Vraag

Backup is en blijft bezig

  • 31 december 2016
  • 5 reacties
  • 124 keer bekeken

Ik gebruik backup online ruim 2 jaar. Tot 29 oktober is alles goed gegaan, maar nu krijg ik in de mail melding dat de backup nog bezig is met de backup van 29 oktober.
Dit klopt niet.
Ik krijg de KPN backup online app nu ook niet meer gestart op mijn mac.
Ik las in het forum dat er een update geïnstalleerd moet worden?
Moet ik dan een herinstallatie doen? of kan ik de installatie sowieso uitvoeren?

Groet Erik

5 reacties

Backup online app start niet op
Reputatie 7
Hallo Erik,

Welkom op het forum en een goed 2017 gewenst!

1. Heb je direct na 29 oktober nooit eerder een melding per e-mail gehad dat de back-up niet goed loopt?
2. Welke versie van BUO en OS X / macOS gebruik je?
3. Zie je de processen van BUO wel in je activiteiten monitor?
4. Heb je de update naar v16 wel/niet uitgevoerd?

Zou je afbeeldingen willen plaatsen van je "overzichten" dashboard en je log van BackupFP? Let er even op om je accountgegevens te verwijderen in de logregels. Heb je n.a.v. mijn vragen nog aanvullende vragen, stel ze dan gerust.

EDIT: De nieuwe versie van BUO v16 wordt deze maand automatisch naar alle gebruikers van BUO v15 als UPGRADE geupload en geïnstalleerd. Een nieuwe- of herinstallatie van BUO v16 kan natuurlijk ook, maar ik wacht zelf even op de auto-update. Mocht de upgrade een probleem geven, dan kan ik altijd nog een nieuwe- of herinstallatie doen.
Hallo BerendDe Meyer,
Bedankt voor je reactie.

BUO is niet op te starten en kan daardoor de versie niet zien.
Als ik BUO aalklik staat hij wel in beeld linksboven in de hoek op mijn scherm echter er gebeurd niets. zie afbeelding 3
OS-X versie zie afbeelding 1
Mail melding zie afbeelding 2
Ik zie geen activiteiten in beeld.
De melding dat de backup nog loopt krijg ik elke dag in de mail en tot nu toe steeds dezelfde met dezelfde datum in de tekst afb 2
Wel steeds een nieuwe mail net of er iets is blijven hangen.
Via info bij de programma map ontdekt dat het versie 15 . 9 . 1 is
Reputatie 7
Hallo Erik,

Graag gedaan natuurlijk!

1. Wanneer heb je de eerste en laatste e-mail ontvangen dat de back-up van 29-10 nog bezig is?
2. Wat is jouw upload snelheid? Ik zie dat je back-up 2.20TB is.

Ik adviseer je om zowiezo om eerst een herinstallatie te doen met de nieuwe v16. Anders gaan we problemen oplossen in een 'oude' versie.

Zie mijn topic https://zakelijkforum.kpn.com/back-up-online-back-up-online-voor-servers-27/macos-geen-geforceerde-upgrade-v16-maakt-v15-geen-verbinding-meer-buo-servers-8731 voor de download link van BUO v16 voor macOS.

Succes, maar heb je nog dringende vragen voordat je gaat upgraden naar v16, stel ze dan gerust of laat me zsm even weten of de her-installatie wel/niet is gelukt!

Reageer