Beantwoord

Backup Online

  • 13 March 2015
  • 10 reacties
  • 1221 keer bekeken

Ik probeer enkele bestanden te herstellen uit de KPN Online backup. Ik lijkt er op dat ik bestanden van na september 2014 kan herstellen en die van daarvoor niet. De bestanden staan allemaal in dezelfde directory.

Wanneer ik de hele directory (of de oudere bestanden) probeer te herstellen krijg ik een foutmelding. Onderstaande wordt geschreven in de log bestanden.

[2015-02-20 18:13:53.743911] [w] [12228] Error "[WebDAV Protocol] Failed to download file : Unauthorized (401)" (221) occurred during backup/restore of node "" in session #3660

Hoe kan ik de oudere bestanden restoren?

M.vr.gr.

Marcel de Jong
icon

Beste antwoord door Marcel 16 March 2015, 15:11

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Bedankt Marcel voor uw terugkoppeling, fijn dat het is gelukt!

Uw privébericht is ontvangen. Ik zal voor u kijken of ik wat geregeld kan krijgen. 😃
Reputatie 7
Hallo 

Super dat het nu wel is gelukt en bedankt voor het tergkoppelen op het forum.

Zou je met ons willen delen hoe je de (her)installtie hebt gedaan, eventueel met schermafbeeldingen. Daar kunnen mede forumleden dan ook weer van leren!

Dank en een fijn Paas weekeinde!!!
Het installeren van de nieuwe versie Backup Online is gelukt.

Ik heb nu wel twee verschillende iconen op mijn desktop, maar de nieuwe versie draait en werkt naar behoren. Het was daarna een 'peuleschilletje' om de oude bestanden uit de backup te restoren.

Ik ben blij en tevreden dat het gelukt is.

Bedankt voor jullie ondersteuning.
Reputatie 7
@Berend,

 

"Ik heb een afspraak gemaakt met de product manager dat ik (wij) rechtstreeks vragen, suggesties en issues mogen aanleveren. Hier heb ik inmiddels een paar keer gebruik van gemaakt. Het altijd verkrijgen van een terugkoppeling gaat echter nog een beetje stroef, ik moet er zelf achteraan.

De input is ook iets minder gebleken dan verwacht, ik heb niet elke week nieuwe dingen. Daarom ga ik alles bundelen en 1 keer per maand aanleveren, zo is het voor mij ook gemakkelijker om ervoor te zorgen dat ik daadwerkelijk ook een inhoudelijke reactie ontvang."

Jammer dat de 'terugkoppeltermijn' naar een maand is OPGEREKT!

Mijn ervaring is, destemeer je mensen de tijd geeft om ergens over na te denken, des te meer onzeker ze worden over door hen zelf bedachte oplossing! En hoe makkelijk is het maken van een Excel lijstje met problemen/issues/verbeterpunten waar je wekelijks de voortgang van krijgt teruggekoppeld en deze kan delen met de KLANTEN van KPN (zijn diegene die het salaris van de KPN medewerkers mede mogelijk maken).

Die Product 'Manager' moet echt op zoek naar een nieuwe plekje in een andere organisatie! Een manager magened (in het Nederlands "regelneef/night") en zorgt voor de oplossingen voor de problemen die zijn/haar collega's ervaren in het klantcontact. Het creeren van extra problemen door gewoonweg niet te reageren op gemaakte afspraken is "NOT DONE"!

De maandag ochtenden na "Boer Zoekt Vrouw" zijn weer voorbij, dus kan er - na een lekker vers bakkie uit de automaat - om 08:05 gewoon weer gewerkt worden. 

Ik zou heel graag eens met zo'n 'manager' willen klankborden. Bij deze nodig ik mijzelf uit voor een lekker vers bakkie! Bellen mag natuurlijk ook altijd.

Ik zal je in een PB mijn telefoonnummer zenden....

😕
Reputatie 7
Badge +11
@Berend,

Ik heb een afspraak gemaakt met de product manager dat ik (wij) rechtstreeks vragen, suggesties en issues mogen aanleveren. Hier heb ik inmiddels een paar keer gebruik van gemaakt. Het altijd verkrijgen van een terugkoppeling gaat echter nog een beetje stroef, ik moet er zelf achteraan.

De input is ook iets minder gebleken dan verwacht, ik heb niet elke week nieuwe dingen. Daarom ga ik alles bundelen en 1 keer per maand aanleveren, zo is het voor mij ook gemakkelijker om ervoor te zorgen dat ik daadwerkelijk ook een inhoudelijke reactie ontvang.

@Marcel, ik ben ook zeer benieuwd, is het gelukt om uw bestanden terug te halen?
Reputatie 7
@Marcel

Hallo, is het je gelukt te updaten naar de laatste versie en werkt alles naar behoren?

@Tim

Hallo, op het vorige forum gaf je aan dat je de gebruikers van het forum beter zou gaan informeren mbt alle openstaande issues en voorstellen van forumleden. Wat is bij jullie intern de status van dit geweldig idee?
Reputatie 7
Badge +11
Dag Marcel,

Het is inderdaad wel gewoon mogelijk om oudere backups te lezen.

Bij het "checken op updates" wordt niet gekeken naar "major" updates, enkel naar "bugfix" updates. Ik geef u groot gelijk dat hier eigenlijk ook een melding over gegeven moet worden, dit signaal ga ik doorsturen naar de productmanager.

Succes! Ik hoop dat het lukt!
OK dat zal ik gaan installeren. Kan ik daarna de oude backups nog steeds lezen?

Vreemd vind ik wel dat wanneer je 'checken op updates' kiest je de melding krijgt dat er geen updates zijn.

M.vr.gr.

Marcel de Jong
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Marcel,

Ik heb uw privébericht ontvangen, waarvoor dank!

Het lijkt erop dat u nog een oudere versie van Backup Online Server gebruikt, namelijk v12.x.

Er zijn problemen met deze versie en de genoemde foutmelding bekend.

Daarom wil ik u eigenlijk adviseren om de nieuwste versie te installeren, v13.6. Dit zou tevens het eerste verzoek van de technische dienst zijn wanneer ik hier een melding voor ga aanmaken.

Ik lees graag uw bevindingen.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Marcel,

Klopt het dat we u al kennen van het oude forum? ;)

Welkom in ieder geval op het nieuwe Zakelijke Forum!

Lukt het u wel om een ander (willekeurig) bestand te herstellen? Of kunt u geen enkel bestand hersteld krijgen?

De foutmelding lijkt aan te geven dat het bestand niet van de server gedownload kan worden. Dit kunnen we ook aan de server kant onderzoeken. Zou u mij een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank willen sturen met het e-mailadres waarop Back-up Online geregistreerd staat? Dan ga ik dit voor u laten bekijken door de technische dienst.

Reageer