Vraag

backup online

  • 21 augustus 2015
  • 1 reactie
  • 525 keer bekeken

Badge
Sinds ik windows 10 heb geinstalleerd werkt mijn backup online van KPN niet meer! Wat moet ik doen?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste Bert,

Lastig dat Backup Online na de update naar Windows 10 niet meer werkt. Hopelijk gaat het niet bij iedereen fout! U bent voor mij in ieder geval de eerste met dit probleem.

Het beste is wellicht om een schoon begin te maken. Staat Backup Online nog wel in de lijst van geïnstalleerde software via het configuratiescherm? Zo ja, zou u onderstaande stappen willen proberen?

  1. Start de Windows Task Manager op als administrator.
  2. Zorg dat er geen KPN backup-processen meer actief zijn door in de Windows Task Manager de volgende processen, indien aanwezig, te stoppen: BackupSC.exeKPNBackupOnline.exe en BackupFP.exe.
  3. Ga naar C:ProgramData en maak een kopie van de KPN-folder.
  4. Doe nu een deïnstallatie van KPN Back-up Online via het Windows configuratiescherm
  5. Verwijder C:ProgramDataKPN (als dat tijdens de deïnstallatie nog niet gebeurd is)
  6. Installeer KPN Back-up Online opnieuw.
  7. Als alles een paar dagen goed gewerkt heeft, kan de oude KPN-map in C:ProgramData verwijdert worden.

Voor de herinstallatie heeft u de licentiecode van Backup Online nodig en uw persoonlijk aangemaakte encryptiesleutel.

Ik hoor graag van u of dit heeft gewerkt!

Reageer