Beantwoord

[Algemeen] Opzeggen online backup?

  • 27 maart 2017
  • 4 reacties
  • 271 keer bekeken

Beste KPN,

Ik wil heel graag mijn KPN online backup account opzeggen. Dit is gewoonweg bijna niet mogelijk lijkt wel. Ik heb het via een formulier op jullie website gedaan maar ik word gewoon niet beantwoord. Vervolgens via de chat gedaan inmiddels 2 weken geleden. Die aardige dame heeft dat voor mij geregeld maar volgens mij toch niet helemaal. Ik krijg een mail van KPN waarop ik moet antwoorden met een bepaalde zin en dat moet replyen. Maar die mail werd vanuit een noreply-softwareonline@kpn.com adres gestuurd. Dus ik kan replyen wat ik wil.....

Maar feit is, ik wil gewoon mijn abonnement opzeggen. Ik ga natuurlijk de eerstvolgende incasso storneren want ik heb duidelijk in een chat historie bevestigd dat ik wil opzeggen...

Maar gaarne nog even echt regelen bij KPN. Kan iemand binnen KPN mij helpen?
icon

Beste antwoord door Elina 27 maart 2017, 16:16

Hoi Patrick,

Zoals @Tim je heeft beloofd in een privébericht ben ik meteen voor je aan de slag gegaan.

Sorry dat het proces van opzeggen tot nu toe verre van correct is verlopen. Een klanten laten mailen naar een no-reply e-mailadres is natuurlijk totaal niet handig.

Ik heb het abonnement alsnog voor u opgezegd. Daarnaast heb ik een terugbetaling opgestart van 1 maand abonnementskosten vanwege de ontstane onduidelijkheden.

Hopelijk heb ik hiermee enigszins gerust kunnen stellen. Veel succes morgen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Beste KPN,

Ik wil heel graag mijn KPN online backup account opzeggen. Dit is gewoonweg bijna niet mogelijk lijkt wel. Ik heb het via een formulier op jullie website gedaan maar ik word gewoon niet beantwoord. Vervolgens via de chat gedaan inmiddels 2 weken geleden. Die aardige dame heeft dat voor mij geregeld maar volgens mij toch niet helemaal. Ik krijg een mail van KPN waarop ik moet antwoorden met een bepaalde zin en dat moet replyen. Maar die mail werd vanuit een noreply-softwareonline@kpn.com adres gestuurd. Dus ik kan replyen wat ik wil.....

Maar feit is, ik wil gewoon mijn abonnement opzeggen. Ik ga natuurlijk de eerstvolgende incasso storneren want ik heb duidelijk in een chat historie bevestigd dat ik wil opzeggen...

Maar gaarne nog even echt regelen bij KPN. Kan iemand binnen KPN mij helpen?

Hallo @patrickf,

Jammer om je voor de opzegging van je Back-up Online welkom te mogen heten op het Zakelijk KPN Forum! Om je zo snel als mogelijk van dienst te zijn, adviseer ik je @Tim of @Lindsay in een Persoonlijk Bericht (PB) jouw gegevens van Back-up Online te delen. Zij kunnen vervolgens met deze informatie e.e.a. snel in gang zetten bij de verantwoordelijke afdeling!

Uiteraard ben ik ook erg benieuwd waarom je Back-up Online wilt opzeggen. Zou je dat met ons willen delen hier op het forum? Mocht je tegen installatie- en/of gebruikersproblemen zijn aangelopen, dan zijn we hier op dit forum natuurlijk meer dan bereid je hiermee - op weg - te helpen. 🆒

Succes!
Hallo Berend,

Dank voor je snelle reactie in elk geval ! Fijn. Ik heb Tim al een persoonlijk berichtje gestuurd met mijn gegevens daarin. Ik heb in diverse andere topics gezien dat hij snel en vriendelijk anderen hier ook mee geholpen heeft dus ik ga ervan uit dat het bij mij ook goed komt 🙂.

De reden waarom ik mijn abonnement op wil zeggen is omdat ik mijn backup op een andere manier heb opgelost, namelijk met een eigen NAS die ook nog eens snachts een backup maakt naar een andere NAS op een fysiek andere locatie. Kortom, goed geregeld en dan is een online backup abonnement zonde van het geld 🙂.

Het is dus niet omdat de dienst niet goed zou zijn, hij is voor mijn situatie overbodig geworden, that's all. Maar wat ik dan wel jammer vind is om te ervaren wat voor een een ramp het is om het op te zeggen. Daar mag best wel wat aan gedaan worden. Ik als klant denk nu wel 2x na om iets bij KPN af te sluiten in het vervolg en dat zou KPN niet leuk moeten vinden denk ik 🙂. En dit is natuurlijk ook iets wat je met vrienden, familie, en zakelijke relaties deelt, dus het lijkt me dat KPN even de wijze van opzeggen (of het gebrek eraan) moet herzien en makkelijker moet maken.

Om je 1 voorbeeld te noemen: hoe kan KPN nou een mail sturen waarop je moet reageren met de tekst dat je je abonnement wilt opzeggen, met als afzender een no-reply adres maar waar je wel op met replyen.... dan snapt of KPN het niet of ik ben gek aan het worden 🙂. En als ik dan vervolgens 2 weken geen reactie krijg op mijn reply naar dat no-reply adres, dan lach ik mezelf maar even uit, dat ik er uberhaupt ingetrapt ben dat dat werkt...

Kortom, mijn advies: doorloop als KPN-er nou zelf eens de stappen om het op te zeggen. En dan niet als collega die de andere collega controleert maar gewoon oprecht als objectief persoon, en kijk dan of dat klantvriendelijk is.

Dus als je aan mij vraagt, waarom wil ik mijn abonnement opzeggen: 1) omdat het overbodig geworden is en 2) omdat ik gewoon weg wil van KPN.

Ik hoop dat jullie mij dus verder kunnen helpen,
Maar nogmaals dank voor je snelle reactie in elk geval!

Groetjes,
Patrick
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Patrick,

Zoals @Tim je heeft beloofd in een privébericht ben ik meteen voor je aan de slag gegaan.

Sorry dat het proces van opzeggen tot nu toe verre van correct is verlopen. Een klanten laten mailen naar een no-reply e-mailadres is natuurlijk totaal niet handig.

Ik heb het abonnement alsnog voor u opgezegd. Daarnaast heb ik een terugbetaling opgestart van 1 maand abonnementskosten vanwege de ontstane onduidelijkheden.

Hopelijk heb ik hiermee enigszins gerust kunnen stellen. Veel succes morgen.
Dank je wel Elina. Ik moet wel eerlijk zeggen dat eenmaal hier, jullie wel zeer vriendelijk en hulpvaardig zijn, dank je wel daarvoor. En dank je wel voor die maand terugstorting, attent van je.

Ik heb de mail inmiddels binnen als bevestiging van opzegging.

Nogmaals dank en komt vast wel goed morgen 🙂, even doorbijten en dan herstellen 🙂.
Groetjes,
Patrick

Reageer