Beantwoord

Backup Online: graag langere retentie

  • 14 August 2016
  • 3 reacties
  • 192 keer bekeken

Beste KPN,

Alhoewel Backup Online maar liefst 30 herstelpunten aanbiedt, gaan ze niet heel ver terug in de tijd, namelijk maar 30 dagen. Als ik informatie per ongeluk verwijder en ik kom er een half jaar later pas achter, dan is er niets meer aan te doen.

Daarom mijn suggestie: kunnen we de herstelpunten langer in het verleden brengen? Het volgende schema lijkt me wel wat:
14 herstelpunten over de afgelopen 14 dagen
12 herstelpunten over de afgelopen 12 maanden
5 herstelpunten over de afgelopen 5 jaar
Kom je ook ongeveer op de huidige 30 herstelpunten uit.

Kan dit worden overwogen bij de doorontwikkeling van Backup Online?

Met vriendelijke groet,
Carl in 't Veld
icon

Beste antwoord door Tim 15 August 2016, 11:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Carl, ik heb al een reactie ontvangen!

Ten eerste ben ik gewezen op het feit dat de dashboard e-mail aangeeft hoeveel bestanden er verwijderd zijn uit de back-up. Dit zou een trigger moeten zijn om te controleren of de verwijderde bestanden ook juist zijn.

Daarnaast biedt Back-up Online voor Servers de mogelijkheid andere sessies te plannen, per plugin. Hierdoor kunnen vergelijkbare mogelijkheden worden gecreëerd in combinatie met eigen scripting. Maar dat is geen eenvoudig algemeen toepasbare oplossing.

Uw suggestie vindt de product manager interessant en neemt dit in overweging. Omdat dit nu geen bestaande functionaliteit is zal dit door de leverancier als nuttig/wenselijk gezien moeten worden voor dat het ontwikkeld zal worden. Als het idee overgenomen wordt, zal het de nodige tijd duren voordat het geïmplementeerd zal zijn.

Ontzettend bedankt voor uw feedback. Wie weet wordt het doorgevoerd 😃
Reputatie 7
Uw suggestie vindt de product manager interessant en neemt dit in overweging. Omdat dit nu geen bestaande functionaliteit is zal dit door de leverancier als nuttig/wenselijk gezien moeten worden voor dat het ontwikkeld zal worden. Als het idee overgenomen wordt, zal het de nodige tijd duren voordat het geïmplementeerd zal zijn.

Ontzettend bedankt voor uw feedback. Wie weet wordt het doorgevoerd :D


Heel goed plan @CVELD & @TIM

Cheers, Berend
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Carl, welkom op het Zakelijk KPN Forum. Fijn dat u mee denkt met de producten en diensten van KPN. :D
De suggestie voor een andere indeling van de herstelpunten ga ik voorleggen aan de productmanager van Back-up Online. De applicatie wordt ontwikkeld door IASO, het kan daarom lastig worden om deze wensen te realiseren. Maar goed, wie niet waagt wie niet wint. Ik verwacht een inhoudelijke terugkoppeling te krijgen en deel deze met u. Bedankt voor uw bericht!

Reageer