Vraag

Wordpress start niet vanuit cloud

  • 28 March 2019
  • 31 reacties
  • 584 keer bekeken

Goedenmiddag,

Ik wil graag een wordpress website live zetten. Wordpress start niet vanuit cloud zelfservice. Al aantal keer opnieuw geinstalleerd evenals cache wissen en htsynchronisatie. Kunt u kijken naar mijn wp installatie. Overigens heb ik nog niet gewerkt aan de site dus alles mag gewist worden inclusief database (schone installatie).

Ik wil graag een WP-site migreren via all-in-one migratie plugin. Mij valt op dat de WP versie van KPN niet de meeste recente is. Gaat KPN die updaten of kun je dat zelf doen na opstart WP via cloudservice? je krijgt dan steeds te zien dat er een nieuwere versie beschikbaar is. Overigens moet ik dan wel eerst in WP kunnen komen.

Graag uw reactie en/of actie zodat ik aan de slag kan met WP.

bvd Dick

31 reacties

Dag Rick,

We zijn wel iets verder maar helaas is het nog niet helemaal opgelost. Op de www url krijg ik nog steeds de oude site. Ergens staat deze nog een database bij jullie.
Op de url zonder www krijg ik inmiddels de nieuwe site. Dit geeft echter wel een conflict nu bij het inloggen. Graag zo ik heel snel Melvin nog een keer spreken. Hij kan alvast kijken waar de database staat die hoort bij het mapje www en dan mijn domein.

Via ftp kan ik bij het mapje met alleen mijn domein naam. Hier staat nu dus ook WP in.

Ik kan dus nu niet inloggen om de site te bewerken.

Dick
Reputatie 7
Badge +6
Hi Dick,

Bedankt voor uw bericht!
Goed om te lezen dat er schot in de zaak zit. Volgens mij zijn we er bijna.

Ik heb gelijk weer contact gezocht met Melvin, maar hij is op dit moment niet in de gelegenheid om te bellen 😑

Hij geeft echter wel aan dat zijn collega's van de Cloud afdeling hier ook mee kunnen helpen. Ik wil u daarom vragen om zelf telefonisch contact op te nemen via 0800-0403, optie Cloud. Melvin vermoed dat er iets in de DNS niet goed staat. Het is handig om ook te refereren naar uw contact met Melvin.
Dag Rick,

Ik sta in de wacht bij 0800-0403. Hoop dat ze me verder kunnen helpen.
Reputatie 7
Badge +6
Hi Dick,

Daar ben ik nog even!
Melvin heeft toch even gekeken en hij heeft het gevonden.
Er stonden 2 A-records in de DNS ingesteld . Melvin heeft de verkeerde verwijderd en dat heeft het probleem opgelost 😁

Normaliter dient u zelf de DNS records te beheren en te wijzigen, maar nu zijn we even zo vrij geweest om de aanpassing voor u door te voeren. Wilt u dubbel checken of het nu helemaal werkt?
Beste Rick,

Helaas konden ze me niet verder helpen. Er is opnieuw een ticket aangemaakt met wachttijd 16 uur.
Dag Rick,

We zijn weer een stapje verder. De oude website zit niet meer in de weg. De nieuwe website staat online. Joepie!

Maar ik wil de website nog wat aanpassen en in de toekomst regelmatig onderhouden. Ik kan echter de pagina's niet bewerken doordat ik aanloop tegen iets wat lijkt op een timeout error. Dit weet ik niet zeker. Er verschijnt achter mijn permalink het volgende:

/?et_fb=1&PageSpeed=of

Hierna loopt de website vast. Ook als ik in het dashboard ga naar bijvoorbeeld customizer of thema's loopt de website vast.

Graag een reactie.

Groet Dick
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag Dick,

Bedankt voor deze update!
Goed om te lezen dat de nieuwe website nu online staat 😁

Nu help ik u graag verder met de timeout error die krijgt. Deze vraag valt echter onder webdesign en is iets in Wordpress zelf. Aan onze kant staat nu alles goed en onze kennis is niet gericht op webdesign. Wij kunnen u daarom niet met dit probleem verder helpen en valt wat dat betreft buiten onze ondersteuning. Misschien is het een idee om eens een kijkje te nemen op de Wordpress Ondersteuning pagina .
Dag Rick.

Ook de online site is niet meer bereikbaar. Het gaat niet om een WP probleem. Met wordpress zelf heb ik geen enkel probleem.

Er lijkt een timeout op de servers van KPN.

Ik krijg ook de melding http error 500 als ik de website bezoek.

Ik probeer het via meerdere browsers en vanaf meerdere locaties. De site is voor mij niet bereikbaar. Ook niet via een mobiele, dus andere verbinding.kan ik de site niet laden.

Graag jullie aandacht.
Goedemorgen,

Dit site is nog steeds niet benaderbaar. Ik zie op het forum dat dit vaker voorkomt. Ik zie staan. als ik de site probeer te openen:

Deze pagina werkt niet

domeinnaam. knlan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500

Soms wordt de pagina een stukje geladen. Het gaat dus niet om wordpress te openen maar gewoon de site en niet alleen vanaf mijn huis maar ook op andere plaatsen via andere devices.

Groet Dick
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag Dick,

Mijn excuses voor de late reactie!
Ik was gistermiddag net vertrokken toen uw bericht kwam en ben vandaag laat begonnen.

Er lijkt inderdaad een ander probleem te zijn ontstaan waardoor de site nu niet online is. Ik ga gelijk voor u op onderzoek uit en hulp inschakelen bij de collega's van de Cloud afdeling.
Dankje Rick, ik wacht het af.

Groet Dick
Reputatie 7
Badge +6
Hi Dick,

Daar ben ik weer!
Ik heb een collega van Cloud even snel laten kijken en aan onze kant staat nog steeds alles goed. Er gaat iets mis met het laden van de site. En het is natuurlijk best opvallend dat er een paar tellen later wel een deel wordt ingeladen.

Mijn collega geeft aan dat er een fout in de code zit, in de bestands- of mappenpermissie. Zoals ik eerder aangegeven heb hoort dit officieel niet bij onze ondersteuning. Mijn collega gaf alleen wel aan dat ze wel graag meedenken en kijken hoe ze toch kunnen ondersteunen. Het makkelijkste is daarom denk ik om even telefonisch contact te zoeken met mijn collega's van de Cloud afdeling. Op dit moment staat er geen wachtrij dus u moet in theorie direct iemand aan de lijn krijgen.
ok fijn. ga ik proberen. dankjewel Rick
Reputatie 7
Badge +6
Geen probleem Dick!

Ik hoor graag hoe het afloopt 😉
Hoi Dick,

Wordpress updaten naar de nieuwste versie kan (moet) je zelf doen. Moet je er wel eerst bij kunnen natuurlijk 😉, maar daarna kan je zelf je plugins beheren en zoals gezegd Wordpress zelf onderhouden.
Dag Ron, bedankt voor je snelle reactie. Daar liep ik in eerste instantie tegenaan voordat het vastliep. Ik kan dus gewoon updaten via mijn browser en dan ook de meeste recente plugins installeren?

Dank. Nu nog even wachten op KPN.
Dag Ron, bedankt voor je snelle reactie. Daar liep ik in eerste instantie tegenaan voordat het vastliep. Ik kan dus gewoon updaten via mijn browser en dan ook de meeste recente plugins installeren?

Dank. Nu nog even wachten op KPN.


Yep. Vanuit je wp-admin panel kan je alles up to date houden en installeren.

Succes!
update

kon net inloggen op WP via zelfservice cloud maar heb alleen toegang tot dashboard. zodra ik een actie wil uitvoeren zoals plugin toevoegen of update verschijnt dit:

Error occurred: 404 - not found

Apache Server at: d1865610-24436.allisp.eu
foutmelding bij starten WP vanuit cloudservice

Probeer na 30 minuten nog eens. Krijgt u dan dezelfde foutmelding? Neem contact op met onze service ingang. Vermeld de foutcode en het tijdstip waarop de storing plaats vond.
Fout ID: 1553783476712

tijdstip 15.10 uur
Reputatie 4
Badge +2
Hoi @Dick_wordpress, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik heb voor u gekeken maar kan zo snel nog niet achterhalen waar het nu fout gaat. Dit ga ik voor u uitzoeken en wanneer ik een update heb laat ik het u weten.
Dank Matthew, ik ben wel heel benieuwd. De website die ik live wil zetten is vrij eenvoudig en klein maar iedere keer loopt WP vast na een update of het installeren van een plugin. Soms start WP niets eens op.

ik ben benieuwd en hoop spoedig iets te vernemen.

groet Dick
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag Dick,

Daar zijn we weer!
Ik heb samen met verschillende collega's zitten puzzelen, maar we kwamen er niet helemaal uit.
Daarom is er een ticket aangemaakt voor de 2e lijns specialisten. Dit ticket is op dit moment nog in behandeling, maar ik verwacht dat er vandaag een oplossing komt. Ik houd het ticket ook in de gaten en geef direct een gil als ik updates heb.
Dag Rick,

Bedankt voor je bericht. Ik hoop dat er wel schot in komt want ik wil graag aan de slag met Wordpress.
Groet Dick
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen Dick,

Ik heb zojuist nog een contact gehad met de specialisten.
Als het goed is heeft u zojuist met mijn collega Melvin gesproken, toch?

En als ik het goed begrijp heeft hij samen met u de oplossing gevonden?
Dag Rick,

Ik heb inderdaad zojuist contact gehad met Melvin. We hebben de oplossing doorgenomen. Ik ga vanmiddag kijken of het lukt via de besproken manier.

Ik laat het hier wel weten.

Dank zover
groet Dick

Reageer