Vraag

BackUp Online Ouder dan 24 uur

  • 1 juli 2015
  • 28 reacties
  • 796 keer bekeken

Beste mensen,

Sinds een paar maanden krijg ik geregeld een melding als die van vandaag:

" De back-up die u op 19 May 2015 hebt gestart is gereed en ouder dan 24 uur. "

" Hieronder treft u een overzicht aan van de laatste back-up. "

Bestanden geback-upt
Totale grootte van deze back-up 102 GB

Aangezien het nu 1 juli is, waren er 6 weken nodig om deze backup te maken.

Terwijl de instelling is dat er dagelijks gebackupt word.

Kan iemand me hier mee helpen?

Pieter

28 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo
  • ,

    Voor zover ik heb begrepen, proberen ze v15 binnen 1 á 2 maanden online te krijgen.

    De "kleinere" issues worden daarom ook niet meer verholpen. Hoewel de versie check handig zou zijn zodat bij iedereen de nieuwe versie wordt geïnstalleerd. Ik verwacht hier tijdig terugkoppeling op te ontvangen, zo niet, dan ga ik daar achteraan.
  • Reputatie 7
    Hallo 
  • ,

    We hoeven dus geen troubleshooting meer te doen voor v13? Wanneer verwachten jullie de nieuwe versie v15 te kunnen uitrollen?
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Niet te enthousiast hoor
  •  😉
  • Reputatie 7
    Tim schreef:
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265, ik heb inmiddels terugkoppeling ontvangen.

    KPN slaat versie 14 van de backup cliënt over. Er wordt namelijk gewerkt aan versie 15!

    Betreffende de versie check heb ik nog geen nieuwe informatie.

    https://

    😠
    Reputatie 7
    Badge +11
  • , ik heb inmiddels terugkoppeling ontvangen.

    KPN slaat versie 14 van de backup cliënt over. Er wordt namelijk gewerkt aan versie 15!

    Ik spreek liever geen releasedatum uit omdat er vertraging opgelopen kan worden. Dit kalenderjaar moet uiteraard wel lukken.

    Betreffende de versie check heb ik nog geen nieuwe informatie.
  • Reputatie 7
    Hallo 
  • ,

    Bedankt voor je snelle reply en je EERLIJK ANTWOORD!!! Dat wordt door mij altijd erg gewaardeerd! :D

    Met elkaar maken we er maar het beste van!
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo
  • ,

    De versie check heeft wel gewerkt op versie 13.6.1.14292 en was geen issue bij de release.

    Jullie input wordt heel erg gewaardeerd. Ik begrijp deze twijfel heel goed, zelf ontvang ik absoluut niet altijd (tijdig) terugkoppeling op vragen en opmerkingen. Er is zeker genoeg ruimte voor verbetering, ik blijf mij hiervoor inzetten!
  • Reputatie 7
    Hallo 
  • ,

    Bedankt voor je snelle reply!

    Wat ik niet snap dat de techies (managers) van KPN bij een afname van een nieuwe release van IASO, geen goede check doen op dit soort basis functionaliteiten. Zoals ik in het 'oude' forum al aangegeven heeft IASO al versie 14.x.x uitgebracht. :S

    Preview-back-up-manager-BUO-v14-voor-Windows-7-8

    Waarom blijven wij als klanten zo lang hangen in het "het wordt vervolgd".... ik heb het idee dat alles op de lange baan wordt geschoven en er niets met onze input wordt gedaan. :@

    Ik hoop snel op een update/bugfix van BUO door IASO/KPN!!!!
  • Reputatie 7
    Badge +11
  •  Ik heb even zonder na te denken deze vraag gesteld. Nu kijk ik zelf in de Backup Online cliënt bij de instellingen en daar is geen optie aanwezig om automatisch naar updates te zoeken. Deze functie zit ingebouwd en kan niet uitgezet worden! Oeps :$

  •  Dankzij de logfiles die u heeft bewaard heb ik voldoende kunnen aantonen dat het er toch echt naar uitziet dat de versie check momenteel niet werkt. Dit wordt vermoedelijk doorgezet naar IASO dus het kan even duren voordat ik een terugkoppeling ontvang. Wordt vervolgd.
  • Reputatie 7
    [Back-up Online voor Windows 8.1 Pro x 64 (Build 9200)  - versie 13.6.1.14292]

    Hallo 
  • ,

    Even snel een screencapje voor je gemaakt. De laatste versie is 13.6.1.14292 voor zowel PC als Mac.

    https://

    Wat wellicht makklijk is om van de map "KPN Back-up Online" een snelkoppeling te maken op je bureaublad! De logfiles zijn gewoon .txt bestand dus gewoon dubbel klikken et voila!

    Heb je nog vragen dan hoor ik het wel weer! ;)
  • Hi Tim,

    Dank voor je reactie.

    Het log zal ik binnenkort nalopen op systeembestanden.

    Waar kan kijken of  controleren op nieuwe versies staat ingeschakeld?

    Pieter
    Reputatie 7
    [Back-up Online voor Mac OS X 10.10.4 (14E46) - versie 13.6.1.14292]

    Hallo 
  • 

    Ik heb BUO 13.6.1.14292 maar eens opnieuw geïnstalleerd in mijn recente OS X 10.10.4 (14E46) Bijgaand de logfile van BackupUP(dater)

    2015-07-29 13:51:11.874651] [l] [0x101901e10] BackupUP version 13.6.1.14292 (#35498) started.
    [2015-07-29 13:51:11.875828] [l] [0x101901e10] Application is configured to use 'https://bol.iaso.com:443' as '**********'.
    [2015-07-29 13:51:11.875841] [l] [0x101901e10] {check-version} Command processing started.
    [2015-07-29 13:51:12.831287] [e] [0x101901e10] {check-version} Command processing failed: Command `check-version' failed: [WebDAV Protocol] Failed to list : Not Found (404) (221)Zijn ze al aan de slag gegaan met mijn eerder verzonden lading logfiles van BackupUP(dater)?
  • Reputatie 7
    Bedankt 
  • 
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Pieter,

    Zo te zien is gisteren niet gekeken of de nieuwste versie geïnstalleerd staat.

    Controleren op nieuwe versies staat wel bij u ingeschakeld in de cliënt?

    In de logfile is ook te zien dat een aantal bestanden en mappen niet meegenomen worden in de backup. Dit zijn vaak systeembestanden beschermd tegen lezen en kunnen problemen geven tijdens het maken van de backups. Het advies daarom om deze bestanden uit te vinken in de backup selectie.

    Paar voorbeelden:

    [2015-07-27 09:14:36.689344] [w] [04032] GetNamedSecurityInfo failed with error code 32(Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt. )
    [2015-07-27 09:14:36.689419] [w] [04032] Failed to query file index: C:hiberfil.sys
    [2015-07-27 09:14:36.690154] [w] [04032] GetNamedSecurityInfo failed with error code 32(Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt. )
    [2015-07-27 09:14:36.690230] [w] [04032] Failed to query file index: C:pagefile.sys
    100% goed uit het hoofd hoor.

    Hierbij het meest recente file.

    dank,

    Pieter
    Reputatie 7
    Badge +11
  • 
    De logbestanden van Backup Online op Windows 7 zouden in de volgende map te vinden moeten zijn:
    "C:ProgramDataKPNKPN backup onlinelogsackupFP" (niet 100% zeker, uit mijn hoofd)

  • 

    Het oude forum blijft voorlopig nog benaderbaar, via google zouden de oude boards nog te vinden moeten zijn en de daarbij behorende topics. Ik verwacht persoonlijk dat de boards op de achtergrond blijven bestaan maar niet meer worden weergegeven in de index van het Consumenten forum.

    Via http://forum.kpn.com/t5/KPN-Zakelijke-Markt/ct-p/zm" target="_blank is het oude forum te bereiken.
  • Reputatie 7
    [Back-up Online voor Mac OS X 10.10.4 (14E46) - versie 13.6.1.14292]

    Hallo 
  • 

    PB verzonden over logfiles!
  • Reputatie 7
    Hallo 
  • 

    Dat klopt de logfile is van mijn Mac OS X 10.10.4 (14E46). 

  •  Wil jij Pieter de bestandspaden opgeven voor Windows 7? Dank!

    BTW: Komt het oude forum ook niet meer beschikbaar als 'bibliotheek'?

    Er stond zoveel info en ook heel veel oplossingen voor problemen die we nu nog steeds hebben met de cloud diensten :(

    Jammer dat zoveel uren input geven - van vele gebruikers - verloren zijn gegaan!
  • Tja, mijn 1e reactie is MS Windows 7,

    maar in de posts hierboven zie ik OS-gegevens die ik niet herken,

    Pieter
    Reputatie 7
    Hallo 
  • 

    Welk OS heb je?
  • Reputatie 7
    Hallo 
  • 

    Natuurlijk wil ik iets voor je uitzoeken!
  • Hallo Berend,

    Waar vind ik het logfile?

    Pieter
    Reputatie 7
    Badge +11
    Goedemorgen Berend,

    We zijn er nog niet uit.. Kunt u iets voor mij onderzoeken?

    Hierover stuur ik u even een privébericht.
    Reputatie 7
    [Back-up Online voor Mac OS X 10.10.4 (14E46) - versie 13.6.1.14292]

    Hallo 
  • ,

    Het is al weer een week geleden dat je een reactie hebt geplaatst. Hebben jouw techie-collega's al een oplossing voor mijn (ons) probleem, zoals weergegeven in mijn logfile?

    EDIT: Momenteel werk ik in OS X 10.10.4 (14E46), maar in OS X 10.10.2 was het ook al hommeles. :S

    Bedankt voor je moeite alvast!
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Bedankt voor de logfile, Berend!

    Dit ga ik uitzoeken, het is natuurlijk wel zo handig dat de versie check gewoon werkt.

    Reageer