Beantwoord

Internet heel traag als KPN Backup Online v15 actief is

  • 17 April 2016
  • 81 reacties
  • 1252 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Versie 15.9.1.16075 veroorzaakt om mijn MAC / WiFi vebinding nog steeds problemen.

 Sinds najaar 2015 is mijn Internet heel traag als KPN Backup Online actief is. Dit bleek nadat 7 KPN monteurs en de afdeling Escalaties van KPN enkele maanden bezig geweest zijn met zoeken naar de oorzaak van traag internet op ons adres. De capaciteit van de koperen kabel naar ons huis is beperkt. normaal 11 mb/sec. Als er een upload plaats of een foto per mail verzonden wordt zakt dat dramatisch, zelfs to 0,3 mb/sec.

Uiteindelijk bleek het KPN Backup programma de boosdoener. Nadat wij die hebben laten starten om 01.00 uur s'nachts was het probleem overdag opgelost. Tot gisteren. In Activiteitenweergave zie ik dat KPB BU Online voortdurend actief is met BackupFP. Wat dat ding doet weet ik niet maar ik kan hem niet uitzetten. Het KPN BU programma is versie 15.9.1.16075. Heb ik wel de juiste versie die geschikt is voor Apple met OSX 10.11.4 ? 
icon

Beste antwoord door wmuller 20 May 2016, 18:15

Bekijk origineel

81 reacties

Reputatie 4
Badge +1
1. Welke Mac heb je / CPU's en geheugen?

- MacBookPro, medio 2012,

- 2.6 Ghz IntelCore 7

- 16 GB 1600 MHz DDR3 

2. Draai je de back-ups via een WiFi of een bekabelde verbinding?

- Beide, bij test met speedtest.net en test door KPN monteur is gebleken dat dat met onze lage snelheid die het huis binnekomt niets uitmaakt.

3. Wat is precies jouw KPN Internet abbo: ?Mbit/s Download & ?Mbit/s Upload?

- Alles-in-1-Instap, Max 20 Mb down, max 2 mb up, IA-tv en telefoon. (20 mb is nog nooit gehaald, wel voor betaald). We hadden altijd ca. max 8 MB, na vele monteurs en bellen is dit nu 11- 12 mb, meer kan niet i.v.m. veroudere infrastrutuur, enkelvoudige koperleiding (op 600m afstand van de snelste  internet verbinding ter wereld, UT in Enschede). 

4. Welk percentage CPU geeft BackupFP aan bij jou?

- Dat varieert, soms 90 %, nu 0,3 

5. Hoe monitor jij die snelheidsdaling in je Mail.app?

- Snelheid meet ik met speedtest.net. In weet niet hoe je in Mail.app kan meten.

6. Heb je een Anti virus/malware programma draaien? 

- Nee

Je schrijft: "Het kost dus wat CPU kracht (afhankelijk van je Mac natuurlijk)."

- Soms staat de ventilator te blazen als een gek, kijk ik dan in Act.Weergave dan zie ik bij BackupFP een hoog % en hoog geheugen gebruik. Als je dan BUO aanzet blijkt dat hij een groot bestand (laatst een film) die ik NIET gemakreerd had, aan het uploaden is. Klik je dan op annuleren dan wordt boel na 5 minuten weer rustig.

Je schrijf ook: "Je zult zien dat dit proces na het afsluiten ervan gewoon weer gaat lopen. Dit stopt alleen als je BUO de-installeert."

- Klopt, is er geen andere manier om het programma (tijdelijk) niet te laten werken? Ik heb het geprobeerd door het prgramma een andere naam te geven en dan te herstarten. BackupFP is dan niet actief maar wel een ander backupP file. Het netwerk blijft even traag. Zet je de computer uit dan heb je meteen weer 12 mb/sec (gemeten op iPad en iPhone).  

Wat kan de reden zijn dat dit zich zo ineens voordoet.
Reputatie 4
Badge +1
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Internet-heel-traag-als-KPN-Backup-Online-v15-actief-is/m-p/7859#M1476https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Internet-heel-traag-als-KPN-Backup-Online-v15-actief-is/m-p/7858#M1475Heren,

A / temperatuur en fan snelheid verhaal gaat verder op http://www.onemorething.nl/community/topic/temperatuur-snelheid-fans/#post-2961785

B / De vraag kan geteld worden of KPN BUO het juiste programma is om een backup on line uit te voeren gezien de beperkte capaciteit die KPN op zijn leiding levert. 

Grt,

Mrtn

 Hallo Maarten,

A / goed dat je het temperatuur bericht ook even op OMT hebt gedeeld. Het is voor mij altijd lastig een advies te geven voor een Mac die ik zelf niet in bezit heb! Ben benieuwd wat de reacties zijn!

B / ja, je UL snelheid is natuurlijk de bepalende factor bij jou, toegeven dat als je eenmaal een volledige backup heb gemaakt, dat de volgende incremental back-ups veel minder zullen vergen van je systeem. Er van uitgaande dat je niet veel GB aan nieuwe files aanmaakt! Geef BUO de kans hoe het na je 1e volledige back-up loopt. Overigens zul bij elke back-up applicatie tegen je gelimiteerd UL snelheid aanlopen, dus dat is zeker niet BUO specifiek!

 B / Klopt Berend, KPN BUO is niet de beperkende factor maar de gedateerde infrastructuur. Met jaarlijkse toename van 10 Gb aan werk gerelateerde files (excl. RAW foto's) moet het, als BUO eenmaal klaar, goed te doen zijn. Beetje geduld hebben, er komt nog heel veel tijd.

Groet,

Maarten 
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Maarten, jullie zijn er maar druk mee bezig, heel goed! :D

Laat je weten of een herinstallatie van BUO verschil maakt? Zo niet helpen we je graag verder. Als we er helemaal niet uitkomen dan kan ik altijd nog de technische dienst vragen om het over te nemen en mee te denken. Ik zie je bericht graag verschijnen.
Reputatie 7
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Mac-OS-X-El-Capitan-10-11-0-1-2-3-amp-BUO-V13-6-1-14292/m-p/7633#M1392Versie 15.9.1.16075 veroorzaakt om mijn MAC / WiFi vebinding nog steeds problemen.

 Sinds najaar 2015 is mijn Internet heel traag als KPN Backup Online actief is. Dit bleek nadat 7 KPN monteurs en de afdeling Escalaties van KPN enkele maanden bezig geweest zijn met zoeken naar de oorzaak van traag internet op ons adres. De capaciteit van de koperen kabel naar ons huis is beperkt. normaal 11 mb/sec. Als er een upload plaats of een foto per mail verzonden wordt zakt dat dramatisch, zelfs to 0,3 mb/sec.

Uiteindelijk bleek het KPN Backup programma de boosdoener. Nadat wij die hebben laten starten om 01.00 uur s'nachts was het probleem overdag opgelost. Tot gisteren. In Activiteitenweergave zie ik dat KPB BU Online voortdurend actief is met BackupFP. Wat dat ding doet weet ik niet maar ik kan hem niet uitzetten. Het KPN BU programma is versie 15.9.1.16075. Heb ik wel de juiste versie die geschikt is voor Apple met OSX 10.11.4 ? 

 
Goedemiddag 
  • ,

    Jammer om te horen dat je snelheidsproblemen ervaart door het gebruik van KPN BUO v15.9.1.16075.

    1. Welke Mac heb je / CPU's en geheugen?
    2. Draai je de back-ups via een WiFi of een bekabelde verbinding?
    3. Wat is precies jouw KPN Internet abbo: ?Mbit/s Download & ?Mbit/s Upload?
    4. Welk percentage CPU geeft BackupFP aan bij jou?
    5. Hoe monitor jij die snelheidsdaling in je Mail.app?
    6. Heb je een Anti virus/malware programma draaien? 

    Het BackupFP proces is een werkproces (user:root) en onderdeel van de BUO Back-up Manager (KPN icoontje), deze kun je niet uitzetten door het proces te sluiten. Het is ook het proces dat 'onder de motorkap' van BUO een aantal zaken voorbereid voor een back-up sessie zodra je je Mac aanzet.

    Onderstaand 2 schermafbeeldingen als ik een back-up sessie heb gestart:

    https://

    En een vanuit Actieviteitenweergave alle BUO processen:

    https://

    Het kost dus wat CPU kracht (afhankelijk van je Mac natuurlijk).

    Je zult zien dat dit proces na het afsluiten ervan gewoon weer gaat lopen. Dit stopt alleen als je BUO de-installeert.

    De versie BUO v15.9.1.16075 zou gewoon goed moeten draaien op Max OS X 10.11.4, mits je Mac (CPU + RAM) en verbinding (bekabeld of WiFi) in orde zijn natuurlijk.
  • Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Internet-heel-traag-als-KPN-Backup-Online-v15-actief-is/m-p/7858#M1475Heren,

    A / temperatuur en fan snelheid verhaal gaat verder op http://www.onemorething.nl/community/topic/temperatuur-snelheid-fans/#post-2961785

    B / De vraag kan geteld worden of KPN BUO het juiste programma is om een backup on line uit te voeren gezien de beperkte capaciteit die KPN op zijn leiding levert. 

    Grt,

    Mrtn

     Hallo Maarten,

    A / goed dat je het temperatuur bericht ook even op OMT hebt gedeeld. Het is voor mij altijd lastig een advies te geven voor een Mac die ik zelf niet in bezit heb! Ben benieuwd wat de reacties zijn!

    B / ja, je UL snelheid is natuurlijk de bepalende factor bij jou, toegeven dat als je eenmaal een volledige back-up heb gemaakt, dat de volgende incremental back-ups veel minder zullen vergen van je systeem. Er van uitgaande dat je niet veel GB aan nieuwe files aanmaakt! Geef BUO de kans hoe het na je 1e volledige back-up loopt. Overigens zul bij elke back-up applicatie tegen je gelimiteerde UL snelheid aanlopen, dus dat is zeker niet BUO specifiek!
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Internet-heel-traag-als-KPN-Backup-Online-v15-actief-is/m-p/7979#M1511Schermafbeelding 2016-05-21 om 04.10.45.pngHallo Berend,

    Dank voor de interesse. Een 1e stap van 71 Gb is klaar, een 2e stap van 140 Gb is bezig en zal over 6 dagen klaar zijn.

    Tijdens het uploaden staat mail.app en google uit. temp loopt niet erg op als je niets anders doet. Clean install zoals ergens wordt geadviseerd wacht ik mee tot er echt grote problemen zijn. Nu ervaar ik dat niet zo.

    In het weekend van 28 mei ben ik een halve dag bij fam. met snelle glasvezel, ik ben benieuwd hoe snel het daar gaat en zal het hier melden.

     

    BUO doet elke nacht keurig zijn werk en wordt overdag uitgezet. Bij controle zie ik dat reeds geuploade mappen in de BU bijgewerkt zijn als er op de computer in diezelfde map bestanden zijn gewijzigd of toegevoegd. Zo hoort het ook.

    Ondertussen zet ik af en toe TM aan.

    groet,

    Maarten

     Hallo Maarten,

    Bedankt voor je terugkoppeling! Je BUO dashboard ziet er goed uit. Laat ons even weten wanneer je 1e back-up sessie volledig is afgerond. Ik verwacht dat je BUO snel zal zijn afgerond door gebruik te maken van glasvezel aansluiting! We vernemen dit graag van jou.

    Fijn weekeinde! 
    Reputatie 4
    Badge +1
    Dank voor je uitvoerige reactie. Die verbindingstest kende ik nog niet, ga ik proberen. 

    Ik heb een HD van 1 TB, geen SSD.

    Ik zal mijn MB eens open schroeven en voorzichting stof verwijderen. 

    Een temperatuur monitor zet ik wel eens aan, bij 37 grd begint hij langszaam aan te blazen.

    "NOTE: Ik zou met de KPN helpdesk bellen voor het oplossen van je brakke snelheden, de betaalde sneheden die blijkbaar niet worden gehaald op jouw adres. Wellicht dat er meer mogelijk is."

    Daar ben ik een paar maanden mee bezig geweest, heeft klein verbetering opgeleverd, meer is technisch niet mogelijk en daar moet het maar mee doen alsdus KPN. Glasvezel komt hier niet, we zitten 600 m vanaf de snelste internet verbinding in NL (http://genias.biz/vmp/articles/nieuwsbrief/RE-20140417-11-9-39.html)

    Als BUO vanwege beperking in de infrastruur van KPN de zaak verstoord moet ik maar andere oplossing vinden dan cloud diensten. Jammer.

    Overigens blijft het een raadsel waarom BUO vanaf januari tot jl zaterdag het goed doet (12mb/sec) zolang er geen upload is. Er is niets veranderd. zet ik de MacBook uit dan heb ik weer normaal 12 mb/sec.  

    Groet,

    Maarten
    Reputatie 4
    Badge +1
    Dag Berend,

    Je hebt me, ondanks alle gedonder met het trage internet en werkonderbrekingen, een leerzaam dagje bezorgd, waarvoor dank.

    Vanavond verloren tijd maar inhalen. Deze week een avond vinden om de achterkant van de laptop te schroeven en stof te verwijderen.

    Ik vind nu al een aardig overizicht van de temperaturen, mooi tooltje dat iStat 5.11.

    Vanmiddag is er KPN monteur langs geweest, die constateerde dat de eXperiabox v10 een aantal 'verplichte' updates niet had gedaan en er extreem veel CRC Errors door het modem geregistreerd waren. Het is aan de BUO jongens en meisjes om na te gaan of dat iets met het eXtreem trage gedoe te maken heeft. Nu tijd voor een borrel.

    Groet

    Maartenhttps://
    Reputatie 4
    Badge +1
    Dag Berend,

    Klopt, ik haal het hier weg en vervolg dat op OMT.

    SMC komt later vandaag of morgen. Ik moet ook nog andere dingen doen vandaag. 

    Groet,

    Maarten
    Reputatie 4
    Badge +1
    Dag Berend en Tim,

    Nee het is niet gelukt. De vraag wordt nu hoe maak ik een nieuw password aan?

    Met AppClaener.app heb ik KPN BUO verwijderd. Na nieuwe installatie van “kpn-backup-online-15.9.1.16075-macosx-x86_64” heb mijn licentiecode ingevoerd, daarna password. Daarna gaat het fout: ”U heeft een verkeerd wachtwoord opgegeven”.

    1 / Alle vorige installaties nagelopen,

    - 120119, nieuwe abonnement, eerste installatie

    - 120607 (grote storing bij KPN BUO. BUO en AutoUpdate BUO werkte niet, oude software ook niet meer. Via online verbinding met KPN nieuwe installatie),

    - 120828, nieuwe installatie op nieuwe computer na diefstal iMac,

    - 130821, nieuwe installatie i.v.m. clean install OS.X.

    Licentiecode en password zijn altijd zelfde gebleven.

    2 / Op 120607 krijg ik een vreemde lange gebruikers ID, extreem lang, past niet in venster van BUO, xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx. Maar BUO heeft tot voor enkele weken geleden wel gewoon gewerkt. 

    3 / Vanwege het “”U heeft een verkeerd wachtwoord opgegeven”, opnieuw uninstallen en opnieuw installeren. Kennelijk niet alles verwijderd want ik hoef nu de Licentie code niet in te voeren en kom direct in scherm waar ik het password moet invoeren. Zelfde resultaat: ”U heeft een verkeerd wachtwoord opgegeven”.

    4 / Vervolgens heb in de Bibliotheek/ ApplicationSupport twee mappen met KPN BUO submappen en files gevonden. Een map met de naam “KPN” en een map met de naam “KPN KPN”. Handmatig verwijderd. Handmiog verder gezocht naar andere restanten alle mappen/bestanden met KPN die iets te maken kunnen.

    5 / Met CCLeaner div schoonmaak acties uitgevoerd

    6 / Nu klaar voor weer nieuwe installatie,

    - Hoe maak ik een nieuw password aan ? 

    - Blijft mijn oude licentiecode gewoon werken als ik een nieuw password invoer?

    Dat ik daarmee mijn bestaande Backup weggooi is jammer maat ’t is niet anders. Dit gedoe kost me te veel tijd.

    Bigaand logje van de laatste installatie en inlog poging, zegt mij weinig maar misschien dat ene deskundige hier iets kan herkennen.

    Logje van 11.30 uur, 2e poging

    [2016-04-23 11:30:31.437604] [l] [0x101e00100] Logging started: BackupFP, version 15.9.1.16075 (#XXXXXXXX-XXXX)

    [2016-04-23 11:30:31.591264] [l] [0x101e00100] Communication port is XXXX.

    [2016-04-23 11:30:33.191784] [l] [0x101e00100] [TranslatorCollection] Loading lang files...

    [2016-04-23 11:30:33.210584] [l] [0x101e00100] [TranslatorCollection] Loading lang files completed. [2016-04-23 11:30:33.227155] [l] [0x101f4a5d0] [RemoteConnectionGateway] Thread started

    [2016-04-23 11:30:33.401387] [w] [0x101f4a850] Execute: Backup shell is not initialized

    [2016-04-23 11:30:34.938955] [l] [0x101e00100] Logging reconfigured: BackupFP, version 15.9.1.16075 (#XXXXXXXXXXXXX-XXXX), at 'https://cloud1.kpnbackup.com:443' as 'XXXXXXXX'

    [2016-04-23 11:30:35.924361] [w] [0x101e00100] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found

    [2016-04-23 11:30:37.731196] [l] [0x101e00100] [Index consistency check] Start...

    [2016-04-23 11:30:38.167676] [l] [0x101e00100] [Index consistency check] All indexes in table "c" are consistent [2016-04-23 11:30:38.167713] [l] [0x101e00100] [Index consistency check] Finish. [2016-04-23 11:30:38.228083] [w] [0x101e00100] [FileChangeTrackingToBackupAcceleratorMigration] Migration to BackupAccelerator failed: Unspecified setting "BackupAcceleratorFileMask" used.

    [2016-04-23 11:30:59.460886] [w] [0x101c05450] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized

    [2016-04-23 11:30:59.981483] [w] [0x101c05450] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized

    [2016-04-23 11:31:00.581095] [w] [0x101c05450] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized

    [2016-04-23 11:35:48.496593] [l] [0x101e00100] [Index consistency check] Start...

    [2016-04-23 11:35:48.922163] [l] [0x101e00100] [Index consistency check] All indexes in table "c" are consistent [2016-04-23 11:35:48.922312] [l] [0x101e00100] [Index consistency check] Finish. [2016-04-23 11:35:48.981673] [l] [0x101e00100] [Consistency check] Looking for sessions with incorrect synchronization status... [2016-04-23 11:35:49.221823] [l] [0x101e00100] [Consistency check] No non-synchronized cabinets found. [2016-04-23 11:35:49.264319] [l] [0x101e00100] [Consistency check] No sessions with incorrect synchronization status found.

    [2016-04-23 12:06:09.516404] [w] [0x101e2c100] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found

    [2016-04-23 12:10:16.757545] [e] [0x101e00100] [TimeSkewDetector] Detected 5 invalid nodes

    [2016-04-23 12:11:25.783353] [l] [0x101e00100] [Cleaning] Obsolete nodes detection started for data source FsBackupPlugin; retention time = XXXXXXXXX.

    [2016-04-23 12:35:50.684717] [w] [0x101e2c100] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found

    [2016-04-23 13:05:51.176571] [w] [0x101e2c100] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found

    groet,

    Maarten
    Reputatie 4
    Badge +1
    Hoi Berend,

    Ja, dat zal nu wel moeten, wel gek dat het wachtwoord niet meer werkt.

    Dat de nieuwe BU lang duurt is niet zo erg, als ik het overdag maar kan uitzetten en 's nachts weer aanzetten, handmatig liefst.

    Bewaren van passwoorden en licentie codes is niet het probleem, die heb ik van bijna alles, hier ook nog vanaf de 1e installatie 4 jr geleden.

    grt, Mrtn
    Reputatie 4
    Badge +1
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Internet-heel-traag-als-KPN-Backup-Online-v15-actief-is/m-p/7769#M1444https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Internet-heel-traag-als-KPN-Backup-Online-v15-actief-is/m-p/7745#M1441Hoi Berend,

    Ja, dat zal nu wel moeten, wel gek dat het wachtwoord niet meer werkt.

    Dat de nieuwe BU lang duurt is niet zo erg, als ik het overdag maar kan uitzetten en 's nachts weer aanzetten, handmatig liefst.

    Bewaren van passwoorden en licentie codes is niet het probleem, die heb ik van bijna alles, hier ook nog vanaf de 1e installatie 4 jr geleden.

    grt, Mrtn

     Hallo Maarten,

    Lastig dat het wachtwoord niet gepakt wordt.. Smiley Verdrietig Deze kunnen we niet resetten of inzien, een nieuw BUO abonnement is dan nodig. Als u alle bestanden gewoon offline heeft staan is dat niet zo'n ramp, de backup moet wel eenmalig opnieuw worden gedraaid.

    U kunt zelf Back-up Online opnieuw aanvragen via de website. Tijdens het bestellen krijgt u de vraag "Bent u een bestaande klant bij KPN Cloud?". Vervolgens kunt u inloggen met uw account. Het oude abonnement kan ik voor u opzeggen. Ook ik heb de mogelijkheid om het nieuwe abonnement voor u te bestellen. Laat u mij weten hoe ik kan helpen?

     Dag Tim,

    Fijn dat je wilt helpen. Inmiddels heb ik een technicus van BUO aan de lijn gehad en met hem samen de historie doorgenomen. Hij kon in de historie van mijn account dingen waarnemen die niet helemaal kloppen. Hij regelt nu nieuw account, donderdag a.s. gaan we verder.

    Grt,

    Mrtn
    Reputatie 4
    Badge +1
      Hoi Maarten,

    Wat is er niet goed gegaan met de back-ups van je oude account? Zijn er zaken waar je op moet letten met je nieuwe account? Succes met de herinstallatie, als je vragen mbt installatie en/of instellingen stel ze dan gerust!

     Hoi Berend,

    Technische zaken die in het gesprek even langs komen. Omdat het mijn vak niet is onthoud ik dat niet en kan dat ookn iet interpreteren.  Misschien dat Tim intern de fout-gegevens boven water kan halen zodat jullie daar ook wat mee kunnen. 

    De fouten vanaf oktober lijken samen te vallen met mijn klachten bij KPN over de trage Internetverbinding. (Dus toch !) Vanaf januari 2012 heeft BUO over het algemeen overigens goed gewerkt.

    grt

    Mrtn
    Reputatie 4
    Badge +1
    Werkt BUO ook vanuit een ander IP adres? Als dat zo is, is het dan een optie om de MBP als het zo uitkomt mee te nemen naar iemand met een snelle Glasvezel verbinding? Hoe snel zou dat dan gaan?
    Reputatie 4
    Badge +1
    https://

    Dank voor de interesse. Een 1e stap van 71 Gb is klaar, een 2e stap van 140 Gb is bezig en zal over 6 dagen klaar zijn.

    Tijdens het uploaden staat mail.app en google uit. temp loopt niet erg op als je niets anders doet. Clean install zoals ergens wordt geadviseerd wacht ik mee tot er echt grote problemen zijn. Nu ervaar ik dat niet zo.

    In het weekend van 28 mei ben ik een halve dag bij fam. met snelle glasvezel, ik ben benieuwd hoe snel het daar gaat en zal het hier melden.

     

    BUO doet elke nacht keurig zijn werk en wordt overdag uitgezet. Bij controle zie ik dat reeds geuploade mappen in de BU bijgewerkt zijn als er op de computer in diezelfde map bestanden zijn gewijzigd of toegevoegd. Zo hoort het ook.

    Ondertussen zet ik af en toe TM aan.

    groet,

    Maarten
    Reputatie 4
    Badge +1
    Goedemorgen Tim, 

    Bedankt voor de info. 

    Probleem nog niet opgelost.

    Vannacht in 7.44 uur tijd 3 bestandjes geupload. Ik hoop dat de leverancier snel een oplossing vindt.

    Volgende nacht in 8 uur wel 1 (één) bestand verwerkt.

    Zou het een idee zijn om de mensen met een BUO abonnement actie te informeren over de stand vanzaken en de voortgang. Dit is knap vervelend als je geen idee hebt hoe lang dit gaat duren.

    Succes.

    Mvrgrt,

    Maarten
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Maarten, welkom en leuk dat u advies zoekt bij ons op het zakelijk forum! :D

    Wat een bom aan informatie en zeer goede aandachtspunten van Berend. Vaak mijn redder in nood, zelf ben ik geen fanatieke OS X gebruiker. ;)

    Via een flinke omweg heb ik uw gegevens gevonden (WHOIS informatie van op uw domeinnaam). Dat scheelt toch even weer een vraag.

    Ik heb uw internet verbinding gecontroleerd. Uw ADSL2 verbinding lijkt inderdaad stabiel te zijn. De snelheid is 15Mbit download en 1Mbit upload. De upload snelheid is niet hoog en kan problemen geven als deze bijna volledig wordt gebruikt. Als u bijvoorbeeld een website wilt bezoeken, wordt een verzoek "geupload" om de website op te vragen. Het laden van websites gaat daardoor trager.

    De monteur heeft genoteerd dat het modem nieuwe firmware heeft geïnstalleerd, wellicht dat dit iets gaat helpen. Te veel CRC errors houden het modem aardig bezig en kan ten koste gaan van de algehele performance.

    Het mag niet zo zijn dat uw totale download snelheid wordt beperkt tijdens het uploaden. Backup Online gebruikt weinig download traffic.

    Opmerkelijk in één van uw berichten vind ik: "Als je dan BUO aanzet blijkt dat hij een groot bestand (laatst een film) die ik NIET gemakreerd had, aan het uploaden is."

    Wat natuurlijk erg vreemd is, BUO mag niet zomaar een bestand meenemen die niet in een geselecteerde map staat! Heeft u gecontroleerd of er niet per ongeluk mappen geselecteerd zijn gekomen waardoor het bestand toch mee is genomen?
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Internet-heel-traag-als-KPN-Backup-Online-v15-actief-is/m-p/7747#M1443

    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227, zou jij intern willen checken of er een uitleg gegeven kan worden wat de diverse [w] en [e] meldingen zijn?

     

    Absoluut Berend, ik zou het zo ook niet durven zeggen dus moet erachter aan. Mijn contactpersoon bij de technische dienst is deze week met verlof. Mogelijk gaat het mij niet lukken om tijdig aan deze informatie te komen.
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Internet-heel-traag-als-KPN-Backup-Online-v15-actief-is/m-p/7815#M1457

    https://

    4. De geschatte resterende tijd is m.i. een bug in het programma. https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 zou jij dit even intern willen checken? Hier zou dus de berekening moeten staan: grootte 327 GB gedeeld door UL 848.0 kbit/s.

     

    Geef ik door Berend! Daar gaat het inderdaad even mis met de indicatie van de reesterende tijd. Hopelijk kunnen ze het probleem reproduceren, het valt mij namelijk op dat in de andere gevallen de indicatie wel altijd klopt!

    Maarten, (
  • ), de inhoud van uw backup gaat mij natuurlijk niet aan. Met 1Mbit upload bent u in totaal een hele maand bezig om 330GB te back-uppen! Dat is een flinke klus. Vooral als u de computer overdag niet kunt inschakelen omdat het internet dan niet goed werkt op andere devices. Back-up Online houdt rekening met ander internet verkeer op de computer maar niet met het hele netwerk. Hier zou het modem/router meer op moeten sturen, u heeft onze recentste model de v10 al. Trouwens, 280.000+ bestanden, dat is best wel veel! Neemt u niet toevallig nog een onhandige systeemmap mee in de backup?

    Een idee is misschien om toch gebruik te gaan maken van een upload limiet voor uw computer. Voor OS X is bijvoorbeeld "Network Link Conditioner" een optie (gratis).

    NetworkLinkConditioner
  • Reputatie 7
    Badge +11
  • , deze informatie kun je http://kpn-agentzm.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14429/" target="_blank vinden. :D

    "Poorten waar naartoe een verbinding wordt gelegd (richting KPN): Poort 443 outbound TCP"

  • , ik heb uw situatie nog even overlegd met een collega. Het beste voor u is eigenlijk om de backup stapsgewijs uit te voeren. Begin met 1 map, de belangrijkste, voeg daarna steeds meer mappen toe. U maakt daarmee steeds een "voltooide" backup en zijn staan de bestanden veilig op de server. Op die manier blijft u niet ellenlang met een incomplete backup zitten!
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Goedemorgen Maarten! (@wmuller)

    Gelukkig kan ik weer de backup sessies inzien! Je vindt het vast niet erg dat ik onderstaande gegevens openbaar zet.

    Als ik naar voor 24 mei kijk, gaat het redelijk goed. Gisteren niet zo optimaal en vanmorgen 800mb in 9 uur is inderdaad wat weinig, vooral als je ziet dat normaal ongeveer 4GB verwerkt wordt.

    Nu is het wel zo dat er deze dagen veel aan de dienst gewerkt wordt, performance issues worden ervaren en er inlog problemen zijn. De leverancier is hiervan op de hoogte en onderzoeken het probleem. Ik denk dat jij hier ook hinder van ondervindt! Mijn verwachting is dat het verder niet aan jouw setup ligt.

    sessies.PNG
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Mac-OS-X-El-Capitan-10-11-0-1-2-3-amp-BUO-V13-6-1-14292/m-p/7643#M13951. Welke Mac heb je / CPU's en geheugen?

    - MacBookPro, medio 2012,

    - 2.6 Ghz IntelCore 7

    - 16 GB 1600 MHz DDR3 

    2. Draai je de back-ups via een WiFi of een bekabelde verbinding?

    - Beide, bij test met speedtest.net en test door KPN monteur is gebleken dat dat met onze lage snelheid die het huis binnekomt niets uitmaakt.

    3. Wat is precies jouw KPN Internet abbo: ?Mbit/s Download & ?Mbit/s Upload?

    - Alles-in-1-Instap, Max 20 Mb down, max 2 mb up, IA-tv en telefoon. (20 mb is nog nooit gehaald, wel voor betaald). We hadden altijd ca. max 8 MB, na vele monteurs en bellen is dit nu 11- 12 mb, meer kan niet i.v.m. veroudere infrastrutuur, enkelvoudige koperleiding (op 600m afstand van de snelste  internet verbinding ter wereld, UT in Enschede). 

    4. Welk percentage CPU geeft BackupFP aan bij jou?

    - Dat varieert, soms 90 %, nu 0,3 

    5. Hoe monitor jij die snelheidsdaling in je Mail.app?

    - Snelheid meet ik met speedtest.net. In weet niet hoe je in Mail.app kan meten.

    6. Heb je een Anti virus/malware programma draaien? 

    - Nee

    Je schrijft: "Het kost dus wat CPU kracht (afhankelijk van je Mac natuurlijk)."

    - Soms staat de ventilator te blazen als een gek, kijk ik dan in Act.Weergave dan zie ik bij BackupFP een hoog % en hoog geheugen gebruik. Als je dan BUO aanzet blijkt dat hij een groot bestand (laatst een film) die ik NIET gemakreerd had, aan het uploaden is. Klik je dan op annuleren dan wordt boel na 5 minuten weer rustig.

    Je schrijf ook: "Je zult zien dat dit proces na het afsluiten ervan gewoon weer gaat lopen. Dit stopt alleen als je BUO de-installeert."

    - Klopt, is er geen andere manier om het programma (tijdelijk) niet te laten werken? Ik heb het geprobeerd door het prgramma een andere naam te geven en dan te herstarten. BackupFP is dan niet actief maar wel een ander backupP file. Het netwerk blijft even traag. Zet je de computer uit dan heb je meteen weer 12 mb/sec (gemeten op iPad en iPhone).  

    Wat kan de reden zijn dat dit zich zo ineens voordoet.

     Goedemiddag 
  • ,

    Dank voor je uitvoerige terugkoppeling!

    1. Prima configuratie ));

    2. Een bekabelde verbinding is natuurlijk altijd een betere verbinding zeker als het om een back-up gaat, een wifi verbinding kan natuurlijk altijd gestoord worden door andere wifi signalen in de buurt en is meestal veel langzamer;

    .

    3. 20 Mbits / 2 Mbits: vooral die upload snelheid is aan de krappe kant natuurlijk, dus als je Mac een back-up draait is het logisch dat je direct zult merken dat je voor andere toepassingen veel minder bandbreedte over hebt voor dat upload proces. Je kunt je upload naar de server van KPN tijdens een back-up in BUO:

    https://

    Doe ook even de verbindingstest in BUO:
    https://

    4. Jouw % CPU gebruikt lijkt me volkomen normaal;

    5. Omdat je aangaf dat je merkte dat een upload via mail erg traag gaat (zie ook 3.);

    6. Oké!;

    7. Het aanjagen van je ventilatoren, kan ook worden veroorzaakt door stof in je Mac, defecte temp sensoren oid. Natuurlijk zal bij het gebruik van je CPU door BUO de temperatuur van je CPU stijgen en je ventilatoren hun werk doen. Wellicht heb je een harde schijf ipv een SSD in je Mac? Dat zorgt ook voor meer afgifte van warmte!

    Heb je wel eens met een temperatuur monitor gecheckt hoe de temps in je Mac zijn? Dit kun je doen met het GRATIS programma : Mac Fans Control (Mac OS X en Windows) Je kunt dan ook zien hoe warm (heet) de onderdelen in je Mac worden;

    8. Zoals gezegd wordt door het proces BackupFP - ook als je GEEN back-up draait - allerlei voorbereidingen getroffen voor het tijdstip waarop BUO een automatische back-up maakt. Het uitschakelen van dit proces is natuurlijk geen goed idee, omdat je dan de functionaliteit van alle processen van BUO stopzet.

    NOTE: Ik zou met de KPN helpdesk bellen voor het oplossen van je brakke snelheden, de betaalde sneheden die blijkbaar niet worden gehaald op jouw adres. Wellicht dat er meer mogelijk is.
  • Reputatie 7
    Hallo Maarten,

    Is de herinstallatie van BUO al gelukt? Zo ja, werkt alles nu weer naar behoren?
    Reputatie 7
    Goedemorgen Maarten,

    Wellicht alsnog het beste idee van dit gehele draadje!!! ;)

    BUO kijkt alleen naar de licentiesleutel en je wachtwoord, dus gebruikmaken van een ander ip-adres is dus geen probleem! Ik heb onlangs een nieuw modem en ip-adres gekregen, BUO werkt natuurlijk gewoon rustig verder! Mag ik vragen welke UL de glasvezelaansluiting heeft?

    EDIT: let wel even op mogelijke firewall instellingen op het andere modem!
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Internet-heel-traag-als-KPN-Backup-Online-v15-actief-is/m-p/7870#M1482Vanmiddag even op de fiets op pad geweest en dicht bij huis een openbaar netwerk gevonden met 64 mb down en 54 mb up. BUO aangezet, waar ik thuis 9 dagen over zou doen, zou BUO er  nu 1.45 hr over doen. Gemeten Upload sneheid iStat was ruim 6 mb/sec. 

    Vraag: max UL is 54 mb, BUO doet 6 mb. Kan je ergens een instelling wijzigen om tijdelijk de max UL te benaderen?

     
    Hallo Maarten,

    Blijf ver weg van zogenaamde openbare netwerken!!!

    Ik neem aan dat jij je eigen data veilig wil houden, weleens van keyloggers en andere programma's gehoord die jouw data kunnen inzien? Wacht gewoon even totdat je via het voor jou vertrouwde glasvezel netwerk je 1e BUO back-up sneller kan doen dan bij jou thuis.

    Verleidt jezelf niet tot het bekende "grote stappen gauw thuis" ideetje! "Better safe than sorry!"

    Reageer