Beantwoord

kan niet meer inloggen

  • 12 November 2016
  • 22 reacties
  • 486 keer bekeken

Ik kan van de een op andere dag niet meer inloggen op app BackUpOnline (BUO)
Ik voer het wachtwoord in, er komt geen foutmelding, maar app opent niet.

Heb ook al opnieuw geinstalleerd, mag niet baten.

Werk op macOS Sierra, i7, 16gb geheugen
icon

Beste antwoord door Dennis Hoogstad 18 November 2016, 13:20

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Hallo pixelstext,

Welkom op het Zakelijk Forum van KPN!

Zou je een beeldscherm afbeelding hier willen plaatsen? Ik begrijp niet goed waar jij dan elke keer moet inloggen. Je account en wachtwoord hoef je maar een keer in te voeren tijdens een (her)installatie van BUO.

Let op! zorg ervoor dat je geen privacy gevoelige informatie hier plaatst.
Eerst hoefde ik inderdaad niet in te loggen, maar van de een op andere dag opent app niet meer automatisch maar moet ik inloggen en dat lukt niet. Vul wachtwoord in maar er komt geen verbinding tot stand.
@BerendDeMeyer

Doe overigens geen moeite meer, want ik heb vandaag Backup Online opgezegd. Als ik de klachten op dit forum eerder gezien had, was ik er nooit mee begonnen.
Support formulier ingestuurd, zou binnen 2 werkdagen reactie ontvangen: mooi niet dus.
KPN is wat mij betreft een onbetrouwbare backup partner.
Reputatie 7
Eerst hoefde ik inderdaad niet in te loggen, maar van de een op andere dag opent app niet meer automatisch maar moet ik inloggen en dat lukt niet. Vul wachtwoord in maar er komt geen verbinding tot stand.
Hallo pixelstext,


Heel vreemd, die inlog pop-up heb ik nog nooit eerder gezien, KPN zal dit moeten kunnen bevestigen of een inlog aanmelding op deze manier klopt. Ik heb BUO v15 in macOS 10.10/11/12 getest, maar nog nooit dit scherm tegengekomen! Ook in Windows 7/8/10 niet.

Is dit wellicht het resultaat van phishing?

@Tim, is deze manier van inloggen bekend bij jullie? Ik hoop op een snelle terugkoppeling!
Reputatie 7
@BerendDeMeyer

Doe overigens geen moeite meer, want ik heb vandaag Backup Online opgezegd. Als ik de klachten op dit forum eerder gezien had, was ik er nooit mee begonnen.
Support formulier ingestuurd, zou binnen 2 werkdagen reactie ontvangen: mooi niet dus.
KPN is wat mij betreft een onbetrouwbare backup partner.

Graag gedaan natuurlijk! Tja, als je geen vertrouwen meer hebt in BUO van KPN. Het is natuurlijk altijd vervelend als een afspraak niet wordt nagekomen!

Succes met het zoeken naar een goed/beter alternatief Backup Online programma voor jouw Mac!
Reputatie 7
Tja, soms krijg je een ingeving.... @Tim, is dit wellicht het inlogscherm van de de server uitvoering van BUO?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Berend,

Tim is een weekje op vakantie, maar ik ben er ook 🙂

Ik heb dit inlogscherm zelf nog niet gezien. Heb wel meteen een bericht verstuurd om te controleren of dit klopt bij de server uitvoering.
Komen we op terug!
Reputatie 3
Badge +2
All,

Er zijn 2 redenen bekend waarom het inlogscherm zou kunnen verschijnen:
1) Bij nieuwe installaties als de gebruikersnaam een "vreemd" character heeft, bijvoorbeeld: André, Noëlle etc... De eerste keer gaat het vaak goed, na een reboot gaat het fout.
2) Je logt in met een andere gebruiker: Je hebt Back-up Online geïnstalleerd op gebruiker Zakelijk en vervolgens log je in met Prive. De gebruiker Prive heeft geen toegang, omdat Zakelijk de eigenaar is van Back-up Online. Mocht gebruiker Prive het wachtwoord weten (oftewel de encryptiesleutel), dan kan hij hiermee inloggen.

Hoe los je nu de eerste op?
Dit is geen makkelijk proces en ik adviseer dan ook om hiervoor een melding aan te maken. Deze melding komt bij mij en mijn specialisten terecht en we zullen dan ook zo snel mogelijk contact opnemen.

Er is wel een workaround: Maak een gebruiker met adminstrator-rechten aan met gewone letters, bijvoorbeeld Andre (dus zonder dat streepje op de "e"). Deïnstalleer Back-up Online bij de huidige gebruiker en installeer deze opnieuw maar dan als gebruiker Andre (oftwel, even opnieuw inloggen).

De leverancier is bekend met het issue en in de nieuwe client is er ook al een fix voor, dus het issue gaat opgelost worden.

Met altijd een vriendelijke groet,

Dennis Hoogstad
Cloud Engineer
Specialist Back-up Online
Reputatie 7
Hallo Lindsay en Dennis,

Bedankt voor jullie reacties!

@Dennis, hebben jullie al een terugkoppeling vanuit IASO gekregen met betrekking tot de "niet vertrouwde certificaten" voor BUO?

Goed weekeinde beiden!
Reputatie 3
Badge +2
@Berend, dit hadden we al teruggekoppelt, maar ik denk dat Tim teveel aan het genieten is van zijn vakantie ;)

Het probleem ligt bij Eset zelf. Deze laadt soms de SSL-certificaten niet goed in. Dat is te verhelpen, maar die oplossing heb ik nu even niet op mijn netvlies. Maar er is een optie om de certificaten nog een keer op te halen.

Met altijd een vriendelijke groet,

Dennis Hoogstad
Cloud Engineer
Specialist Back-up Online
Reputatie 7
@Dennis, bedankt voor je terugkoppeling! Ik zal deze vraag ook aan ESET stellen.
Reputatie 3
Badge +2
Al wat voor je gevonden Berend:

Eset_SSL

Met altijd een vriendelijke groet,

Dennis Hoogstad
Reputatie 7
Bedankt Dennis!
Reputatie 7
Badge +11
Bedankt Dennis & Berend voor jullie hulp in dit topic! 🙂
Reputatie 7
Badge +11
Doe overigens geen moeite meer, want ik heb vandaag Backup Online opgezegd. Als ik de klachten op dit forum eerder gezien had, was ik er nooit mee begonnen.
Support formulier ingestuurd, zou binnen 2 werkdagen reactie ontvangen: mooi niet dus.
KPN is wat mij betreft een onbetrouwbare backup partner.

Hi pixelstext, erg jammer om te lezen dat u het hebt opgegeven. Uw signaal over de onbetrouwbare partner/support herken ik niet direct. Wel het feit dat niet altijd binnen 2 werkdagen wordt gereageerd op de contactformulieren, dat valt niet goed te praten.

U geeft aan dat er veel klachten/vragen&problemen over Back-up Online op het forum staan, dat klopt inderdaad. Het moet u dan vast ook opgevallen zijn dat alle vragen en problemen op het forum zo snel mogelijk opgepakt en beantwoord worden.

Voor vragen kunt u altijd op het forum terecht.
Reputatie 7
Bedankt Dennis & Berend voor jullie hulp in dit topic! :)
Graag gedaan Tim!
Reputatie 7
All,

Er zijn 2 redenen bekend waarom het inlogscherm zou kunnen verschijnen:
1) Bij nieuwe installaties als de gebruikersnaam een "vreemd" character heeft, bijvoorbeeld: André, Noëlle etc... De eerste keer gaat het vaak goed, na een reboot gaat het fout.
2) Je logt in met een andere gebruiker: Je hebt Back-up Online geïnstalleerd op gebruiker Zakelijk en vervolgens log je in met Prive. De gebruiker Prive heeft geen toegang, omdat Zakelijk de eigenaar is van Back-up Online. Mocht gebruiker Prive het wachtwoord weten (oftewel de encryptiesleutel), dan kan hij hiermee inloggen.

Hallo Dennis,

Bedankt nog voor je terugkoppeling!

ad 1. Voor welk OS geldt dit eigenlijk? In macOS (pixelstext) worden 'vreemde' lettertekens / Hoofdletter en spaties automatisch omgezet naar een gebruikersnaam met gewone letters zonder 'vreemde' leestekens / kleine letters en zonder spaties.

ad 2. Ik had nog nooit deze pop-up gezien, dus zelf even een nieuwe "standaard" gebruiker aangemaakt en inderdaad kreeg ik hetzelfde inlogscherm.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Berend,

Ad 1 geldt idd alleen voor Windows.

Met vriendelijke groet,

Dennis Hoogstad
Reputatie 7
Hallo Dennis,

Bedankt, dan ga ik daar ook even een testje mee doen ik Windows 10!
Het BUO inlogscherm verschijnt wanneer onder c:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\KPN\KPN Back-up Online\security
het bestand: auth_token niet bestaat.
Wanneer je nu het wachtwoord opgeeft (encryptiesleutel) blijft de inlog hangen en er gebeurt niets.
Het bestand auth_token bestaat niet. Daarom gebeurt er ook niets.
Als je BUO installeert met een admin gebruiker wordt dit bestand (auth_token) geplaatst in bovenstaand folder path.
Wanneer je nu BUO client start krijg je geen inlogscherm maar opent de client applicatie. Zoals we het willen.
Wanneer je dit bestand plaatst, in een ander gebruikers profiel, onder AppData (in bovenstaand path) kan deze gebruiker zonder
inlogscherm toegang krijgen tot de client applicatie.
Reputatie 7
Hallo henryk,

Welkom op het forum en bedankt voor je aanvulling. Ik ga dat zeker ook even uitproberen.
Reputatie 7
Badge +11
Wat een geweldige bijdrage en erg slim gevonden henryk! :8
Bedankt, welkom en blijf gezellig hangen 😉

Reageer