Vraag

Backup online: Prijsverhoging en misleidende email?

  • 13 juni 2019
  • 5 reacties
  • 177 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Op 3 juni schreef KPN: Op basis van uw gebruik hebt u een opslagcapaciteit van 100GB per back-up gekregen.
Geruststellend was dat 'op basis van mijn gebruik' deel. Maar nu blijkt dat de 'gekregen' capaciteit onmiddellijk vanaf 3 juni onvoldoende was! En dan wordt de move van KPN een ordinaire prijsverhoging van ca. 80% ! En dat terwijl opslag steeds goedkoper wordt!
Enige alternatief voor mij is naar een andere mogelijkheid zoeken. Voor 11 euro/maand kan je toch overal terecht?

5 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Goedemiddag Dick,

Ik kan me voorstellen dat een dergelijke prijsstijging even schrikken is. Wij vinden dat de nieuwe prijzen passen bij de dienst en marktconform zijn. Uiteraard bent u vrij om naar een alternatief te zoeken.

Mocht ik iets voor u kunnen betekenen dan hoor ik het graag.
Reputatie 2
Badge
Dat bevestigt dat het gewoon om een prijsverhoging gaat. En een dergelijke aankondiging zou mogelijk begrepen worden door sommigen. Maar het informerende bericht was geheel anders en misleidend:
  • Misleidend is dat het huidige gebruik meegenomen was.
  • Misleidend is dat dan niet vooraf vermeld werd dat mijn backup al op 3 juni te groot was.
  • Misleidend is dat het om een prijsverlaging ging, via de email link 'meer over ....' wordt verkondigd" "Uw tarief voor Back-up Online is per 3 juni verlaagd")
  • Misleidend is dat het om een bevestiging ging (van wat, niet van een aanvraag van mij)
Dus ik wil nu die bevestigde prijsverlaging ook krijgen !
Reputatie 4
Badge +2
Ik ben het met u eens dat de communicatie beter had gekund.

Het tarief per Back-Up licentie is verlaagd. Wanneer u echter meerdere licenties nodig heeft, dan komt het totaal bedrag wel hoger uit dan voorheen.
Reputatie 2
Badge
Beste Mark, fijn dat er gereageerd wordt. Maar in mijn 'bevestiging' email van KPN staat: "U blijft per maand €6,- per Back-up Online abonnement betalen, dit wijzigt niet." (En ik heb maar 1 licentie)..
Als ik dan op Meer over deze wijziging klik staat daar "Uw tarief voor Back-up Online is per 3 juni verlaagd". Nu jij ook zegt dat de prijs verlaagd is begin ik te vermoeden dat de bevestigingemail ook nog verkeerd is?

Ik ben overigens niet uit op prijsverlaging, maar als dat aangekondigd wordt is dat nooit weg.. Als 1-pitter heb ik meer aan een goede backup. Maar een prijsverhoging van 80% is echt van den gekke, nog afgezien van het vele werk dat het overschakelen van een backup provider mij gaat kosten!

Ik zou zeggen KPN neem je verlies, het is echt een actie/aankondiging van lage kwaliteit. Geef de oude garde bijvoorbeeld 2x hun gebruik voor de zelfde prijs.
Reputatie 4
Badge +2
Ik kan u een creditering aanbieden waarmee het maandbedrag voor de maand juni wordt teruggebracht naar €6,- excl. BTW.

Reageer