Ik heb al een topic over dit onderwerp gelezen, maar de oplossing daarin, is voor Windows. Ik heb een Mac. Kan iemand me helpen?
Beste antwoord door miepje
Bekijk origineelBeste antwoord door miepje
Bekijk origineel
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4260#M405
Beste miepje,
Lastig dat de Back-up is vast blijven hangen! Wij hebben de mogelijkheid om een back-up sessie op de server te stoppen. Vervolgens zou een https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-her-installatie/m-p/2214#M106" target="_blank van Back-up Online het probleem verhelpen. De instructies voor een complete herinstallatie geschreven door https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 kunt u https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-her-installatie/m-p/2270#M125" target="_blank vinden. Kunt u mij een privébericht sturen met uw Back-up Online licentiecode of het e-mailadres dat u gebruikt voor het account?
[/quote]
[/quote]
Deze oplossing werkte helaas niet. Iemand nog ideeën?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4360#M421
Hallo miepje,
Dat is zwaar balen zeg, het lijkt mij dat u inderdaad gelijk heeft. BOL zou niet mogen onthouden welke licentie is gebruikt! We zijn op zoek naar een schoon begin en dat is juist waar de stappen van https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 op focust. Zelf ben ik geen MAC gebruiker en kan ik even niet alles controleren wat ik ga roepen.
Mogelijk worden er dan toch ook bestanden bewaard in onderstaande mappen:
~/Bibliotheek/Preferences/KPN (?)
~/Bibliotheek/Caches/KPN (?)
Kunt u kijken of dit het geval is? Zo ja, verwijder beide KPN mappen en probeer de herinstallatie weer opnieuw. Anders is het wellicht een idee om een applicatie te gebruiken voor het volledig verwijderen van de applicatie gegevens. Na wat rond gekeken te hebben lijkt http://freemacsoft.net/appcleaner/" target="_blank" rel="nofollow daar een goede gratis optie voor.
Ik ben benieuwd!
[/quote]
[/quote]
Hoi Tim,
Helaas...
- Stappen voor Terminal van Berend uitgevoerd.
- AppCleaner gedownload en gebruikt.
- De mappen die Berend aanhaalt in zijn tip, stonden er na app cleaner nog gewoon. Weggegooid.
- Prullenbak mocht niet leeg, dus herstart in veilige modus.
- Prullenbak geleegd.
- Herstart en BOL opnieuw geïnstalleerd.
- Weer werd de license key gewoon gezien en blijft de back-up hangen.
Dit lijkt me toch een zaak voor de technische dienst. Kun jij dit naar hun doorzetten?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4363#M423
Methode 1
- Navigeer in de Finder naar Ga > Ga naar map.
- Typ in het dialoogvenster: ~/Bibliotheek
- Klik op Ga naar.
Even ter aanvulling op deze methode 1:
Het juiste gebruik van de "Ga naar map" optie is:
/Bibliotheek
is van het gehele OSX systeem, ook wel "System Wide" genoemd en resulteert in:
/Library/Application Support/KPN/KPN Back-up Online
~/Bibliotheek
is specifiek voor de ingelogde gebruiker en resulteert in:
/Users/berenddemeyer/Library/Application Support/KPN/KPN Back-up Online
Het is dus belangrijk om in beide "Bibliotheek" folders naar "Application Support" te gaan en daar alle aan BOL "KPN" gerelateerde mappen en bestanden erin te verwijderen!
Cheers
[/quote]
[/quote]
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4380#M435
Dat klinkt absoluut goed! Het topic heb ik stiekem al op opgelost gezet ;-)
Ik hoor graag of dit terecht was.
[/quote]
[/quote]
Misschien kan https://#" data-login="BerendDeMeyer" target="_blank zijn werkwijze in dat andere topic helemaal compleet maken met mijn opmerkingen?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1119 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4381#M436
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4380#M435
Dat klinkt absoluut goed! Het topic heb ik stiekem al op opgelost gezet ;-)
Ik hoor graag of dit terecht was.
[/quote]
[/quote]
Misschien kan https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 zijn werkwijze in dat andere topic helemaal compleet maken met mijn opmerkingen?
[/quote]
[/quote]
Voor de VOLLEDIGE duidelijkheid heb ik https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-her-installatie/m-p/2270#M125 - voor een her-installatie van KPN BOL - aangepast met beide verwijzingen naar de "Application Support" mappen. Dank voor je opmerking!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4417#M448
Perfect, bedankt https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265!
Ik vertrouw erop dat nu alles is gelukt bij https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1119, zo niet dan helpen wij u graag verder.
[/quote]
[/quote]
Alles werkt weer als een zonnetje! Eerste back-ups van nieuwe Mac zijn al gemaakt!!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.