Beantwoord

Back-up Online - hoe werkt het?

  • 7 December 2016
  • 7 reacties
  • 267 keer bekeken

Hoe kan ik in de backup kijken zoal in drobox dit het geval kan zijn
Alles wat in mijn computer zit is ??? overgeheveld"" maar zie nergens mappen Kan er niet in mijn mappen om te kijken
zie wel bestanden maar dan elke foto "los"
Is er een betere viio beschilbaar, Ik zie op jullie filmpje een ander layout als wat ik bij mij zie?
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 9 December 2016, 11:48

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi gertievandriel, welkom op het Zakelijk KPN Forum! :)

Van welke dienst maakt u precies gebruik? Betreft het toevallig Back-up Online? Deze dienst is namelijk niet ontwikkeld om als Cloud account te gebruiken maar puur voor Back-up doeleinden. Er is geen webinterface of netwerkshare aanwezig om uw bestanden te raadplegen.

Indien u een bestand wenst te herstellen gebruikt u de cliënt van Back-up Online middels het venster "Herstellen".

Als u een andere dienst af neemt heb ik niets gezegd en begin ik graag opnieuw. 😳
Dag Tim
Ik heb volgens mijn gegeven besteld: :::
Op uw cloud-diensten zijn alg, voor waarden van toepassing
1 Back up online
Totale kosten 1 Back up online 6 euro ex btw


Dat heb ik besteld??? Dus ga uit van
en
zie hier helemaal onder de eerst factuur:

Ik begrijp niets van de manier van het maken van een back up en overzetten van gegeven
Ik had gehoopt dat ik zoals bij drobbox dezelfde indeling kan maken als op mijn eigen computer.
Dat er map voor map alles word overgezet. Nu krijg ik het idee dat ik 1 hele dag gedaan heb om een paar bestanden achter elkaar, en onder elkaar ergens heb zitten bij jullie waar ik niet zomaar mij kan. Hebben jullie geen heel goed you tub filmpje of hulp bij het overzetten of iemand dei er verstand van heeft.
Anders denk ik d at ik het meteen weer stop zet. Zoals het nu is werkt het voor mij helemaal niet :
Dus wat is wijsheid Tim Ik wil zoiets als drobox een backup van alle bestanden en boekhouding. Wat moet ik dan doen bij jullie??

Hier dus de factuur :

Abonnement
Cloud-diensten
Periode Aantal Prijs Bedrag
Software Online
Gebruiker(s) met Back-up Online 06 dec t/m 31 dec 1 6,00 5,03
Gebruiker(s) met Back-up Online 01 jan t/m 31 jan 1 6,00 6,00
11,03
Totaal excl. btw 11,03
PS Ben jij nou iemand die toevallig veel weet of werk jij bij de KPN
Reputatie 7
Hallo gertievandriel,

Welkom op het forum! Als eerste wil ik je het advies geven om geen factuur- en/of account-details hier op het forum te plaatsen. Indien Tim (medewerker van KPN) of een andere WebCare medewerker van KPN deze nodig heeft, dan zal hij/zij je vragen die info in een PB (persoonlijk bericht) te verzenden.

Zoals Tim aangeeft is BUO inderdaad een heel ander product - zeker in het gebruik - dan dat jij blijkbaar had verwacht. Ik snap de verwarring best wel hoor. Onderstaand een tweetal filmpjes, zodat je meer informatie hebt over het installeren en gebruiken van BUO.

1. Installeren van BUO (controleer even of je alle stappen hebt doorlopen)
2. Maken van een back-up met BUO

In de 2e video kun je direct op [Back-up Online >] klikken, zie onderstaande afbeelding.


Ongetwijfeld zul je na het bekijken van de video's nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

Succes!
dank ik ben eruit
Reputatie 7
Ik ben erg benieuwd naar wat je hebt gedaan.
Reputatie 7
Badge +11
Hi gertievandriel,

Fijn dat de informatie van Berend je een stuk verder hebt geholpen! Zijn reactie markeer ik als het beste antwoord op je vraag :)

Back-up Online is een echte back-up dienst en niets meer. Onze back-up server is een digitale kluis waar jij je bestanden veilig kunt laten opslaan. Bij een computer crash of dataverlies door omstandigheden kun je op een andere/nieuwe computer de back-up van je belangrijke bestanden terug zetten.

Back-up online werkt in een paar zinnen uitgelegt op deze manier: je kiest (eenmalig) welke mappen op de computer geback-upt moeten worden, op welke tijdstip de dagelijkse back-up moet plaats vinden en op welk e-mailadres je de sammenvatting van de backup wilt ontvangen. Elke dag op dit tijdstip, indien de computer ingeschakeld staat, wordt een back-up gemaakt van alle nieuwe en gewijzigde bestanden binnen jouw Back-up selectie. Op de server bewaren we 28 sessies van je back-ups. Kom je na 14 dagen erachter dat je per ongeluk een bestand hebt weggegooid? Met Back-up Online kun je deze herstellen.

Als je automatisch bestanden wilt back-uppen naar de cloud, directe synchronisatie bij wijzigingen en online toegang wenst tot je bestanden, is OneDrive een hele goede optie. Dat is ons alternatief voor Dropbox. Bij OneDrive heb je een "gedeelde map" die altijd automatisch synchroniseert met de cloud. Op die manier heb je op alle apparaten toegang tot je bestanden.

Voor alle vragen kun je bij ons terecht! 😃

Reageer