Beantwoord

Installatie & Gebruik Backup Online

  • 19 januari 2016
  • 5 reacties
  • 630 keer bekeken

Goedeavond,

Wellicht stel ik deze vraag ten onrechte, maar er is iets mij niet helemaal duidelijk.

Ik heb KPN Back-up Online geinstalleerd op mijn pc, draaiend onder Server 2012.

Installatie gaat volgens plan, en het programma start ook gewoon zonder problemen op.

Echter.. bij het uitvoeren van een backup krijg ik de foutmelding;

"Licence prohibits operation under this operating system".

Nu kan ik me voorstellen dat dit niet een consumeten besturingssysteem is.

Alleen als ik de pdf bekijk van "Dienstbeschrijving Back-up Online" staat daar overduidelijk in beschreven dat Windows Server versies ondersteund zijn.

Mijn vraag is dan ook, waar gaat het hier nu mis?
icon

Beste antwoord door Burhan 21 januari 2016, 18:05

Dag Danny, 

Ook voor de community-bezoekers die meelezen. U heeft "Backup Online voor servers" nodig om het programma te draaien op Windows Server Operating Systems.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Danny, van harte welkom op het forum! In de pdf staat bij ondersteunde besturingssystemen Windows Server 2000 & 2003 & 2008. Ik zie op het eerste gezicht geen reden, waarom het dan niet ook op 2012 zou kunnen draaien. De foutmelding doet echter vermoeden dat 2012 niet wordt ondersteund. Is uw versie helemaal up-to-date?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1257 schreef op https:///t5/Cloud-productinformatie/Installatie-amp-Gebruik-Backup-Online/m-p/6339#M251Goedemorgen Danny, van harte welkom op het forum! In de pdf staat bij ondersteunde besturingssystemen Windows Server 2000 & 2003 & 2008. Ik zie op het eerste gezicht geen reden, waarom het dan niet ook op 2012 zou kunnen draaien. De foutmelding doet echter vermoeden dat 2012 niet wordt ondersteund. Is uw versie helemaal up-to-date?

 Hoi Raul,

Ja, Windows is volledig bijgewerkt, zojuist nog gecontroleerd.

Zou overigens wel apart zijn dat Windows Server 2012 niet ondersteund zou zijn, want dan zou Windows 10 ook buiten de boot vallen.

Enige suggestie?
Reputatie 3
Badge +3
Hallo Danny, 

Voor de zekerheid kan ik navraag doen bij de afdeling Cloud. 

Wilt u me in een privébericht, uw postcode/huisnummer, naam van bedrijf of contractant, mobiel telefoonnummer en e-mailadres waarop het abonnement geregistreerd is sturen? 

Ik zal dan in eerste instantie navraag doen over de situatie. Mocht het nodig zijn dat mijn collega's u bellen, dan zal dit binnen 2 werkdagen gebeuren. Ik kom er dus zo snel mogelijk bij u op terug. 

Natuurlijk kunt u altijd rechtstreeks contact opnemen met mijn collega's van de Cloud afdeling via 0800-0403 op werkdagen en kantooruren. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Bewerkt op 01-02-'16: Onze afdeling voor cloud diensten is vanaf nu bereikbaar via het telefoonnummer 0800-0410
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/217 schreef op https:///t5/Cloud-productinformatie/Installatie-amp-Gebruik-Backup-Online/m-p/6350#M254Hallo Danny, 

Voor de zekerheid kan ik navraag doen bij de afdeling Cloud. 

Wilt u me in een privébericht, uw postcode/huisnummer, naam van bedrijf of contractant, mobiel telefoonnummer en e-mailadres waarop het abonnement geregistreerd is sturen? 

Ik zal dan in eerste instantie navraag doen over de situatie. Mocht het nodig zijn dat mijn collega's u bellen, dan zal dit binnen 2 werkdagen gebeuren. Ik kom er dus zo snel mogelijk bij u op terug. 

Natuurlijk kunt u altijd rechtstreeks contact opnemen met mijn collega's van de Cloud afdeling via 0800-0403 op werkdagen en kantooruren. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

 Je hebt een PM :D
Reputatie 3
Badge +3
Dag Danny, 

Ook voor de community-bezoekers die meelezen. U heeft "Backup Online voor servers" nodig om het programma te draaien op Windows Server Operating Systems.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer