Vraag

Backup Online

  • 1 March 2015
  • 7 reacties
  • 1068 keer bekeken

Badge
Door KPN particulieren afdeling doorgestuurd naar hier.

Daarom stel ik (als particulier) nogmaals mijn vraag, in de hoop dat jullie mij wel kunnen helpen:

Bij mij bleef KPN Backup Online steeds op een willekeurig bestand hangen.

Nadat ik KPN Backup Online heb verwijderd, pc opnieuw gestart en Backup Online opnieuw geinstalleerd blijft hij bestanden opzoeken/opschonen, maar breekt dat zelf af door het programma volledig te sluiten.

Wat kan dit zijn?

En hoe los ik dat op?

Alvast bedankt voor uw reactie.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Dag Johan, 

Zo hoort Backup Online zeker niet te werken. Er lijkt dan ook iets mis te lopen. Kunt u aangeven op wat voor apparaat Backup Online is geinstalleerd en welk besturingssysteem u gebruikt?

Bent u in staat om hiervan screenshot(s) of een filmpje mee te sturen? 

Met de gevraagde informatie kan ik een goed beeld vormen van de situatie en u efficienter helpen. 

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Burhan
Badge
Besturingssysteeem: Windows 7 Utimate NL 64bit op een vaste pc met een Intel Core i5-4440 3,1Ghz processor met 8gb intern geheugen.

Hij blijft hangen bij: Consistentie controleren. Dat duurt wel enkele minuten en klapt hij erui (zie bijlage).

Proces al gestopt en ook Service gestopt en opnieuw gestart, zonder succes.

Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Johan,

De Consistentie check kan heel lang duren. Deze kan oplopen tot zelfs 2 dagen, voornamelijk als er een grote back-up op de server staat. Via uw e-mailadres heb ik uw gegevens gevonden en bij mijn collega's van Software Online nagevraagd wat de status van het account is. We kunnen niet direct een probleem zien, wel is te zien dat bij de laatste back-ups wat problemen zijn opgetreden. De Back-up Online service lijkt gestopt tijdens het maken van een back-up. Opzich mag dit nu verder geen probleem zijn.

Zou u de computer tot 2 dagen onafgebroken aan willen laten staan? Wanneer de Back-up Online cliënt vastloopt of spontaan afsluit dan blijft de service nog wel actief op de achtergrond met de Consistentie check. Met een beetje "geluk" kan deze afronden en is het probleem niet meer aanwezig als de Back-up Online cliënt op een later moment wordt geopend.

Laat u ons weten of dit heeft geholpen?
Badge
Beste Tim,

Ik heb hem maandagmorgen aangezet, naar een paar uur kwam het backupscherm inderdaad weer tevoorschijn en konden we hem starten.

Echter waren we dinsdag, woensdag en donderdag weer terug bij af.

Wat het probleem nu is, is mij niet helemaal duidelijk. Wel is duidelijk dat de oplossing van zondag geen solaas bied.

Ik hoor het graag.

Ps.: Als het werkt, werkt het wel OK!
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Johan,

Jammer om te lezen dat het niet is gelukt!

Aangezien een herinstallatie niet helpt en geduld ook niet goed uitpakt, weet ik mij nu ook geen advies meer te bedenken. Ik wil graag een storingsmelding voor u aanmaken bij de technische dienst. Deze nemen contact met u op om het probleem verder te onderzoeken. Zou u mij een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank willen sturen met een telefoonnummer waarop u te bereiken bent?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Johan,

Ik heb uw privébericht ontvangen en de melding voor de technische dienst aangemaakt.

Deze staat geregistreerd in het systeem met nummer 12878420.

Ik heb doorgegeven aan mijn collega's dat u in de ochtend het beste te bereiken bent. In de avond werkt de technische dienst van Software Online helaas niet.

Het is momenteel druk op deze afdeling, ik ben bang dat u morgen nog niet gebeld gaat worden. Ik zal de voortgang in de gaten houden.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Johan,

De technische dienst zit nog steeds met een achterstand.

Ik heb daarom verzocht of mijn melding wat sneller opgepakt kan worden.

Er is mij beloofd dat u morgenvroeg wordt gebeld. Ik verneem graag van u wat het resultaat is geweest.

Reageer