Beantwoord

KPN Backup start niet meer

  • 23 oktober 2016
  • 12 reacties
  • 383 keer bekeken

Beste allemaal,

KPN Backup start ineens niet meer op, alleen KPNBackupOnline.exe is te zien in mijn tab met processen, verder niets.

Wat nu?

Groet
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 25 oktober 2016, 16:09

Hallo HiCT,

Bedankt voor je nieuwe afbeeldingen!

Wat mij als eerste opvalt is, dat in de "Eigenschappen" van alle afzonderlijke processen voor BUO, de volgende gegevens niet kloppen/ontbreken:
1. "Grootte" = 0 - hier moet een waarde in KB of MB staan
2. "Gewijzigd op"= leeg - dit is de datum van de laaste versie het BUO pakket, waarbinnen het proces als onderdeel hiervan is toe- en samengevoegd. In ons geval 15.9.1.16075.


Als eerste - om verder diepgaand graafwerk te voorkomen - zou ik je willen adviseren en vragen Backup Online opnieuw te installeren. Let er even op dat je dat doet met een gebruiker die beheerder rechten heeft.

Note: let er even op dat je in je firewall - met name zoals ESET, AVG etc. - alle communicatie met KPN BUO servers toelaat!

Succes met je installatie!

Cheers,
Berend
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Bedankt voor je hulp Berend. Fijn dat het probleem voor HiCT is opgelost! 🙂
Reputatie 7
Hallo HiCT,

Bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat na de herinstallatie je BUO weer goed draait. Ik adviseer je de komende tijd het dashboard en eventueel ook de logbestanden van het BackupFP proces goed in de gaten te houden!

Cheers,
Berend
Is inmiddels opgelost, herinstallatie was de oplossing :)

Bedankt!
Reputatie 7
Hallo HiCT,

Bedankt voor je nieuwe afbeeldingen!

Wat mij als eerste opvalt is, dat in de "Eigenschappen" van alle afzonderlijke processen voor BUO, de volgende gegevens niet kloppen/ontbreken:
1. "Grootte" = 0 - hier moet een waarde in KB of MB staan
2. "Gewijzigd op"= leeg - dit is de datum van de laaste versie het BUO pakket, waarbinnen het proces als onderdeel hiervan is toe- en samengevoegd. In ons geval 15.9.1.16075.


Als eerste - om verder diepgaand graafwerk te voorkomen - zou ik je willen adviseren en vragen Backup Online opnieuw te installeren. Let er even op dat je dat doet met een gebruiker die beheerder rechten heeft.

Note: let er even op dat je in je firewall - met name zoals ESET, AVG etc. - alle communicatie met KPN BUO servers toelaat!

Succes met je installatie!

Cheers,
Berend
Bij deze de nieuwe afbeeldingen.
Reputatie 7
Hallo HiCT,

Graag gedaan en bedankt voor je beeldschermafbeelding.
1. Zou je op "processen van alle gebruikers" willen klikken? Dan worden ook de niet gebruikersafhankelijke (admin) processen weergegeven.
2. Plaats even een nieuwe afbeelding.

Cheers,
Berend
Bij deze.
Bedankt alvast.
Reputatie 7
Hallo HiCT,

Aan "EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized" te zien lijken er een of meerdere processen niet (goed) te zijn gestart waardoor het proces BackupFP.exe niet goed draait.

1. Start voor de zekerheid je PC (welke Windows versie heb je?) nogmaals op;
2. Gebruik, zodra je op je bureaublad bent, de toetscombinatie [crtl] + [alt] + [delete] en klik het opstarten van Taak Beheer;
3. Check of onderstaande processen (3) allemaal actief zijn:


4. Plaats even een soortgelijke beeldschermafbeelding.

Cheers,
Berend
Bij deze :)
[2016-10-23 09:50:01.377069] [l] [02400] Logging started: BackupFP, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
[2016-10-23 09:50:01.552073] [l] [02400] Communication port is 5314.
[2016-10-23 09:50:01.619076] [l] [02492] [VirtualDrive] Thread started
[2016-10-23 09:50:02.912144] [l] [02400] [TranslatorCollection] Loading lang files...
[2016-10-23 09:50:03.217162] [l] [02400] [TranslatorCollection] Loading lang files completed.
[2016-10-23 09:50:04.285223] [l] [03064] [RemoteConnectionGateway] Thread started
[2016-10-23 09:57:39.319045] [w] [02488] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 09:57:39.833846] [w] [02488] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 09:57:40.348647] [w] [02488] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 10:02:17.582730] [l] [03064] [RemoteConnectionGateway] Thread stopped
[2016-10-23 10:02:17.645130] [l] [02400] Finished with exit code 0.
[2016-10-23 10:02:17.660730] [l] [02400] Logging finished: BackupFP, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
[2016-10-23 11:31:41.705052] [l] [02400] Logging started: BackupFP, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
[2016-10-23 11:31:41.772053] [l] [02400] Communication port is 5314.
[2016-10-23 11:31:41.869057] [l] [02452] [VirtualDrive] Thread started
[2016-10-23 11:31:43.196132] [l] [02400] [TranslatorCollection] Loading lang files...
[2016-10-23 11:31:43.387143] [l] [02400] [TranslatorCollection] Loading lang files completed.
[2016-10-23 11:31:44.490206] [l] [03096] [RemoteConnectionGateway] Thread started
[2016-10-23 11:32:14.359795] [w] [02448] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:32:14.893826] [w] [02448] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:32:15.394855] [w] [02448] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:32:39.542115] [w] [02448] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:32:40.056916] [w] [02448] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:32:40.571716] [w] [02448] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:46:22.618422] [w] [02448] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:46:23.382824] [w] [02448] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:46:24.006825] [w] [02448] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:47:38.138763] [w] [02448] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:47:38.653564] [w] [02448] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 11:47:39.168365] [w] [02448] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
[2016-10-23 12:15:55.929201] [l] [03096] [RemoteConnectionGateway] Thread stopped
[2016-10-23 12:15:56.007201] [l] [02400] Finished with exit code 0.
[2016-10-23 12:15:56.007201] [l] [02400] Logging finished: BackupFP, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
[2016-10-23 16:52:40.076818] [l] [02348] Logging started: BackupFP, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
[2016-10-23 16:52:40.154818] [l] [02348] Communication port is 5314.
[2016-10-23 16:52:40.217218] [l] [02424] [VirtualDrive] Thread started
[2016-10-23 16:52:41.534054] [l] [02348] [TranslatorCollection] Loading lang files...
[2016-10-23 16:52:41.752065] [l] [02348] [TranslatorCollection] Loading lang files completed.
[2016-10-23 16:52:42.815125] [l] [03124] [RemoteConnectionGateway] Thread started
Reputatie 7
Hallo HiCT,

1. Waar vind ik deze?
Dit is een schermafbeelding vanuit Windows 8.1.



2. Er is geen foutmelding, er gebeurd gewoon niks.

Dan wacht ik even jouw logbestand(en) af!

Cheers,
Berend
1. Waar vind ik deze?
2. Er is geen foutmelding, er gebeurd gewoon niks.
Reputatie 7
Hallo HiCT,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Zou je iets meer info willen geven met betrekking tot jouw foutmeldingen:
1. Plaats hier de laatste logbestanden (vanaf de datum van het ontstaan van de problemen) van BUO;
2. Maak eventueel een schermafbeelding met de foutmeldingen die je krijgt.

PS bij alles wat je hier op het forum plaatst, zorg er dan voor dat inlog namen en/of licentienummers eerst worden verwijderd!

Cheers,
Berend

Reageer