Beantwoord

Websitebeheer werkt niet

  • 14 February 2017
  • 8 reacties
  • 197 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Account ID: 7256137

Ik kan wel inloggen op Websitemaker, maar vervolgens websitebeheer, naar reeds gemaakte

website, niet starten Account ID: 7256137

Vriendelijke Groet
Ad
icon

Beste antwoord door Adriaan20 15 February 2017, 17:13

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi Ad, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Lastig dat het niet lukt! Uw account lijkt gelukkig wel goed te werken. U hebt al eerder gebruik gemaakt van WebsiteMaker begrijp ik? Ik zie namelijk een mooie website online ;)

Het is goed mogelijk dat uw virusscanner of firewall de verbinding van WebsiteMaker tegen houdt. Dat ben ik al eens eerder tegen gekomen. Als u de link naar WebsiteMaker in uw beveiligingsprogramma bij veilige websites plaatst, kunt u hopelijk de website weer bewerken. U kunt daarbij de link naar WebsiteMaker gebruiken zoals hoe die in cp.online.kpn.com staat.

Graag hoor ik van u of dit lukt en zo niet wat voor beveiligingssoftware u gebruikt. 🙂
Reputatie 1
Badge
Hallo Tim, bedankt voor jouw tips.
Ik maak gebruik van ESET antivirus en firewall versie 9.0.408, ik heb beide uitgeschakeld en mijn instellingen van Internet Explorer 11 teruggezet op de standaard instellingen, nog steeds blijf ik het draaiende wiel zien met de tekst laden......
Dus dit is helaas geen oplossing, voor zover ik weet heb ik geen essentiële wijzigingen aangebracht aan mijn PC (ik was er gewoon niet de afgelopen6 weken).
Heb je nog een andere oplossing
Bij voorbaat dank
Ad
Reputatie 1
Badge
Hallo Tim,
Ik heb ook nog het volgende geprobeerd (zonder resultaat):
1: in MSCONFIG alle programma's uitgeschakeld en geherstart
2: Antivirus en Firewall gedeinstalleerd
3: In veilige modus met netwerk mogelijkheden opgestart

ik weet nu echt niet meer welke mogelijkheden ik in mijn bagage heb.
De groeten van
ad
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Ad,

Hmm, we hebben al vrij veel geprobeerd. Ik zie dat u gebruik maakt van Internet Explorer 11. Daar ervaren we nog weleens problemen mee.

Misschien is het een idee om het bij wijze van test eens te proberen in Mozilla Firefox of Google Chrome? Werkt dat wel?
Reputatie 1
Badge
Hallo Tim,

Probleem opgelost! via Google Chrome lukt het wel!
Ik had gisterenavond Internet explorer 11 verwijderd en ook de updates, tevens had ik het register opgeschoond omdat ik vermoedde dat dat daar ergens iets fout zat. Internet Explorer 11 opnieuw geïnstalleerd zonder succes, dus houd ik het maar bij Google Chrome.
Ik geef niet zo snel op dus mocht ik de oorzaak alsnog vinden laat ik dat jullie weten.
Bedankt voor de aandacht en assistentie, jammer dat het programma WebsiteMaker zo ondoorzichtig is, de versie YOLA uit San Francisco is veel transparanter en bied meer mogelijkheden, maar het zal van de KPN wel een bewuste keuze zijn geweest hun eigen versie te gebruiken om wat voor redenen dan ook!

Met een vriendelijke groet
Ad van Trier
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Ad,

Fijn dat het wel werkt in Chrome! (je bericht als beste antwoord gemarkeerd)
Uit nieuwsgierigheid, heb je een voorbeeld van een mogelijkheid die wel bij YOLA aanwezig is maar niet in WebsiteMaker? 🙂
Reputatie 1
Badge
Hallo Tim,

Bij het gebruik van de originele YOLA software, zie je in het linker venster de code in het rechter de website (under construction of de geplaatste) , wijzigingen die je in het linker (code) venster doorvoert zijn direct zichtbaar in het rechter, zo kan je bijvoorbeeld het formaat van afbeeldingen op de pixel nauwkeurig aanpassen, externe links kan je vanaf je bureaublad direct in de code kopiëren etc etc.

Met vriendelijke groet
Ad
Reputatie 7
Badge +11
Bedankt voor je toelichting Ad! Die neem ik mee naar het productmanagement, want dat lijkt me zeker een handige feature :)
WebsiteMaker bij KPN blijft door ontwikkelen in samenwerking met YOLA. Het kan voorkomen dat YOLA functies introduceren, testen en doorvoeren op het eigen platform voordat deze beschikbaar komen voor partners.

Succes met het ontwerpen. Voor vragen en opmerkingen zie ik je weer graag op het forum. 😉

Reageer