Met dank aan de forum user @Dagga die het onderstaande stappenplan gepost heeft!
- Start de Windows Task Manager op als administrator
- Zorg dat er geen KPN backup-processen meer actief zijn door in de Windows Task Manager de volgende processen, indien aanwezig, te stoppen: BackupSC.exe, KPNBackupOnline.exeen BackupFP.exe
- Ga naar C:ProgramData (voor Windows 7) en maak een kopie van de KPN-folder (hierin staan je logfiles etc., dus het is verstandig om die nog even te bewaren)
- Doe nu een deïnstallatie van KPN Back-up Online via het Windows configuratiescherm
- Verwijder C:ProgramDataKPN (als dat tijdens de deïnstallatie nog niet gebeurd is)
- Herstart de PC
- Schoon je Windows-register op. Ikzelf gebruik daar het tooltje CCleaner voor (https://www.piriform.com/CCLEANER). Meestal draai ik zowel de cleaner als de registry-schoonmaker een paar keer achter elkaar (en om en om), net zolang er geen meldingen meer komen van gevonden bestanden of fouten. Let op: Back-up het Windows-register. Als er iets niet goed gaat, kan de back-up hersteld worden.
- Herstart je PC
- Installeer KPN Back-up Online opnieuw. Omdat je de lokale database in stap 5 verwijderd hebt, zal de software na inloggen alles vanuit het KPN datacenter terug moeten halen, maar daardoor was in mijn geval alle corruptie verdwenen. Ik hoop bij jou ook!
- Als alles een paar dagen goed gewerkt heeft, kun je die oude KPN-map in C:ProgramDataverwijderen.