Vraag

Backup Online opent niet

  • 12 June 2016
  • 3 reacties
  • 431 keer bekeken

Een klant (aan wie ik automatiseringsdiensten lever) gebruikt KBO. Bij een bezoek afgelopen week zou ik controleren of de backups worden gemaakt en of deze juist waren ingesteld. Echter bij het openen van de applicatie via de snelkoppeling op het bureaublad gebeurde er niets. Daarom volgens de stappen die zijn beschreven voor de herinstallatie alle gegevens in de %programdata% map veiliggesteld en de software opnieuw geïnstalleerd. Het probleem bleef echter, naar meerdere keren opnieuw installeren aan: de applicatie opent niet. De service van KBO loopt wel.

Vervolgens thuis op een schone VMWare machine Windows 7 geïnstalleerd, hetzelfde resultaat.

Op een laptop met Windows 8.1 geïnstalleerd, hetzelfde resultaat.

Vandaag op een willekeurige pc met een vers geïnstalleerde Windows 7 Prof, zonder AV of Firewall, hetzelfde resultaat.

Op alle machines staan veelvuldig de onderstaande regels in de KPNBackupOnline log:

[2016-06-12 13:33:32.134438] [l] [03576] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
[2016-06-12 13:33:32.352839] [w] [03576] [Qt] Designer: An error has occurred while reading the UI file at line 1, column 0: Premature end of document.
[2016-06-12 13:33:32.883240] [w] [03576] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state

Bij mijn klant is afgelopen dinsdag voor het laatst een geslaagde backup gemaakt. Ik ben donderdag op bezoek geweest en bovenstaande geconstateerd.

Bij nieuwe installaties van KBO opent na enkele uren wachten op een willekeurig moment het scherm waar de licentiecode moet worden ingevuld.

Wat kan oorzaak zijn van het niet kunnen openen van de applicatie op 4 willekeurige machines op verschillende locaties en met verschillende internetverbindingen?

3 reacties

Reputatie 7
Hallo,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Als je op geen enkele machine een schone (her)installatie van KPN BUO kunt doen, lijkt het me dat er iets mis is met de licentie. Vraag even aan Tim in een PB met de licentiegegevens van je klant om hiernaar te kijken.

Succes!

Tim, zou je nog eens kunnen navragen bij IASO of er een overzicht is van de meldingen ([w]/[e]) die in de logs van BackupFP kunnen voorkomen en de uitleg ervan? Dat lijkt me heel erg handig! Zie bijvoorbeeld:

[w] [03576] [Qt] Designer: An error has occurred while reading the UI file at line 1, column 0: Premature end of document.
Reputatie 7
Badge +11
Dag inetzo, wat een raar probleem! Helemaal opmerkelijk dat het op meerdere systemen fout gaat. Om die reden zou ik ook verwachten dat er iets mis gaat met de licentie of het account op de server. U gebruikt de meeste recente versie dus daar mag het niet aan liggen. De eerste stap is dan inderdaad dat ik voor u de licentie controleer.

Let op: Het forum wordt vernieuwd en gaat de komende dagen op alleen-lezen modus. Het is dan niet mogelijk om in dit topic te reageren. Volgens mij blijven de privéberichten wel werken en kan ik u hopelijk op die manier verder ondersteunen. Als dit niet het geval blijkt, neem ik contact met u op per e-mail.

BerendDeMeyer schreef op 12 jun '16 om 18:55u:

@Tim, zou je nog eens kunnen navragen bij IASO of er een overzicht is van de meldingen ([w]/[e]) die in de logs van BackupFP kunnen voorkomen en de uitleg ervan? Dat lijkt me heel erg handig! Zie bijvoorbeeld:

[w] [03576] [Qt] Designer: An error has occurred while reading the UI file at line 1, column 0: Premature end of document.

Heel goed punt, het zou nu erg handig zijn geweest om precies te weten wat deze melding betekent. Vreemd dat het hier een waarschuwingsmelding betreft van een error. Ik ga hier achteraan!

Reageer