Beantwoord

KPN Backup Online werkt niet meer na update (gepushed) - backup shell is not initialized

  • 3 januari 2017
  • 16 reacties
  • 413 keer bekeken

KPN heeft een update van BOL gepushed. Nu melding dat backup shell is not initialized (maw, het is stuk en geen backup meer.) Gaarne uw advies. Win10/64
icon

Beste antwoord door roelwerkman 7 januari 2017, 19:13

Hoop dat jullie ook een goed weekend hebben, @Berend en @Tim.

Het volgende uitgevoerd:
- BOL verwijderd vanuit Programs in control panel;
- folder in ProgramData hernoemd;
- BOL opnieuw geïnstalleerd;
- Wederom de 500 fout als ik het eigen wachtwoord moet invullen;
- Install afgesloten;
- service KPN Back-up Online SC gestopt;
- oude config teruggezet;
- service KPN Back-up Online SC gestart.

BOL loopt nu goed, lijkt het, en ik kan weer een fileset selecteren! Hernoemen folder in ProgramData lijkt te werken. De 500 fout kan ik nog niet thuisbrengen.

Op de 500 na bij install lijkt het weer in orde. Dank voor de tip, @Tim!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Hallo Roel,

Welkom op het forum! Zou je voor de zekerheid nogmaals je PC willen herstarten of heb je dat al gedaan direct na het ontdekken van de pushed upgrade van BUO?
Hallo Berend,

Na de update was de backup mislukt, dus heb ik gekeken hoe of wat. Daar kwam ik de melding tegen bij het selecteren van de te backuppen bestanden.

Ik heb BOL verwijderd en opnieuw gedownload. Bij installatie (als admin) na de registratiecodes moet je je persoonlijke ww invoeren. Op dat moment geeft ie een 500 melding van de webserver waarop BOL draait. Vervolgens service gestopt, oude config die ik bewaard heb teruggezet, service gestart en nog steeds dezelfde melding als ik mijn fileset die ik backup wil veranderen .

Ik heb een screenshotje meegestuurd.

Met groet, Roel
Vergeten te melden, pc heeft reboot gehad. Backup an sich loopt wel, maar het probleem is dat ik mn fileset niet wijzigen kan.
Reputatie 7
Hallo Roel,

Bedankt voor je snelle terugkoppeling!

1. Als ik het goed begrijp krijg je bij het invoeren van je licentiesleutel (2 delen) en wachtwoord bij een herinstallatie een error code 500? Deze melding heb ik zelf nooit gezien.

@Tim, zou je deze 'error' intern even willen checken?

2. Als je je PC opstart, staan de volgende processen van BUO dan in je taakbeheer?


3. Als je na de herstart PC de BUO applicatie start, staan de volgende processen van BUO dan in je taakbeheer?


4. Zou je met ons de volgende logfiles voor BUO hier willen delen?
C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\logs\BackupIP
C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\logs\BackupFP

Let op! Verwijder even je accountgegevens in de BackupFP logfile (as "v00rb33ld") / en eventueel je gebruikersnaam van je PC in de BackupIP logfile. Selecteer ook eerst je "verborgen bestanden en mappen laten zien", zodat de map ProgramData zichtbaar wordt.



Succes en ik zie je reactie tegemoet!
Reputatie 7
Hallo Roel,

Ad 4. Hier staan alle logfiles van BUO:

Hallo Berend,

Ik heb het gevraagde voor je gezipped en dat kun je FTP-en met (tijdelijk account, 24 uur), bol@roelwerkman.com en wachtwoord dat gelijk is aan mijn BOL username.

IP-adressen worden gelogd ivm reverse lookup qua wie er 'langkomt'.

Gr., Roel
Reputatie 7
Hallo Roel,

Bedankt voor je bericht! Het lijkt me zeer onverstandig om buiten dit forum of KPN zelf onderling allerlei FTP acties op te zetten, ik ben zelf ook een gebruiker en dus geen KPN medewerker. Ook BOL gebruikersnamen e.d. delen is hoogst ongebruikelijk en pertinent af te raden!

Beter is om je logfiles te ontdoen van je licentienummer en deze dan hier te plaatsen. Wil je dat niet dan kun je natuurlijk altijd @Tim even een PB sturen om je logfiles te laten bekijken door de techies van KPN.

Ik hoop op je begrip en ik wil je natuurlijk graag goed, MAAR OOK VEILIG helpen!
Hallo Berend, snap ik.

Dank voor je bezorgdheid, maar er is over nagedacht. Waarom denk je dat het een tijdelijk account is met toegang tot 1 folder? Ik ben niet bang voor bruteforcing, want dan is ie zo op zwart voor een dag (hoef ik niets voor te doen, heb het getest met KALI )

Wat is jouw rol, in deze?

Ik waardeer je reacties en kreeg de indruk dat je voor KPN werkt., of werk je voor IASO?

Mss beter dat ik daar gewoon ouderwets een incident inschiet.

Veiligheid is een hoog ding in mijn opinie, en de logs zijn niet interessant qua inhoud en gebruikersnamen, etc. want die zijn uiteraard vervangen.

Ik ga geen screendumps op een forum plaatsen waarin namen van mijn bestanden en lopende processen staan. Niet dat daar ongeoorloofde dingen instaan, maar fora zijn vrij persistent en het ftp-accountje niet. Het is een overwogen besluit geweest.

Terug naar het probleem.
Om kort te gaan, de gevraagde processen draaien en de eventvwr klaagt over een probleem met Chromium dat ik niet draai, maar IASO wel in hun webapp gebruikt (beetje kijken in de folder waarin BOL staat).

De meest in het oog springende melding is mss wel [w][09880] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found

Met groet, Roel
Reputatie 7
Hallo Roel,

Bedankt voor je antwoord en je begrip in deze! Nee hoor., ik werk voor geen van beide bedrijven. Ik ben zeg maar een enthousiast gebruiker van KPN BUO.

Zoals je wellicht heb kunnen lezen, ben ik momenteel ook aan het stoeien (letterlijk) met de versie v16 voor macOS, (OS X 10.10.5) mijn workflow machine. Daarnaast draai ik Windows 10 in een VM met ook BUO.

De webapplication (IASO) draait idd op chromium. Ikzelf heb daar nooit issues mee gehad, tot nu toe dan. Welk probleem kom jij dan tegen met Chromium in v15 en/of v16?

Jammer genoeg wel vragen en geen antwoorden op dit moment. Ik hoop dat het - ouderwets inschieten van een ticket - je wel het juiste antwoord op zal leveren. Wellicht dat je de andere gebruikers hier later ook wilt informeren.

Dank!
Reputatie 7
Badge +11
Dag Roel, met behulp van uw e-mailadres op het forum heb ik uw account gevonden.

De status ziet er goed uit aan de achterkant. Op 2 en 3 januari ging het niet goed, de laatste back-ups wel:
code:
Backup  1/5/17, 3:01 AM File system 1h 32m 0s Completed 
Backup 1/4/17, 3:01 AM File system 34m 55s Completed

Begrijp ik dat u bij de herinstallatie de map "KPN" in "C:\ProgramData" ook hebt verwijderd of hernoemd?
Zo niet, kunt u nog een herinstallatie proberen na het hernoemen/verwijderen van deze map?
@Berend,. ik heb in het verleden eerder issues met BOL gehad en die zijn tot op de draad voor KPN's vakmensne opgelost. Betrof destijds een encryptiesleutel en ik heb er nu twee in de config, dus alles was weer te restoren. Dat doe ik trouwens ieder half jaar. en gaat als een dolle, zogezegd.

@Tim, dank voor het checken van de backend. Ik zie dat de backup op zich draait en goed gaat, en het probleem is een lokale, vrees ik. Kan geen ander backup-pad instellen zoals ik ooit gedaan heb.

Ik heb de map KPN niet verwijderd, maar zal het hernoemen en een herinstallatie uitvoeren. Dan hou ik jullie op de hoogte van de voortgang.

@iedereen, ik gebruik BOL een jaar of vijf, denk ik, en het een goed product.

Groet,
Roel
Reputatie 7
Hallo Roel,

Bedankt voor je terugkoppeling! Mooi dat alles toch uiteindelijk weer goed komt, dus ik ga nog even door met stoeien. Ik heb ten aanzien van de mensen bij KPN een gelijkluidend oordeel, goed en behulpzaam. Ik ben klant van BUO sinds 2013.

Laat ons inderdaad even weten hoe je back-up draait na de herinstallatie. Succes!
Reputatie 7
Hallo Roel,

Zou je mij nog even kunnen informeren wat de foutmelding is met Chromium is die je krijgt? Om jouw chromium 'issue' te tackelen zou je het volgende kunnen proberen.:

1. Start een aantal andere browsers op zoals Chrome/FireFox, desnoods installeer je ze even tijdelijk als test. Ik heb zowel Chrome als FireFox getest, onderstaand is die van Chrome in Windows 10.

2. Type in de adresbalk het volgende in:

http://127.0.0.1:5000/

3. Je krijgt dan het BUO inlogscherm te zien, gebruik dan vervolgens je (admin) wachtwoord dat bij de licentiesleutel hoort waarmee je je huidige back-ups maakt.


4. Check of je nu wel je te back-uppen bestanden/mappen kunt selecteren!


Ik verneem graag weer van je of je in bovenstaand geval wel je mappen/bestanden kunt selecteren. Goed weekeinde alvast.

Succes!
Hoop dat jullie ook een goed weekend hebben, @Berend en @Tim.

Het volgende uitgevoerd:
- BOL verwijderd vanuit Programs in control panel;
- folder in ProgramData hernoemd;
- BOL opnieuw geïnstalleerd;
- Wederom de 500 fout als ik het eigen wachtwoord moet invullen;
- Install afgesloten;
- service KPN Back-up Online SC gestopt;
- oude config teruggezet;
- service KPN Back-up Online SC gestart.

BOL loopt nu goed, lijkt het, en ik kan weer een fileset selecteren! Hernoemen folder in ProgramData lijkt te werken. De 500 fout kan ik nog niet thuisbrengen.

Op de 500 na bij install lijkt het weer in orde. Dank voor de tip, @Tim!
Reputatie 7
Hallo Roel,

Bedankt voor je terugkoppeling en super dat je BUO weer naar behoren werkt!
Reputatie 7
Badge +11
Hi Roel,

Bedankt voor de terugkoppeling. Blij dat Back-Online weer helemaal goed werkt. Het probleem van de “500 internal server error” heb ik doorgegeven. Petje af dat u dat u er zelf uit bent gekomen door het terug zetten van de config file. Uw bericht markeer ik om die reden als het beste antwoord in het topic. :)

@Berend, ontzettend veel bedankt voor je hulp!

Reageer