Vraag

Eigen Site & Mail :: Buikpijn voor klant en KPN?

  • 4 September 2015
  • 14 reacties
  • 808 keer bekeken

Het is nu bijna 11 maanden geleden dat KPN de gebruikers van Eigen Site & Mail aankondigde dat deze activiteit vanaf 22 oktober 2014 alleen nog wordt ondersteund door KPN Zakelijk.

En ja, de facturatie vindt vanaf dat moment netjes plaats “onder Clouddiensten”. Echter toegang tot de instellingen, zoals het hoort te zijn, is alleen mogelijk door tussenkomst van de KPN zelf!

Het heeft overigens ook vrij lang geduurd alvorens supportafdelingen (zowel consumenten als zakelijk) wisten wat er precies speelde.

Op het forum staat (zie: https:///t5/Cloud-productinformatie/Eigen-Site-amp-Mail-Veelgestelde-Vragen-F-A-Q/m-p/2674#M54)  sinds 7 mei 2015 een FAQ (Eigen Site & Mail – Veel gestelde vragen) en ook een vraag “Eigen site en mail; toekomst?” Zie: https:///t5/Cloud-productinformatie/Eigen-site-en-mail-toekomst/m-p/3301#M72)

Echt een concreet antwoord op die vraag is er nog steeds niet.

Al met al een zeer onbevredigende situatie en ook voor wat betreft de communicatie. De gebruikers ontvangen wel een factuur en moeten via de media ‘uitzoeken’ of ‘navraag doen’ over het technisch gedeelte. Gewoon een brief sturen naar de klanten te duur of ingewikkeld om uit te leggen wat er speelt?

Dus heel concreet:

Wat is de status met betrekking tot Eigen Site & Mail? Blijft het voorlopig buikpijn?

Peter

14 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Peter,

Bedankt voor uw bericht op het forum!

Zelf kan ik geen antwoord geven op uw vraag, ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen m.b.t. Eigen Site & Mail. Ik ga navraag doen bij de verantwoordelijke afdeling of er meer bekend is, hier kom ik zo snel mogelijk op terug!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Peter, 
  • ,

    Voorlopig blijft het nog even buikpijn met Eigen Site & Mail. :(

    Een concreet antwoord kan nog niet worden gegeven. Er wordt een nieuwe propositie ontwikkelt die beter aanvaardbaar moet zijn voor de Eigen Site & Mail klanten dan de huidige alternatieven op de zakelijke markt. Er kon niet worden gezegd wanneer we verwachten de nieuwe propositie aan te kunnen bieden. Voorheen zijn er verwachtingen uitgesproken die niet waar gemaakt werden, dat willen we voorkomen. De dienst blijft technisch functioneel, eventuele wijzigen moeten via KPN doorgegeven worden.

    Ondertussen kan ik u een aanbod doen voor http://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/6572/Webhosting-Online-Linux.htm" target="_blank" rel="nofollow + http://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/3964/Zakelijk-Exchange-Online.htm" target="_blank" rel="nofollow. Aangezien de abonnementskosten voor deze diensten hoger liggen, zijn wij bereid om u het verschil in abonnementskosten voor een periode van 6 maanden eenmalig te vergoeden. Indien u gebruik wenst te maken van dit aanbod dan help ik u graag verder.
  • Beste Tim,

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Het is, zoals je zegt, natuurlijk geen concreet antwoord omdat de 'propositie' niet duidelijk is (in tijd en aanbod). Het sleept natuurlijk al veel te lang (bijna een jaar) en blijft dus vaag over 'wat en wanneer'.

    Maar ik heb nog een beetje geduld met de KPN en ook nog wat hoop. Dus ik wacht het nog even af.

    Blijft het punt dat het slordig is dat klanten van dit produkt slecht geinformeerd worden. Zij moeten zelf in actie komen met navraag via forum/twitter/facebook/bellen.

    Aan de ander kant is het ook goed dat er mensen zoals jij zijn die betrokkenheid tonen.

    Echter, geen woord Frans,  het zou de KPN sieren dat de klanten die het betreft gewoon een nette brief ontvangen over hoe de situatie is en welke opties er zijn. Een follow-up in wat is aangekondigd (vorig jaar)  met betrekking to de transfer naar zakelijk. De brief met inloggevens e.d. moet nog komen. De reden dat die er nog steeds niet is zou gecommuniceerd moeten worden.

    Ik hou m'n vinger aan de pols..., resp. hou m'n buik vast.... :-)

    Groeten,

    Peter
    Beste Tim,

    En zo naderen we eind 2015 en is het nog steeds niet duidelijk wat de KPN met de klanten voor heeft die Eigen Site en Mail betrekken.

    We zijn nu ruim drie maanden verder na de laatste reactie en het blijft ijzig stil, muv van de facturatie.

    Hoor graag, net als wellicht andere klanten van dit produkt, wat de status is of dat er verder gerekt gaat worden.

    Misschien terugzetten naar Prive? :-)

    Groeten,

    Peter
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Peter,

    Vorig jaar is bekend gekomen dat KPN stopt met het leveren van domein en hosting diensten voor consumenten. Dit besluit blijft staan, het abonnement Eigen Site & Mail komt niet terug naar privé. Om eerlijk te mogen zijn is de situatie voor zover ik weet niet veranderd, er is niets bij mij bekend. Ik heb daarom mijn contactpersonen gevraagd naar de status. Deze hebben vrijwel allemaal verlof dus het kan even duren voordat ik een terugkoppeling heb ontvangen. Hier kom ik zo snel mogelijk op terug.

    Ik mag mijn aannames niet uitspreken maar in dit geval doe ik dat graag. De problemen met Eigen Site & Mail zijn erg onhandig getimed. KPN is namelijk bezig om al haar Cloud diensten naar een ander platform over te zetten. Hier is men mee begonnen al voor Eigen Site & Mail naar Zakelijk is overgezet. De migratie van de Cloud diensten is gelukkig eindelijk bijna klaar. Dit heeft de hoogste prioriteit gehad het afgelopen jaar. Het punt Eigen Site & Mail zou daardoor hopelijk snel bovenaan de agenda staan.

    Ondertussen blijven we vanuit de klantenservice reactief klanten overzetten naar Webhosting Online + Exchange Online met een goed aanbod. De abonnementskosten voor een periode van 6 maanden vergoeden wij eenmalig.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Peter (http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-productinformatie/Eigen-Site-amp-Mail-Buikpijn-voor-klant-en-KPN/m-p/4072#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank),

    Ik heb soort van goed nieuws!

    Dit kwartaal van 2016 komt de vervangende dienst voor Eigen Site & Mail.

    Ik verwacht op korte termijn meer informatie te kunnen geven.
    Beste Tim,

    Bedankt voor je bericht en het goede nieuws dat er binnenkort een voorstel (vervangende dienst) gaat komen.

    Ja, zeer benieuwd en of dat ook iets 'passends' wordt tegen vergelijkbare kosten.

    Verder wil ik je complimenteren met je grote betrokkenheid bij de KPN en haar klanten!! Je gaat er achteraan en koppelt voortreffelijk terug.

    Dat wekt vertrouwen bij de klant en uiteindelijk is dat dan weer goed voor de KPN.

    Ik hoor graag verder wat er gaat komen als alternatief.

    Groeten,

    Peter
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Peter,

    Bedankt voor uw bericht en compliment! Daar haal ik absoluut mijn motivatie uit :D

    Ik ben ook erg benieuwd naar de vervangende dienst. Ik laat u weten zodra er meer bekend is.
    Beste Tim,

    Ja, de tijd gaat snel en zo is bijna het eerste kwartaal van 2016 voorbij.
    Ik ben dus heel benieuwd welke vervangende dienst in de steigers staat om 'Eigen Site & Mail' te gaan vervangen.

    Groeten,

    Peter
    Reputatie 7
    Badge +11
    Dag Peter, de tijd gaat inderdaad snel. Het is alweer even geleden dat ik u heb gesproken ;)

    Er hebben mij signalen bereikt dat er al klanten pro-actief zijn benaderd voor het overstappen naar een andere hosting-/e-maildienst. Bij mijn weten is er geen nieuwe propositie in het leven geroepen maar is er aanbod gedaan om gebruik te gaan maken van een bestaande dienst. Aangezien ik niet meer informatie heb, ga ik er achteraan!

    Voor € 4,42 per maand kunt u Exchange Online nemen, de eerste 12 maanden voor maar € 3,25. Hier zit de domeinnaam in en 1 grote mailbox. Per extra mailbox betaald u € 2,06 per maand. In dit abonnement zit geen hosting, wel kunt u de homepage ruimte van uw internet abonnement blijven gebruiken. Is dit een optie voor u?
    Beste Tim,

    Bedankt voor je reactie.
    Het lijkt er dus op dat de nieuwe propositie voor "Eigen Site en Mail" niet van de grond gaat komen.
    Alvorens ik wat ga beslissen verneem ik graag wat de KPN "pro-actief" (of is het reactief?) aan het aanbieden is.
    Het lijkt erop dat het aanbod niet gelijkwaardig zal zijn.

    Verneem graag van je.

    Groeten,

    Peter
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Peter,

    Sorry voor mijn late reactie. Sinds mijn vorige bericht heb ik nog geen ander nieuws te brengen.

    Er is nog geen uitspraak gedaan over huidige actieve abonnementen. Zolang dit het geval is, blijven de abonnementen actief. Als er geen vervangende propositie komt, wordt u vermoedelijk onderstaand aanbod gedaan.

    Voor zover ik heb gezien gebruikt u 3 mailboxen met uw eigen domeinnaam. Dat zou betekenen dat u 3 licenties nodig heeft voor Exchange Online + 1x Domeinnaam Online. Totale maandelijkse kosten hiervoor bedragen 8,54 euro per maand (eerste 12 maanden 7,35 euro per maand). Dit is meer dan wat u momenteel betaald voor Eigen Site & Mail en daarom niet gelijkwaardig.

    De grootte van de mailbox wordt echter wel verdubbeld van 1GB naar 2GB. Daarnaast kunt u gebruik maken van de Office 365 Webmail applicatie met meer functionaliteiten.
    Beste Tim,

    Bedankt voor het uitzoeken en helaas moet ik constateren dat bij de KPN de issue “eigen site en mail” eigenlijk helemaal geen buikpijn is.
    Vanaf het begin van de switch van Particulier naar Zakelijk (22 oktober 2014)  wordt er, in mijn beleving, niet serieus mee omgegaan. Tenminste niet richting klant.
    Het kabbelt gewoon voort.
    De klanten van deze service moeten het zelf maar uitzoeken door contact op te nemen als bv hier via het forum (en gelukkig behartig je dat goed!).

    Opmerkelijk is ook, Tim, dat je FAQ bericht over dit thema met de koppeling;

    https://www.kpn.com/zakelijk/mkb/cloud/service/instellingen-en-gebruik/eigen-site-en-mail.htm

    Een melding geeft van “de server is overbelast”. Dat is al langer zo.

    De KPN heeft blijkbaar niks meer met de “eigen-site-en mail service”…

    Natuurlijk ben ik nu aan het overwegen wat voor mij het beste en het meest praktische is (daaronder valt ook het verhuizen naar een andere host/provider!).
    Daarover gelijk een vraag van de KPN opties:
    Je stelt voor:

    “Exchange on-line” (3 licenties) en “Domeinnaam online”

    Klopt het dat de ‘domeinnaam online’ bij het afsluiten een contracttermijn heeft van 1 jaar? <dan een enorm nadeel>
    -En kan die dienst ook – wat nu het geval is – redirect/forwarding?
    -Die 3 licenties “Exchange on-line” is dat: 3x instap of 1x premium + 2x instap?
    -Bij ‘premium’ is er ook nog de noodzaak van ‘domein on-line’?

    Groeten,

    Peter
    Reputatie 7
    Badge +11
    Dag Peter,

    U heeft een punt. Vanaf het begin van de switch naar Zakelijk is er niet serieus naar Eigen Site & Mail gekeken. Dat is niet goed gegaan en moeten wij ook kunnen toegeven, er zijn grote misverstanden ontstaan. De prioriteit vanuit KPN Cloud lag op dat moment bij de migratie naar een nieuw platform en daarbij wijzigingen in de producten en diensten. De problematiek was bekend en er is niet op gehandeld en geen capaciteit voor vrij gemaakt. 

    Antwoorden op uw vragen:

    - Klopt het dat de ‘domeinnaam online’ bij het afsluiten een contracttermijn heeft van 1 jaar?

    Dat klopt, voor de dienst domeinnaam online is een contracttermijn van 1 jaar van toepassing.

    - En kan die dienst ook – wat nu het geval is – redirect/forwarding?

    Absoluut! U krijg een volwaardig "Domeinnaam Online" abonnement waarbij het mogelijk is om de DNS records in te stellen.

    - Die 3 licenties “Exchange on-line” is dat: 3x instap of 1x premium + 2x instap?

    Ik ben uit gegaan van 3x instap licenties. Premium is uiteraard ook mogelijk.

    - Bij ‘premium’ is er ook nog de noodzaak van ‘domein on-line’?

    Ook bij een premium licentie moet los een domeinnaam worden afgenomen.

    Reageer