Beantwoord

Hosting aanpassen

  • 7 October 2015
  • 35 reacties
  • 1048 keer bekeken

Goedendag,

Ik ben bezig met het omzetten van webhosting online en krijg de volgende melding:

Parallels Presence Builder 12.0.5-17 kan niet worden ingeschakeld. Reden: Kan content management niet toestaan voor sites met locatie '/'. Bewerk webhosting instellingen, zodat locatie naar subdirectory wijst .

Wat moet ik hiermee? Ik heb de "/" verwijderd, maar die komt gewoon weer terug.

Met vriendelijke groet, Roland

Windows 7, 64bit
icon

Beste antwoord door Tim 7 October 2015, 10:31

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Berend,

Ik heb een verzoek voor u ingediend! Het is nog even wachten op een bevestiging, ik zal u op de hoogte houden!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/5002#M593Beste  ,

Zoeken op Google heeft mij meer informatie over u gegeven, ik heb vermoedelijk uw website gevonden.

Ik zie dat uw website inderdaad nog op het oude hosting platform staat (pem.kpn.net).

Eventuele (kleine) aanpassingen aan uw website zijn op dit moment zijn alleen handmatig te bewerken in de broncode. Op lange termijn heeft u twee opties, ik kan u helpen om uw account vervroegd over te zetten naar het nieuwe hosting platform. De andere optie is om het einde van dit jaar af te wachten zodat uw account automatisch wordt overgezet.

Ik verneem graag uw reactie of ik u hierbij kan helpen.

 Beste Tim,

graag hulp bij het vervroegd overzetten naar het nieuwe platform.

mvg,

Berend
Reputatie 7
Badge +11
Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/td-p/4539/page/4#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Zoeken op Google heeft mij meer informatie over u gegeven, ik heb vermoedelijk uw website gevonden.

Ik zie dat uw website inderdaad nog op het oude hosting platform staat (pem.kpn.net).

Eventuele (kleine) aanpassingen aan uw website zijn op dit moment zijn alleen handmatig te bewerken in de broncode. Op lange termijn heeft u twee opties, ik kan u helpen om uw account vervroegd over te zetten naar het nieuwe hosting platform. De andere optie is om het einde van dit jaar af te wachten zodat uw account automatisch wordt overgezet.

Ik verneem graag uw reactie of ik u hierbij kan helpen.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1257 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4984#M580Als ik het goed heb Berend, moet dat te benaderen zijn via cp.online.kpn.com Kunt u daar inloggen, of zit daar eigenlijk gelijk al het probleem waar u tegenaan loopt? Ik hoor het graag van u.

 Daar loop ik inderdaad tegen aan.

ik log altijd in via pem.kpn.net.
Als ik het goed heb Berend, moet dat te benaderen zijn via cp.online.kpn.com Kunt u daar inloggen, of zit daar eigenlijk gelijk al het probleem waar u tegenaan loopt? Ik hoor het graag van u.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1257 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4981#M577Goedenavond Berend en welkom op het forum! Zoals mijn collega Tim hierboven reeds aangaf, is de Parallels Plesk Sitebuilder 4.5 for Windows 'gedeactiveerd'. In de nieuwe versie, Parallels Presence Builder, is een optie aanwezig om uw Parallels Plesk Sitebuilder 4.5 website te importeren. Ik hoop dat u er met de beschrijving van Tim uit kunt komen. Zo niet, dan kunt u hier een instructie (in het Engels) vinden. Mocht ik nog iets anders voor u kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag van u.

 Hallo Raul,

Het gene wat Tim uitgelegd heeft is denk ik wel duidelijk, maar ik weet niet waar ik de Parallels Presence Builder kan vinden?

Als u me daar aan kan helpen?

mvg,

Berend.
Goedenavond Berend en welkom op het forum! Zoals mijn collega Tim hierboven reeds aangaf, is de Parallels Plesk Sitebuilder 4.5 for Windows 'gedeactiveerd'. In de nieuwe versie, Parallels Presence Builder, is een optie aanwezig om uw Parallels Plesk Sitebuilder 4.5 website te importeren. Ik hoop dat u er met de beschrijving van Tim uit kunt komen. Zo niet, dan kunt u hier een instructie (in het Engels) vinden. Mocht ik nog iets anders voor u kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag van u.
Beste medewerker,

Ook ik kan niet meer in Plesk Site Builder.

krijg ik een bericht wanneer het omgezet is?

graag zou ik ook zsm weer wat kunnen veranderen.

ook ik heb al talloze (verloren) uurtjes met de helpdesk aan de telefoon gezeten...

mvg,

Berend
Reputatie 7
Badge +11
Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/td-p/4539/page/3#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Inhoudelijk kan de klantenservice van KPN u niet helpen om Parallels Presence Builder 'gekoppeld' te krijgen met uw website. Ik ben het helemaal met u eens dat er onvoldoende is gecommuniceerd over het 'deactiveren' van Parallels Plesk Sitebuilder 4.5 for Windows. Deze applicatie wordt niet meer ondersteund en bijgewerkt door de ontwikkelaar, daar heeft KPN geen invloud op. Wegens beveiligingsredenen, heeft KPN deze moeten uitschakelen om misbruik te voorkomen.

In de nieuwe versie, Parallels Presence Builder, is een optie aanwezig om uw Parallels Plesk Sitebuilder 4.5 website te importeren. Dat betekent dat de website wordt ingeladen in de nieuwe applicatie en geschikt wordt gemaakt om bijgewerkt te kunnen worden. KPN is niet verantwoordelijk om dit voor u werkend te krijgen. De website, inhoud & content is uw eigendom.

Wat ik wel kan doen is u in de juiste richting wijzen of ik adviseer u om specialistische ondersteuning te zoeken bij bijvoorbeeld een website ontwikkelaar.

1. Maak een offline backup van uw gehele website. U kunt middels FTP de map "httpdocs" naar uw computer kopiëren.

2. Open Parallels Presence Builder en kies voor de optie "Site importeren vanuit SiteBuilder 4.5". (zie bijlage 1)

3. Loop de volgende stappen door en geef de gevraagde informatie op. Uw website wordt ingeladen. (zie bijlage 2)

importerensitebuilder.PNG

Bijlage 1 - Site importeren vanuit SiteBuilder 4.5

importerenwebsite.PNG

Bijlage 2 - Geef de locatie van uw website op

Meer informatie over het importeren en de beperkingen daarvan kunt u vinden op de website van Parallels.

Let dus op dat na het importen niet alles precies gelijk zal zijn aan uw orginele website. Dit kunt u vervolgens handmatig aanpassen.

Veel succes!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4755#M525Beste Herman,

Ik wil u verzoeken om een tijdelijk wachtwoord voor uw PEM / CP omgeving aan te maken en deze middels een privébericht met uw gebruikersnaam naar mij te sturen. Dan kan ik u effectiever helpen en eventueel het probleem uitzetten binnen onze organisatie. Ik heb u een privébericht gestuurd, daar kunt u op reageren om mij te benaderen. Uiteraard help ik u graag verder met dit probleem.

 Beste Tim,

ondanks vele pogingen van KPN, kan ik nog steeds Presence Builder niet gebruiken. Krijg vandaag ook geen reacties meer op mijn email. Wacht nu 3 weken zonder enig resultaat. Ik vind dit onacceptabel. Waarom heeft KPN de migratie niet eerst getest voordat zij de oude omgeving uitzet? Voor mij is de Website voor mijn business! Ik lees op deze forum dat ik niet de enige klant ben die onverwachts tot de ontdekking moet komen dat de oude "builder" uitgezet is zonder communicatie.

Ik zou graag zien dat ik vandaag een reactie krijg wanneer ik weer Presence Builder kan gebruiken.

groeten

Herman
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Annette,

Ik heb zojuist bericht ontvangen dat de migratie is afgerond! Als het goed is heeft u per e-mail meer informatie ontvangen.

Als er vragen zijn dan hoor ik het graag.
Reputatie 3
Badge +3
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1203 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4923#M564

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4840#M535

Beste Annette,

De Parallels Plesk Sitebuilder is op dit moment uitgeschakeld wegens beveiligingsredenen, hier komt ook geen update meer voor uit. Alle accounts die nog op deze pem.kpn.net omgeving zitten worden voor einde van dit jaar overgezet naar een nieuw platform waar de meest recente versie van Sitebuilder te gebruiken is (cp.online.kpn.com). Indien u liever niet wenst te wachten, kan ik u voordragen om vervroegd overgezet te worden.

 

Lekker dan,

Maar ik probeer al een week iemand aan de lijn te krijgen die mij hiermee verder kan helpen. Maar niemand weet er wat van. Wie gaat mij helpen?

 ik wil graag wat aanpassen o.a. prijzen. Ik wil graag vervroegd,zo spoedig mogelijk, omgezet worden. 

 

Dag Annette, 

Ik kan dit verzoek voor u indienen. Wilt u mij in een privébericht, uw postcode/huisnummer, naam van contractant en bedrijf en uw domeinnaam toezenden? Ik kom dan zo snel mogelijk bij u terug met een reactie. 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Burhan
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4840#M535Beste Annette,

De Parallels Plesk Sitebuilder is op dit moment uitgeschakeld wegens beveiligingsredenen, hier komt ook geen update meer voor uit. Alle accounts die nog op deze pem.kpn.net omgeving zitten worden voor einde van dit jaar overgezet naar een nieuw platform waar de meest recente versie van Sitebuilder te gebruiken is (cp.online.kpn.com). Indien u liever niet wenst te wachten, kan ik u voordragen om vervroegd overgezet te worden.

 Lekker dan,

Maar ik probeer al een week iemand aan de lijn te krijgen die mij hiermee verder kan helpen. Maar niemand weet er wat van. Wie gaat mij helpen?

 ik wil graag wat aanpassen o.a. prijzen. Ik wil graag vervroegd,zo spoedig mogelijk, omgezet worden. 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Annette,

De Parallels Plesk Sitebuilder is op dit moment uitgeschakeld wegens beveiligingsredenen, hier komt ook geen update meer voor uit. Alle accounts die nog op deze pem.kpn.net omgeving zitten worden voor einde van dit jaar overgezet naar een nieuw platform waar de meest recente versie van Sitebuilder te gebruiken is (cp.online.kpn.com). Indien u liever niet wenst te wachten, kan ik u voordragen om vervroegd overgezet te worden.
Even een vraag, al ik weet niet hoelang krijgen wij deze melding

linux-sitebuilder.pem.kpn.net is geweigerd. De website is mogelijk offline.

Ik heb gebeld daar kreeg ik te horen dat er een storing was. Maar ja wanneer is dit opgelost?

mvg Annette
Reputatie 7
Badge +11
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1219 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4752#M524

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4749#M523

Beste Herman,

U kunt kiezen voor de optie "Contentmanager Annuleren" daarmee wordt de dienst uitgeschakeld. Het kan ook zijn dat de optie iets anders wordt genoemd, ik heb even geen account bij de hand om dit na te kijken. Vervolgens na een half uur wachten kunt u Parallels Plesk Sitebuilder weer inschakelen. Lukt het hiermee?

Als het niet is gelukt, zou ik graag met u mee willen kijken. Ik wil u dan verzoeken om een tijdelijk wachtwoord voor uw PEM / CP omgeving aan te maken en deze middels een privébericht met uw gebruikersnaam naar mij te sturen. Dan kan ik u effectiever helpen en eventueel het probleem uitzetten binnen onze organisatie.

 

Hoi Tim,

ook deze optie bestaat niet. Ik kan alleen mijn site wissen. Dat is niet de optie. Ik was niet van plan om alles opnieuw in te voeren. Ik vermoed dat iets opnieuw geactiveerd moet worden. Is er niemand die naar mijn account kan kijken?

Dit probleem heb ik eerder gehad. En weer moet ik lang wachten voor dat KPN de juiste actie onderneemt (dit niet persoonlijk bedoeld, maar als klant erg vervelend).

Is het mogelijk dat jij een email met telefoonnummer stuurt naar Herman.Steijger@hermansteijger.nl?

groeten

Herman

 

Beste 
  • ,

    Wegens beveiligingsredenen is de Parallels Plesk Sitebuilder op het oude Windows Hosting Platform uitgeschakeld. Mijn excuses, hiervan was ik niet op de hoogte. Indien u graag Sitebuilder wenst te gebruiken, kunnen wij u helpen om uw account te migreren naar het nieuwe platform. Daar kunt u gebruik maken van Parallels Presence Sitebuilder. Ik verneem graag of ik u verder kan helpen, u kunt natuurlijk ook via Webcare (Twitter) het contact voortzetten.
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Pascal,

    Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, ik begreep dat u vandaag niet aanwezig bent.

    De domeinnamen heb ik even bekeken, het valt mij op dat alle 3 domeinnamen een standaard forwaring ingesteld hebben naar een bepaalde locatie (http://www.99projects.nl/injectables). Ik begrijp dat dit tijdelijk is terwijl de website wordt gemaakt?

    De webhosting ruimte, die nu niet gekoppeld staat aan een domeinnaam, is ook te benaderen via www.d1336065-7318.allisp.eu.

    Om een contentapplicatie te kunnen installeren en gebruiken, moet Webhosting ingeschakeld staan op de betreffende domeinnaam, dat is nu niet het geval bij injectablestilburg.nl. In de handleidingen kunt u meer informatie vinden over hoe u de configuratie kunt toepassen.

    Eventueel kan ik een telefonische afspraak met u maken om de control panel en opties door te nemen. Veel succes, hopelijk lukt het allemaal. Mijn aanbod om u te bellen en verder te helpen blijft natuurlijk staan! :D
    Beste Tim ,

    Bedankt voor je snelle respons.

    Het is mij alleen niet duidelijk onder welke subdirectory injectables Tilburg staat.

    Wat ook vreemd is, is dat als ik www.injectablestilburg.nl aanklik ,ik een website krijg van enkele jaren terug.

    Ik heb ondertussen een webbuilder de website laten omleiden, ik leef van deze website en verlies hier dagelijks klanten en geld door .

    vriendelijke groet

    Pascal Gyselinck
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Pascal (http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/td-p/4539/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank),

    De melding die Ronald krijgt, betekent dat Webhosting mogelijk geïnstalleerd staat in de root van uw webspace. Parallels Presence Builder wenst graag in een subdirectory geïnstalleerd te worden. Mijn advies om onderstaande stappen te volgen:

    1. Log in op cp.online.kpn.com met uw account, kies vervolgens rechtsboven het juiste abonnement.

    2. Bovenin staan tabbladen, kies hier voor "Websites".

    3. Klik de betreffende domeinnaam aan.

    4. Onderin staan de hostingdiensten, klik op "Details bekijken" achter "Hostingservice" -> "Web Hosting".

    5. Met de knop "Hosting wijzigen" kunt u webhosting installeren en configureren, u kunt hier een subdirectory aanmaken.

    6. Indien Webhosting al geïnstalleerd staat, kunt u middels de knop "Bewerken" een andere subdirectory kiezen.

    Ik hoor graag of het is gelukt!
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1176 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4539#M467Goedendag,

    Ik ben bezig met het omzetten van webhosting online en krijg de volgende melding:

    Parallels Presence Builder 12.0.5-17 kan niet worden ingeschakeld. Reden: Kan content management niet toestaan voor sites met locatie '/'. Bewerk webhosting instellingen, zodat locatie naar subdirectory wijst .

    Wat moet ik hiermee? Ik heb de "/" verwijderd, maar die komt gewoon weer terug.

    Met vriendelijke groet, Roland

    Windows 7, 64bit

     Beste Ronald, ik heb exact hetzelfde probleem, weet jij hoe ik Tim kan bereiken ?

    met vriendelijke groet

    Pascal
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Herman,

    Ik wil u verzoeken om een tijdelijk wachtwoord voor uw PEM / CP omgeving aan te maken en deze middels een privébericht met uw gebruikersnaam naar mij te sturen. Dan kan ik u effectiever helpen en eventueel het probleem uitzetten binnen onze organisatie. Ik heb u een privébericht gestuurd, daar kunt u op reageren om mij te benaderen. Uiteraard help ik u graag verder met dit probleem.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4749#M523Beste Herman,

    U kunt kiezen voor de optie "Contentmanager Annuleren" daarmee wordt de dienst uitgeschakeld. Het kan ook zijn dat de optie iets anders wordt genoemd, ik heb even geen account bij de hand om dit na te kijken. Vervolgens na een half uur wachten kunt u Parallels Plesk Sitebuilder weer inschakelen. Lukt het hiermee?

    Als het niet is gelukt, zou ik graag met u mee willen kijken. Ik wil u dan verzoeken om een tijdelijk wachtwoord voor uw PEM / CP omgeving aan te maken en deze middels een privébericht met uw gebruikersnaam naar mij te sturen. Dan kan ik u effectiever helpen en eventueel het probleem uitzetten binnen onze organisatie.

     Hoi Tim,

    ook deze optie bestaat niet. Ik kan alleen mijn site wissen. Dat is niet de optie. Ik was niet van plan om alles opnieuw in te voeren. Ik vermoed dat iets opnieuw geactiveerd moet worden. Is er niemand die naar mijn account kan kijken?

    Dit probleem heb ik eerder gehad. En weer moet ik lang wachten voor dat KPN de juiste actie onderneemt (dit niet persoonlijk bedoeld, maar als klant erg vervelend).

    Is het mogelijk dat jij een email met telefoonnummer stuurt naar Herman.Steijger@hermansteijger.nl?

    groeten

    Herman
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Herman,

    U kunt kiezen voor de optie "Contentmanager Annuleren" daarmee wordt de dienst uitgeschakeld. Het kan ook zijn dat de optie iets anders wordt genoemd, ik heb even geen account bij de hand om dit na te kijken. Vervolgens na een half uur wachten kunt u Parallels Plesk Sitebuilder weer inschakelen. Lukt het hiermee?

    Als het niet is gelukt, zou ik graag met u mee willen kijken. Ik wil u dan verzoeken om een tijdelijk wachtwoord voor uw PEM / CP omgeving aan te maken en deze middels een privébericht met uw gebruikersnaam naar mij te sturen. Dan kan ik u effectiever helpen en eventueel het probleem uitzetten binnen onze organisatie.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Hosting-aanpassen/m-p/4726#M514

    Hallo Herman,

    Welkom bij de Zakelijke Community van KPN!

    Zou u eens willen proberen om Parallels Plesk Sitebuilder uit te schakelen (deactiveren/verwijderen). Vervolgens een kwartier wachten en weer opnieuw laten inschakelen / installeren? Mogelijk dat de contentmanager daarna wel weer werkt. Zo niet dan hoor ik dat graag en gaan we op onderzoek uit!

     Beste Tim, de door genoemde optie is niet aanwezig. Ik kan alleen klikken op: Bewerken in Parallels Plesk Sitebuilder for Windows. groeten'Herman  
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Herman,

    Welkom bij de Zakelijke Community van KPN!

    Zou u eens willen proberen om Parallels Plesk Sitebuilder uit te schakelen (deactiveren/verwijderen). Vervolgens een kwartier wachten en weer opnieuw laten inschakelen / installeren? Mogelijk dat de contentmanager daarna wel weer werkt. Zo niet dan hoor ik dat graag en gaan we op onderzoek uit!

    Reageer