Beantwoord

[macOS] Back-up Service wordt geïnitialiseerd?

  • 20 November 2017
  • 10 reacties
  • 280 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi, ik werk op een Mac met Sierra en krijg mijn backup niet meer opgestart. Ik krijg steeds de melding 'backup service wordt geinitialiseerd'. Als ik opnieuw installeer dan kom ik er 1 keer in en de volgende keer krijg ik weer dezelfde melding! Ik kan dus geen backup maken want al lijkt hij het de eerste keer te doen, een baclup maken doet hij niet.
Wat is hiervoor de oplossing?

Mcg,
Gil Lopez
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 26 November 2017, 19:39

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hoi, ik werk op een Mac met Sierra en krijg mijn backup niet meer opgestart. Ik krijg steeds de melding 'backup service wordt geinitialiseerd'. Als ik opnieuw installeer dan kom ik er 1 keer in en de volgende keer krijg ik weer dezelfde melding! Ik kan dus geen backup maken want al lijkt hij het de eerste keer te doen, een baclup maken doet hij niet.
Wat is hiervoor de oplossing?

Mcg,
Gil Lopez

Goedemorgen @Gil Lopez,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Vervelend dat je geen back-ups meer kunt maken met Back-up Online. Wanneer heb je voor het laatst een e-mail notificatie ontvangen van een uitgevoerde - eventueel met foutmeldingen - back-up?

Ik ga even een paar dingen voor je uitzoeken vanmorgen, ik kom hier z.s.m. weer even op terug in jouw topic.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 1
Badge
Beste Berend,

Dit is een nieuwe Mac en ik heb het op deze Mac nog nooit werkende gekregen. Als ik de software compleet verwijder (uninstall) en dan weer opnieuw installeer kan ik het wel installeren (incl. codes), openen en een backup uitvoeren maar vervolgens doet hij niets. De backup wordt niet voltooid en er wordt niets ge-upload.
Ook al is het heel iets kleins. Er verschijnt ook geen foutmelding. Erg vervelend allemaal want ik betaal nu voor iets dat ik niet kan gebruiken.
Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden.

Mvg,
Gil
Reputatie 7
Goedenavond @Gil Lopez!

Dat is inderdaad heel erg vervelend!

1. Zou je eens een nieuwe (her)installatie van Back-up Online willen doen en dan direct erna een verbindingstest willen doen? Zou je de uitkomst ook even willen delen hier in jouw topic.

2. Heb je op je Mac in macOS Sierra een virusscanner/firewall programma geïnstalleerd?

Ik verneem graag weer van je.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 1
Badge
Hoi Berend,

Hierbij de testresultaten:

Verbinding maken met cloud : 8 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 186 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 8 ms
Bestandslijst ophalen : 74 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 9.181 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 44.157 Mbit/s
Bestand verwijderen : 26 ms
Map maken : 8 ms
Naam map wijzigen : 9 ms
Map verwijderen : 8 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 8 ms
Bestandslijst ophalen : 101 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 9.187 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 28.002 Mbit/s
Bestand verwijderen : 27 ms
Map maken : 8 ms
Naam map wijzigen : 9 ms
Map verwijderen : 8 ms

Ik heb geen extra virusscanner of firewall geïnstalleerd. Ik maak wel gebruik van de standaard firewall van macOs.

Mvg,
Gil
Reputatie 7
Hoi Berend,

Hierbij de testresultaten:

Verbinding maken met cloud : 8 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 186 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 8 ms
Bestandslijst ophalen : 74 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 9.181 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 44.157 Mbit/s
Bestand verwijderen : 26 ms
Map maken : 8 ms
Naam map wijzigen : 9 ms
Map verwijderen : 8 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 8 ms
Bestandslijst ophalen : 101 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 9.187 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 28.002 Mbit/s
Bestand verwijderen : 27 ms
Map maken : 8 ms
Naam map wijzigen : 9 ms
Map verwijderen : 8 ms

Ik heb geen extra virusscanner of firewall geïnstalleerd. Ik maak wel gebruik van de standaard firewall van macOs.

Mvg,
Gil

Goedenavond @Gil Lopez!

Bedankt voor je reactie en het delen van je verbindingstest vanuit Back-up Online. Voor zover ik kan zien en beoordelen is je verbinding vanuit/naar het KPN NLDC - Data Center - gewoon goed.

Helaas ben ik op dit moment even niet in de gelegenheid om jouw topic - geen Mac op dit moment - inhoudelijk verder te beantwoorden. Excuses daarvoor.

Zaterdag as. zal ik e.e.a. verder voor je gaan uitzoeken. Ik vraag om je begrip, dank alvast daarvoor!

Heb een fijne avond en tot zaterdag! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag @Gil Lopez,

Voordat we verdergaan zou ik je even willen vragen, wat de laatste status is m.b.t. jouw Back-up Online?

Heb een fijne zondag! 😎
Reputatie 1
Badge
Hoi Berend,

De status is nog steeds hetzelfde. Kan geen backup maken. De software blijft nu wel draaien maar de backup blijft een soort van hangen. Hij lijkt niet te gaan uploaden.

Jij ook een fijne zondag natuurlijk 🙂.

Groeten,
Gil
Reputatie 7
Hallo Gil,

Kun je wellicht een schermafdruk van jouw Back-up Online Dashboard hier plaatsen? Dan kan ik me ook visueel een beter beeld vormen wat precies de status/melding is in jouw Dashboard.

Ik vermoed dat je Back-up Online proces nu e.e.a. aan het controleren is. Dat kan soms lang duren, want dat is afhankelijk van de hoeveel data die je hebt geselecteerd voor het maken van een back-up. Het 'lijkt' dan inderdaad zo alsof er niets gebeurd.

Note: Zou je wel even, voordat je deze hier in jouw topic plaatst, de schermafdruk willen blurren/doohalen daar waar mogelijk privacy gevoelige informatie staat?

Bedankt alvast voor je moeite! 😎
Reputatie 1
Badge
Hoi Berend,

Het wonder is geschied! Ik probeerde vandaag een test backup te maken en het werkte!
Ik weet niet wat er is veranderd of aangepast maar nu lijkt het te werken iig.
Ik laat je even weten of dit zo blijft. Ontzettend bedankt voor zover.

Groeten,
Gil
Reputatie 7
Hallo Gil,

Heel erg graag gedaan! Super om te lezen dat je weer lekker aan de slag kunt met Back-up Online. Zoals eerder aangegeven vermoed ik, dat onderstaand de issue is geweest waardoor het leek alsof Back-up Online niets deed.

Ik vermoed dat je Back-up Online proces nu e.e.a. aan het controleren is. Dat kan soms lang duren, want dat is afhankelijk van de hoeveel data die je hebt geselecteerd voor het maken van een back-up. Het 'lijkt' dan inderdaad zo alsof er niets gebeurd.

Je kunt de volgende keer ook even een check doen of Back-up Online wel nog iets aan het doen is, door in de adresbalk van je browser de onderstaande link te kopiëren. Als het goed is kun je ook gewoon op de link klikken, dan opent je standaard browser vanzelf een nieuw venster met het procesoverzicht van jouw eigen Back-up Online:

code:
http://localhost:5000/logs/app

Zodra je merkt dat er volgens jou iets niet in orde lijkt te zijn, meld je dan gelijk even weer hier. Ook dan help ik je natuurlijk graag weer om te zoeken naar een oplossing!

Laat me anders ook even weten wanneer je de eerste volledig 100% geslaagde back-up hebt gemaakt, je ontvangt daarvan - de daarop volgende dag - een e-mailnotificatie.

Heb nog een genoeglijke avond en een fijne week alvast! 😎

Reageer