Beantwoord

KPN backuponline interface kan niet meer worden opgestart

  • 27 januari 2016
  • 12 reacties
  • 738 keer bekeken

Beste helpdeskmedewerker,

Sinds enkele dagen krijg ik de interface van KPN Backuponline niet meer opgestart. Ik werk op een Windows 10-machine. Volgens taakbeheer werken KPN Back-up Online Functional Process en KPN  Back-up Online server controller wel. Bij Services staat KPN Back-up Online SC op Actief. Niettemin krijg ik geen interface in beeld en kan ik dus geen backupopdrachten geven. Graag uw hulp bij dit probleem, dat van de een op de andere dag is ontstaan.

M.v.gr.

GBJ Grob
icon

Beste antwoord door TheGrob 3 februari 2016, 22:16

Beste Tim,

De herinstallatie heeft de interface weer in beeld gebracht. Dus in dat opzicht heeft uw tip weldegelijk gewerkt. Jammergenoeg blijft de interface nu op 'Preparing' hangen, zonder aanwijzing dat het programma iets aan het doen is (de balk toont geen activiteit, in de taakbalk gebruikt 'KPN Backuponline 0% van de processor)... Ik ben er dus nog niet, helaas. Overigens laat Windows firewall het programma wel door, die settings heb ik al gecheckt.

HM... nu meldt de interface 'het systeem wacht op de volgende opdracht'...

Met vriendelijke groet,

Gijs Grob

Bekijk origineel

12 reacties

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-backuponline-interface-kan-niet-meer-worden-opgestart/m-p/6643#M1106Dag Gijs,

Bedankt voor uw terugkoppeling, goed om te horen dat het heeft gewerkt! Smiley Vrolijk

Vaak na een herinstallatie is geduld vereist om het programma nog even zijn werk te laten doen. Een herstart is absoluut een goede volgende stap als het te lang duurt. Nu u dit probleem heeft gehad, verwacht ik niet dat het nog een keer voorkomt.

 Beste Tim,

Even ter info: KPN Backup online backupt weer naar behoren. Hartelijk dank voor uw hulp!

Met vriendelijke groet,

Gijs Grob
Reputatie 7
Badge +11
Dag Gijs,

Bedankt voor uw terugkoppeling, goed om te horen dat het heeft gewerkt! :D

Vaak na een herinstallatie is geduld vereist om het programma nog even zijn werk te laten doen. Een herstart is absoluut een goede volgende stap als het te lang duurt. Nu u dit probleem heeft gehad, verwacht ik niet dat het nog een keer voorkomt.
Na drie keer heropstarten lijkt het programma toch getriggerd tot backuppen. 🙂
Beste Tim,

De herinstallatie heeft de interface weer in beeld gebracht. Dus in dat opzicht heeft uw tip weldegelijk gewerkt. Jammergenoeg blijft de interface nu op 'Preparing' hangen, zonder aanwijzing dat het programma iets aan het doen is (de balk toont geen activiteit, in de taakbalk gebruikt 'KPN Backuponline 0% van de processor)... Ik ben er dus nog niet, helaas. Overigens laat Windows firewall het programma wel door, die settings heb ik al gecheckt.

HM... nu meldt de interface 'het systeem wacht op de volgende opdracht'...

Met vriendelijke groet,

Gijs Grob
Reputatie 7
Badge +11
Gijs, ik wacht uw bericht af, veel succes!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-backuponline-interface-kan-niet-meer-worden-opgestart/m-p/6608#M1092Beste Gijs, (   )

Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen maar ik kreeg uw voicemail aan de lijn. Heeft u op deze computer Windows 7 gehad en een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd? We zien het probleem namelijk vaker in deze situaties. Een volledige herinstallatie van Backup Online is meestal de snelste en beste oplossing.

Graag hoor ik van u of een herinstallatie is gelukt, volg goed alle stappen!

 Beste Tim,

hartelijk dank voor uw bericht. Ik heb inderdaad een upgrade van Windows 7 naar Windows 10 uitgevoerd. Al kwamen de problemen pas maanden na deze upgrade. Niettemin zal ik de herinstallatiestappen volgen en u berichten of het heeft geholpen.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Gijs, ( http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/KPN-backuponline-interface-kan-niet-meer-worden-opgestart/m-p/6472#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank )

Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen maar ik kreeg uw voicemail aan de lijn. Heeft u op deze computer Windows 7 gehad en een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd? We zien het probleem namelijk vaker in deze situaties. Een volledige herinstallatie van Backup Online is meestal de snelste en beste oplossing.

Graag hoor ik van u of een herinstallatie is gelukt, volg goed alle stappen!
Reputatie 3
Badge +3
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1629 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-backuponline-interface-kan-niet-meer-worden-opgestart/m-p/6485#M1066

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/217 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-backuponline-interface-kan-niet-meer-worden-opgestart/m-p/6483#M1065

Zou u eens willen kijken of dit: http://k.pn/MrAyXr ook de oplossing voor u is? 

Als we er samen niet uitkomen, dan kan ik u nog adviseren om de software opnieuw te installeren. Het is hierbij van groot belang, dat u nog beschikt over de licentiesleutel en het wachtwoord voor Backup Online. 

Ik adviseer u hiermee nog even te wachten. Het lijkt er namelijk op dat er iets misloopt op uw computer. Ik hoop te kunnen achterhalen wat dit precies is. 

Bekijk ook dit topic even: http://k.pn/gpLKxZ

Met vriendelijke groet,

Burhan

 

Beste Burhan,

Ik zie eigenlijk geen oplossing onder http://k.pn/MrAyXr (daar wordt weer verwezen naar een andere link die niet lijkt te openen). Wel zien alle tabbladen & Service Details er bij mij uit zoals daar beschreven, behalve 'Opstarten'. Daar ontbreekt KPN Backup online. Mijn Antivirus is Avast. Ik gebruik echter de firewall van Windows zelf en daar staat KPN Backup online keurig als 1 van de toegestane onderdelen.

GBJ Grob

 

Goedenavond, 

Het lijkt me goed om dit even voor te leggen aan mijn collega's van de afdeling Cloud. Wilt u me in een privébericht, uw postcode/huisnummer, naam van contractant, mailadres waarop Backup Online is geregistreerd en mobiel telefoonnummer sturen? 

Ik zal de afdeling Cloud dan vragen contact met u op te nemen, en de problemen op te lossen. Het kan tot 2 werkdagen duren voordat er gebeld wordt, afhankelijk van hoe druk het is. Ik wil u om deze reden ook meegeven dat u te allen tijde kunt bellen met 0800-0403 om uzelf door te laten verbinden met de afdeling Cloud. Dit is mogelijk op werkdagen tussen 09:00 en 18:00. 

Ik zie uw privébericht graag tegemoet! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Bewerkt op 01-02-'16: Onze afdeling voor cloud diensten is vanaf nu bereikbaar via het telefoonnummer 0800-0410
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/217 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-backuponline-interface-kan-niet-meer-worden-opgestart/m-p/6483#M1065Zou u eens willen kijken of dit: http://k.pn/MrAyXr ook de oplossing voor u is? 

Als we er samen niet uitkomen, dan kan ik u nog adviseren om de software opnieuw te installeren. Het is hierbij van groot belang, dat u nog beschikt over de licentiesleutel en het wachtwoord voor Backup Online. 

Ik adviseer u hiermee nog even te wachten. Het lijkt er namelijk op dat er iets misloopt op uw computer. Ik hoop te kunnen achterhalen wat dit precies is. 

Bekijk ook dit topic even: http://k.pn/gpLKxZ

Met vriendelijke groet,

Burhan

 Beste Burhan,

Ik zie eigenlijk geen oplossing onder http://k.pn/MrAyXr (daar wordt weer verwezen naar een andere link die niet lijkt te openen). Wel zien alle tabbladen & Service Details er bij mij uit zoals daar beschreven, behalve 'Opstarten'. Daar ontbreekt KPN Backup online. Mijn Antivirus is Avast. Ik gebruik echter de firewall van Windows zelf en daar staat KPN Backup online keurig als 1 van de toegestane onderdelen.

GBJ Grob
Reputatie 3
Badge +3
Zou u eens willen kijken of dit: http://k.pn/MrAyXr ook de oplossing voor u is? 

Als we er samen niet uitkomen, dan kan ik u nog adviseren om de software opnieuw te installeren. Het is hierbij van groot belang, dat u nog beschikt over de licentiesleutel en het wachtwoord voor Backup Online. 

Ik adviseer u hiermee nog even te wachten. Het lijkt er namelijk op dat er iets misloopt op uw computer. Ik hoop te kunnen achterhalen wat dit precies is. 

Bekijk ook dit topic even: http://k.pn/gpLKxZ

Met vriendelijke groet,

Burhan
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1629 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-backuponline-interface-kan-niet-meer-worden-opgestart/m-p/6472#M1060Beste helpdeskmedewerker,

Sinds enkele dagen krijg ik de interface van KPN Backuponline niet meer opgestart. Ik werk op een Windows 10-machine. Volgens taakbeheer werken KPN Back-up Online Functional Process en KPN  Back-up Online server controller wel. Bij Services staat KPN Back-up Online SC op Actief. Niettemin krijg ik geen interface in beeld en kan ik dus geen backupopdrachten geven. Graag uw hulp bij dit probleem, dat van de een op de andere dag is ontstaan.

M.v.gr.

GBJ Grob

 Beste Burhan,

Hartelijk dank voor uw reactie. Er gebeurt na het aanklikken helemaal niets. Opstarten als administrator geeft dit verschil: ik zie nu KPN Backup online in mijn taakbeheerder staan, waar het ca. 25% van mijn processor gebruikt. Niettemin verschijnt het interfacescherm niet. Ik had al enkele maanden Windows 10 met een werkend KPN Backup Online voordat het ineens ophield.

Met vriendelijke groet,

GBJ Grob
Reputatie 3
Badge +3
Goedenavond, 

Welkom op de zakelijke community van KPN :-)

Erg vreemd dat u Backup Online niet meer kunt starten. Heeft het wel gewerkt sinds u uw computer heeft geupdated naar Windows 10? Krijgt u ook een melding wanneer u de computer de opdracht geeft om Backup Online te starten of gebeurt er helemaal niets wanneer u dit doet? Kunt u het programma eens als "administrator" of "beheerder" starten? Dit doet u door met de rechtermuisknop op Backup Online te klikken en dan te kiezen voor "Run als administrator" of "Start als beheerder". 

Ik hoor heel graag uw reactie op bovenstaande om daarna snel dit probleem voor u op te lossen. 

Met vriendelijke groet,

Reageer