nog eens te proberen.
Excuses voor het ongemak.
Foutcode: 1000

Hierdoor kan ik de email alias niet verplaatsen naar de gewenste email box.
Ik wil de gebruikers in de emailbox 8 verplaatsen naar email box 4 en die van box 9 naar box 5.

Na de genoemde foutmelding moet ik weer opnieuw inloggen.
Waardoor ontstaat de foutmelding?

Hartel;ijk dank weer voor een reactie/oplossing.

Rob
Reputatie 7
Badge +11
Beste Robbie,

Helaas kunt u momenteel geen aanpassingen aanbrengen aan uw Eigen Site & Mail abonnement. Sinds de verhuizing naar het zakelijke segment is er helaas een probleem ontstaan in MijnKPN waardoor het niet mogelijk is om bepaalde aanpassingen te doen zoals het aanmaken of verplaatsen van een e-mailadres. Aan dit probleem wordt gewerkt en het is nog niet duidelijk wanneer een oplossing wordt gerealiseerd. Hierover heeft KPN haar klanten onvoldoende geïnformeerd. Onze excuses voor het ongemak.

Als er wijzigingen doorgevoerd moeten worden, bieden wij aan om het abonnement om te zetten naar een andere variant. Zoals inderdaad Domeinnaam Online + Zakelijk Exchange Online Kiosk. De kosten voor dit abonnement zonder korting is € 5,39 per maand. Iets hoger dan u gewend bent. Het eerste jaar zouden we het verschil in de abonnementskosten voor u kunnen vergoeden.

Indien u een goedkoper of beter alternatief bij een andere aanbieder heeft gevonden, help ik u graag om de domeinnaam te verhuizen. Hiervoor zijn in totaal 3 stappen nodig:

- http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/16887" target="_blank naar uw eigen naam (i.p.v. Planet/KPN)

- Opvragen EPP code (via b.v. de chatdienst of via https:///t5/Cloud-technische-vragen/Verhuiscode-Domeinnaam-EPP-code-Authcode/m-p/1736#M3" target="_blank)

- Beëindigen van het Eigen Site & Mail abonnement na verhuizing (via b.v. de chatdienst of via https:///t5/Cloud-technische-vragen/Verhuiscode-Domeinnaam-EPP-code-Authcode/m-p/1736#M3" target="_blank)

Als er vragen zijn dan lezen wij deze graag.
Hallo Tim, bedankt voor je reactie.

Dus als ik het nu goed begrijp is door het overbrengen van eigen site en mail naar de zakelijke markt er voor particulieren een probleem ontstaan. De KPN verlangt meer geld als er meer dan 5 email boxen zijn die ik ooitt ongevraagd toergewezen kreeg door de KPN en ik kan mijn e-mail aliassen niet terugzetten naar de emailboxen waar ze eerst bij hoorden.

Ik vertrouw erop dat dit probleem opgelost wordt vóór de datum dat er extra geld gevraagd gaat worden voor meer dan 5 e-mail boxen.

Dit kan anders een duur grapje worden omdat ik zal weigeren te betalen voor iets dat de KPN zelf veroorzaakt en er geen oplossing voor biedt.

De email aliassen kan ik zelf niet overzetten omdat er een foutcode 1000 door de website gegenereerd wordt en mij vervolgens uitlogt.

Ik hoor graag op korte termijn (voordat de prijsverhoging ingaat) van de KPN hoe dit opgelost gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Rob
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Graag wil ik u helpen om deze extra kosten te voorkomen. Ik kan u momenteel op 2 manieren helpen. De mailboxen met e-mail aliassen die op het "Eigen Site & Mail" abonnement zitten, kunnen om deze reden vermoedelijk nu niet verwijderd worden en geeft deze foutcode.

Het moet waarschijnlijk wel lukken om de mailboxen 3, 4 en/of 5 te verwijderen omdat hier geen "Eigen Site & Mail" adressen onder hangen. De eventuele e-mail aliassen die hier onder staan moeten hopelijk wel verplaatst kunnen worden zonder fouten. Is het misschien een optie om het op deze manier op te lossen? Indien ik u kan helpen om dit te realiseren ontvang ik graag een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank met uw wensen (welke e-mail aliassen naar welke mailboxen verplaatst kunnen worden, u mag dit uiteraard ook eerst zelf proberen).

Wanneer dit geen optie voor u is, heb ik de mogelijkheid om de technische dienst aan te sturen. Het zou namelijk voor de platform beheerder nog steeds mogelijk moeten zijn om handmatige wijzigingen uit te voeren. Om eerlijk te mogen zijn heb ik hier sinds de problematiek minder goede ervaringen mee, zo lang het probleem niet is opgelost, loopt de technische dienst ook tegen problemen aan.

Als de "deadline" niet wordt gehaald, vergoed ik voor u deze extra kosten, dat is geen probleem.

Ik verneem graag uw reactie.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Zoals besproken via privéberichten. Nu is ook het e-mailadres voor u verplaatst!

Hopelijk zijn nu alle wijzigingen naar tevredenheid. Als ik nog iets voor u kan doen dan lees ik dat graag! 😃

Reageer