Back-up Online for workstation: wijziging in Fair Use Policy

  • 11 mei 2017
  • 50 reacties
  • 2686 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +11
  • KPN Medewerker
  • 3505 reacties
Vanaf mei 2017 worden er wijzigingen doorgevoerd in Back-up Online for workstation.

De voorwaarden van het gebruik van Back-up Online worden gewijzigd. Daarnaast zijn er een aantal functionaliteiten toegevoegd. Alle klanten worden op de hoogte gebracht. Ik neem u graag in deze blog mee in de belangrijkste vernieuwingen.

Wijzigingen: Fair Use Policy vervalt

Op dit moment kost een abonnement € 6,00 per maand met onbeperkte opslagcapaciteit op Back-up Online. Hiervoor hanteren wij een Fair Use Policy. Vanaf mei 2017 betaalt u € 6,00 per maand per 100 GB opslag. Als klant kunt u zelf per 100 GB bepalen hoeveel opslag u nodig hebt.

De wijziging kan gevolgen hebben voor de maandelijkse kosten. Wij lichten alle klanten in wat dit voor gevolgen heeft. Naast het wijzigen van de kosten van de opslagcapaciteit bieden we ook nieuwe functionaliteiten.

Nieuwe functionaliteiten

Voortaan kunt u gebruik maken van extra functionaliteiten:
Back-up uw gedeelde bestanden: Met deze nieuwe functionaliteit kunt u vanuit uw huidige Back-up Online andere gedeelde mappen in uw netwerk, zoals bijvoorbeeld een NAS, in de back-up selectie meenemen.
Virtual Drive: Met virtual drive krijgt u een ‘virtuele’ schijf waarmee u direct vanuit alle back-up sessies uw bestanden kunt downloaden. Stappen om VirtualDrive te installeren.
Archiving: Met archivering wordt een extra sessie gemaakt die bewaard blijft zolang u dat wenst. Zo kunt u bijvoorbeeld oude foto's op langere termijn veilig bewaren, zonder dat deze ruimte opnemen op uw computer.

Volg onderstaand stappenplan om 'Archivering' in te stellen op uw Back-up Online:

1. Start uw Back-up Online via het 'Start-menu' of via uw bureaublad-icoon start-button-back-up-online-client
2. Selecteer de optie ‘Voorkeuren’
3. Kies aan de linker zijde ‘Archivering’
4. Klik op ‘Archivering Instellen’
5. Kies een duidelijke naam voor de terugkerende archiefsessie
6. Voer het gewenste tijdstip in
7. Selecteer van welke ‘Backup bronnen’ u een archief wilt maken
8. Selecteer vervolgens alle of specifieke maanden
9. Selecteer op welke dag van de maand of week de archivering van de bestanden moet zal plaatsvinden

Tip: de computer hoeft op het gekozen moment niet aan te staan om de archivering uit te voeren.

Tips voor beheren van uw opslagruimte

Mochten de nieuwe functionaliteiten voor u minder relevant zijn, dan heb ik een tip om uw opslagruimte te beperken, of een alternatief voor Back-up Online:
Verklein uw huidige back-up selectie en verwijder onnodige archieven. U maakt dan alleen een back-up van de bestanden die u daadwerkelijk gebruikt. Hierdoor hebt u minder opslagruimte nodig. In de handleiding leest u hoe u dit eenvoudig zelf doet.
OneDrive: hiermee hebt u tot 1 TB opslagruimte ter beschikking voor € 4,20 per maand. Met OneDrive moet u wel zelf uw data beheren.

Meer informatie

U vindt meer uitleg en handleidingen van de nieuwe functies op kpn.com/functiesbackuponline.
Of plaats een bericht op het forum. We zijn u graag van dienst! :)

Handige links

- Back-up Online Bewaren WACHTWOORD voor Back-up Online!
- Back-up Online Kleurschema's in de e-mail notificatie voor Back-up Online
- Back-up Online Tijdelijk geen vast internet? Maak een back-up met een 4G Mo-Fi*
- Forum: Over het Zakelijk KPN Forum
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen

50 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen Ranger,

Fijn dat u zo snel heeft gehandeld!
Zodra ik het sein krijg dat het account afgesloten is en de administratieve afsluiting voltooid is maak ik de verrekening van de abonnementskosten aan.

Voor nu wens ik u alvast een goed weekend!
Badge
Hi @Ranger,

Goed dat u dit bij ons meld!
Het lijkt erop dat het account vanuit de leverancier nog niet helemaal afgesloten is en dat daardoor de facturering nog doorloopt. Om dit uit te laten zoeken heb ik een ticket aangemaakt naar onze 2e lijns collega's. Deze zorgen ervoor dat het nu echt helemaal afgesloten wordt en nemen daar de administratieve ophef natuurlijk direct in mee. Ik wil u vragen om de factuur van augustus te voldoen. Ik maak namelijk een credit voor u aan, waarmee we in één keer de abonnementskosten van de periode 08-07 t/m 31-08 crediteren.

Laat u het even weten als u de factuur voldaan heeft?


Factuur is voldaan.
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Ranger,

Goed dat u dit bij ons meld!
Het lijkt erop dat het account vanuit de leverancier nog niet helemaal afgesloten is en dat daardoor de facturering nog doorloopt. Om dit uit te laten zoeken heb ik een ticket aangemaakt naar onze 2e lijns collega's. Deze zorgen ervoor dat het nu echt helemaal afgesloten wordt en nemen daar de administratieve ophef natuurlijk direct in mee. Ik wil u vragen om de factuur van augustus te voldoen. Ik maak namelijk een credit voor u aan, waarmee we in één keer de abonnementskosten van de periode 08-07 t/m 31-08 crediteren.

Laat u het even weten als u de factuur voldaan heeft?
Badge
Hoi @Ranger,

De status van het abonnement was 'Vervallen', maar hij was nog niet helemaal gestopt. Ik heb daarom de ophef een extra schop gegeven. Er wordt nu een credit getriggerd om het teveel betaalde bedrag (van augustus) terug te storten.😄

Sorry dat het wat langer heeft geduurd!



Ondanks alles is er 24/7/17 toch € 7,26 afgeschreven voor de maand augustus. Dit heb ik via een storno ongedaan gemaakt maar krijg nu een aanmaning. Daarnaast krijg ik ook nog geld terug van de maand juli. Kan je dit svp in orde maken, dus geen aanmaningen meer voor een dienst die ik niet gebruik en geld retour.
Badge
Hoi @Ranger,

De status van het abonnement was 'Vervallen', maar hij was nog niet helemaal gestopt. Ik heb daarom de ophef een extra schop gegeven. Er wordt nu een credit getriggerd om het teveel betaalde bedrag (van augustus) terug te storten.😄

Sorry dat het wat langer heeft geduurd!


Danki 😎
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @Ranger,

De status van het abonnement was 'Vervallen', maar hij was nog niet helemaal gestopt. Ik heb daarom de ophef een extra schop gegeven. Er wordt nu een credit getriggerd om het teveel betaalde bedrag (van augustus) terug te storten.😄

Sorry dat het wat langer heeft geduurd!
Badge
Wat een verrassing. Naar aanleiding van dit gedoe mijn backup-online opgezegd maar KPN brengt toch voor de maand augustus 7,26 euro in rekening. Kunnen jullie eens kijken wat hier mis gaat. ?
Reputatie 6
Badge +6
Beste @Onedutch

Zoals ik mijn reactie van 26-05-2017 schrijf is het en was het zo dat klanten die geen mail ontvangen hebben nog onder de Fair Use Policy blijven vallen. Dit betekent dus ook dat er voor deze klanten geen wijziging qua functionaliteiten en prijzen per 21-06-2017 doorgevoerd zou worden. In de wijziging van 21-06-2017 is een kleine groep klanten, die geen mail ontvangen hebben, meegenomen. Dit had dus niet moeten en mogen gebeuren!

De achterliggende afdeling, die ook nauw betrokken is bij de daadwerkelijke omzetting, is nu bezig om deze klanten te helpen en het recht te zetten. Bij deze klanten zal er dan ook een verrekening van de abonnementskosten plaatsvinden, aangezien deze klanten nog geen prijswijziging zouden krijgen.

Een abonnement stoppen we niet zomaar uit ons zelf, dat kan gevolgen hebben voor de opgeslagen back-ups van een gebruiker als de data wordt verwijderd. Vandaar is ervoor gekozen om deze groep gebruikers te informeren per e-mail en genoeg tijd te geven om hiervoor maatregelen te nemen.

Onze feedback voor de informatie over de oude Fair Use Policy abonnementen is in behandeling genomen. Op de pagina staat nu onder andere dat KPN een kennisstelling termijn van 6 weken hanteert als de Fair Use grens wordt overschreden.

Klopt! We zijn er gister achter gekomen dat er een groep klanten is waarbij het is fout gegaan. .

Mja, maar wat is er dan foutgegaan? Er is in mijn ogen erg veel fout gegaan...

Inmiddels is dit bekend op de afdelingen en zijn we hard aan het werk om dit te fiksen.

Geen idee, wat ga je fixxen? Dat het Onbeperkt abbonnement voor bestaande klanten op een 'humane' manier wordt uitgefaseer. Zeg nou wel, een beetje telefoon, heeft inmiddels 128Gb opslag... Als je deze synchroniseert met je werkstation zit je al overheen. Je koopt met gemaakt een 4Tb en soms zelfs al een 10Tb disk voor in je werkstation. Mijn drone filmt op 60Mbps, da's 150 Gb in een uutjre vliegen.. Geen idee in welk tijdperk KPN denkt te leven. Ze snappel wel dat onbeperkt niet zo handig is, maar om terug te gaan naar het floppydisk tijdperk.. Ik dwaal af...
Wat ga je 'uitzetten' bij de afdelingen ? En welke afdelingen, klinkt goed, maar wat gebeurt er dan echt?


Overigens ben ik erg blij met uw citaat. Ik ga dit intern uitzetten, zodat we kunnen kijken naar een betere formulering. Ik ben met u eens, dat deze regel vragen opwekt.


Hoe staat het hiermee? Zijn alweer 4 weken verder.. Ik heb nu thuis ook de brief ontvangen, dagtekening 20 Juni, ik denk dat de E_mail aankondiging sneller was dan de brief. een simpele oplossing zou zijn dat jullie het abonnement automatisch stoppen als iemand niet regaeert. Maar om nu gewoon van 6 euro naar 600 euro automatische incasso 1 zijdig aan te passen zonder rede.. Vertel mij eens waarom een rijdenden rechter / of een programma als Kassa dit 'geen probleem' zou vinden?

Het is geen goed weekend, jammer,
Onedutch
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Onedutch,

Klopt! We zijn er gister achter gekomen dat er een groep klanten is waarbij het is fout gegaan.

Inmiddels is dit bekend op de afdelingen en zijn we hard aan het werk om dit te fiksen.

Ik kan me voorstellen dat je goed bent geschrokken! Sorry daarvoor.
Als u nog geen mail hebt ontvangen, dan blijft u nog onder de Fair Use Policy vallen. Het is dus niet zo dat alle Back-up Online gebruikers, die de dienst voor 4 mei besteld hebben automatisch onder de Fair Use Policy blijven vallen.
Overigens ben ik erg blij met uw citaat. Ik ga dit intern uitzetten, zodat we kunnen kijken naar een betere formulering. Ik ben met u eens, dat deze regel vragen opwekt.


Hoi Rick S, ik vaarde blind op jouw woorden, indien geenbericht, dan hoef je niets te doen. Vandaag een E-mail met ""
Wij hebben uw verzoek ontvangen voor het wijzigen van uw Cloud-dienst. De volgende wijziging(en) zijn op 21-Jun-2017 voor u uitgevoerd: Bedrag per wijziging
Wijzigingen Aantal Maandbedrag (per eenheid)
Back-up Online 10TB Recurring 1 600.00
Refund for Plan 'Backup Online' -1 6.00
Bovengenoemde bedragen zijn excl. btw.
"

Ik heb op ditzelfde E-mail adres nooit een wijizging toegestuurd gekregen, dat klopt zij de dame aan de telefoon van 0800-0410 ... Dit hebben we namelijk per post ???? verstuurd... Echt waar... Elke factuur en elke cloud gerelateerde informatie kreeg ik keurig per E-mail vanaf 2010... En een ietsie pietsie belangrijker bericht, dat je van 6 > 600 moet gaan betalen doen we per post. Op mijn vraag of ze een ontvangst bevestiging heeft, ja nee, die zijn niet aangetekend verstuurd.. Waarom, ze heeft geen flauw idee, ik kon 'gelukkig' direct opzeggen. Ik ben dan wel direct de data kwijt ??? Ook zoiets ??? Waarom direct de data weggooien? En wat denk je.... op mijn vraag "laat mijraden, de opzegging krijg ik zometeen per E-mail binnen" zij ze zonder schroom "ja dat klopr" en voila, in enkele minuten heb ik deopzeging in mijn E-mail.. Alles per E-mail behalve een bericht wat je als particulier niet wilt missen.. tssss
Badge
Beste Sjors wanneer je eerst 6 euro voor 900 GB moet betalen en dan plotseling 54 euro dan spreek ik toch echt van maffia praktijken. Je kan toch niet stellen dat 900 GB echt onbehoorlijk veel is.
Ter vergelijking bij KPN kost 200 GB nu 12 euro , Bij Trans IP kost 2000 GB 12 euro.
Het lijkt erop dat KPN deze dienst eigenlijk helemaal niet wil. Ook heeft men nooit aangegeven wat dan Fair Use is, Van de een op de andere dag stelt men daar een grens, eerst gebruikers lekker maken, dagen lang laten uploaden en dan plotseling de prijs gaan verhogen met 900%.
Dus ga naar Trans IP, waarbij 1000 GB overigens gratis is. En ik ben geen medewerker van TransIP 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Ik vindt je uitspraak erg overdreven, maar ik wens je elders veel succes. Mijn ervaring met KPN als mobiele provider (Zowel zakelijk als prive) is erg positief 🙂
Badge
Ok heb sowieso al opgezegd per 1/7 maar was benieuwd of deze maffia praktijken inderdaad doorgezet worden. Zal ook een andere provider voor mijn mobiel nemen aan het eind van mijn contract. De groeten KPN.
Reputatie 6
Badge +6
Zoals ik in mijn eerdere reactie heb aangegeven:
Als u nog geen mail hebt ontvangen, dan blijft u nog onder de Fair Use Policy vallen.
Dit betekent overigens niet direct dat u helemaal niet omgezet wordt naar de nieuwe line up. Op dit moment blijf u in het huidige account. Zodra uw account ook omgezet moet gaan worden zullen we u daar natuurlijk voor benaderen.
Badge
Ik heb nog steeds geen mail ontvangen over nieuwe tarieven.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Ranger,

Ik begrijp niet zo goed wat u bedoelt. Kunt u uw vraag aub wat verder uitleggen?
Badge
Hoe zit het hier nou eigenlijk mee?
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Mahindra,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! :D

Het grotendeel van de Back-up Online klanten vallen onder het gemiddelde gebruik van 100GB (99% van de klanten). De overige 1%, de echte grootgebruikers (zoals u :)), verbruiken dusdanig meer opslagruimte dat dit niet meer binnen de fair use policy past. Daarnaast wilden we ook graag de (voorheen duurdere) Back-up Online voor Servers abonnementen en de reguliere versie samenbrengen. Dit is de reden voor deze wijziging.

Ik vind het erg jammer om te lezen dat u KPN als een onbetrouwbare partner ziet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling :(
Is uw Back-up Online abonnement afgesloten nadat u uw data ergens anders ondergebracht heeft of moet dat nog gebeuren? Natuurlijk help ik u daar graag bij.
KPN heeft nu duidelijk verpruts in hun Backup-on-line dienstverlening. Ineens moet ik factor 50x meer betalen voor mijn Back-up. Al die jaren is keihard van mijn rekening maandelijks het verschuldigde bedrag afgeschreven zonder enig commentaar. Het geld rolde lekker binnen en ineens was het niet genoeg. Ik betaalde voor een dienst die KPN aanbood voor bepaalde prijs. Mijn hoeveelheid data is jaren stabiel, nooit een commentaar gehad. Onbeperkt is toch onbeperkt in normaal Nederlands? Sorry, niet voor KPN! Fair-use-policy is slechts laffe excuus!!!!
Ik ga niet te veel woorden hieraan vuil maken. Feit is dat KPN hiermee zich als een zeer onbetrouwbare partner heeft opgesteld. Genoeg reden voor mij om KPN of KPN-gelieerde diensten via dochterondernemingen zoals Telfort e.a. te vermijden of lopende abonnementen niet meer te verlengen. Het kwaad is als geschied.
Al mijn data is inmiddels elders veilig onder gebracht 😛.
Adios!!!
Reputatie 7
Hallo Rick,
Overigens ben ik erg blij met uw citaat. Ik ga dit intern uitzetten, zodat we kunnen kijken naar een betere formulering. Ik ben met u eens, dat deze regel vragen opwekt.
Prima om deze vraag even intern uit te zetten, omdat deze regel inderdaad voor meerdere interpretaties vatbaar is.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag Ranger,

Ik kan me deze vraag goed voorstellen.
Op dit moment is het zo dat de nieuwe line up met de nieuwe functionaliteiten nog niet op alle Back-up Online gebruikers van toepassing is. Als u nog geen mail hebt ontvangen, dan blijft u nog onder de Fair Use Policy vallen. Het is dus niet zo dat alle Back-up Online gebruikers, die de dienst voor 4 mei besteld hebben automatisch onder de Fair Use Policy blijven vallen.

Overigens ben ik erg blij met uw citaat. Ik ga dit intern uitzetten, zodat we kunnen kijken naar een betere formulering. Ik ben met u eens, dat deze regel vragen opwekt.
Badge
Is het niet zo dat dit alleen van toepassing is op backup online besteld na, en ik citeer:

Belangrijk: het gebruik van Fair Use Policy geldt niet voor de Back-up Online versies die u vanaf 04-05-2017 hebt besteld. Vanaf 4 mei stelt u zelf uw onbeperkte data-opslag naar eigen wens in (stappen van 100 GB).

Met andere woorden voor Backup Online besteld voor 4 meil jl blijven gewoon de oude fair use policies van kracht. Wat is nu de waarheid.
Nog steeds geen mail ontvangen maar mocht dit zo zijn zal ik inderdaad per direct opzeggen. Volstrekt ridicuul natuurlijk voor lopende contracten een dergelijke verhoging. Je vertrouwt op een dienst en verwacht niet plotseling een prijsverhoging van een paar 100%.

Hoeveel % prijsverhoging is een verhonderdvoudiging van de maandprijs dan wel niet? 😉

Volgens mij is dat een prijsverhoging van 10.000%, lachen jonge!
Badge
Nog steeds geen mail ontvangen maar mocht dit zo zijn zal ik inderdaad per direct opzeggen. Volstrekt ridicuul natuurlijk voor lopende contracten een dergelijke verhoging. Je vertrouwt op een dienst en verwacht niet plotseling een prijsverhoging van een paar 100%.

Reageer