Vraag

[macOS] Backup loopt al maanden

  • 30 March 2018
  • 11 reacties
  • 452 keer bekeken

Beste KPN medewerker, mijn backup loopt al maanden en is nog niet klaar,
ook na her installatie van het programma is dat weer het geval. Kan iemand mij een tip geven aub /

Groeten Pieter

11 reacties

Reputatie 7
Goedemiddag Pieter - @Pieter Kieviet,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Dat je back-up na maanden nog niet gereed is, is natuurlijk niet zoals het moet. Graag help ik je, maar je informatie is iets te sumier.

1. Welk OS gebruik je en wellicht een update of -grade gedaan?

2. Welke versie van KPN Back-up Online heb je geïnstalleerd?

3. Zou je hier een schermafdruk willen delen van de (fout)melding?

Ik verneem graag weer even van je, ik help je graag verder om je issue op te lossen.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Goedenavond Pieter - @Pieter Kieviet!

Heb je wellicht al een update voor mij, naar aanleiding van mijn eerste reactie?

Heb een fijne avond! 😎
Hallo Berend,

echt super dat je wilt helpen , ben alleen weer op mijn werk en het gaat om mijn privé MAC,
excuses dat het op zich laat wachten, ik ga dit weekeinde een grootschalig onderzoek opstarten,

Groeten Pieter
Reputatie 7
Hallo Berend,

echt super dat je wilt helpen , ben alleen weer op mijn werk en het gaat om mijn privé MAC,
excuses dat het op zich laat wachten, ik ga dit weekeinde een grootschalig onderzoek opstarten,

Groeten Pieter

Goedemorgen Pieter!

Prima hoor, bedankt voor je reactie. Ik wacht je verdere berichten even rustig af.

Heb een fijne dag! 😎
Goedemorgen Berend,

hierbij de info :

Backup online versie 16 . 8 . 0

Mac heeft Sierra 10 . 12 . 6

Backup gaf aan 10 dagen geleden de laatste backup gemaakt te hebben , maar bij herstellen kom ik alleen oude data tegen....en de melding dat er 53 G op de backup staat , terwijl alle bestanden op de " normale " bakcup meer dan 400 G is.....

Hoop dat je er wijs uit word,

Groeten Pieter
Reputatie 7
Goedemorgen Berend,
hierbij de info :
Backup online versie 16 . 8 . 0
Mac heeft Sierra 10 . 12 . 6

Goedemiddag Pieter - @Pieter Kieviet!

Bedankt voor je aanvullende informatie over jouw Back-up Online.

Backup gaf aan 10 dagen geleden de laatste backup gemaakt te hebben , maar bij herstellen kom ik alleen oude data tegen....

Hier gaan een aantal zaken niet goed:

1. Heb je van de back-up van 10 dagen geleden wel een Dashboard E-mail Notificatie gekregen, zo ja wat gaf deze aan? Zou je een schermafdruk hier willen delen?

en de melding dat er 53 G op de backup staat , terwijl alle bestanden op de " normale " bakcup meer dan 400 G is.....


2. Zou je vanuit de interface van Back-up Online onderstaand schermafdruk ook willen delen?


Back-up Online > Overzicht > Klik op datum van de laatste back-up met de kleur groen, oranje of rood.

Als Back-up Online goed werkt zie je in de Herstelmodus precies dezelfde datum en geselecteerde (netwerk) schijven / mappen / bestanden tevoorschijn komen. Zelfs de tijd komt 100% overeen.


3. Heb je Back-up Online voor Workstations 100GB - of hoger aantal GB's - of nog de oude Back-up Online met onbeperkte data back-up?

Ik vermoed dat een update van je macOS roet in het eten heeft gegooid. Ik verneem graag weer van je.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag Pieter - @Pieter Kieviet!

Graag informeer ik even bij je wat de huidige status is van jouw KPN Back-up Online. Ik verneem graag even van je.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag Pieter - @Pieter Kieviet!

Helaas heb ik geen reactie meer van je gekregen. Mocht het zou zijn, dat Back-up Online nog steeds geen goede back-ups maakt, is het wellicht verstandig dat je via het @Forum Team laat uitzoeken of er wellicht iets administratief niet in orde is of wellicht toch (ook) een technisch - macOS gerelateerd - probleem.

Ik verneem graag van je, heb een fijne dag! 😎
Hallo Berend,

Sorry voor mijn late antwoord, ben erg druk zowel zakelijk als privé,
mail van KPN geeft nog steeds aan dat het niet goed is.

Ik ben van plan alles te updaten binnenkort, hoop dat dan de problemen over zijn,
we hebben overigens nog wel een externe backup in huis.

Bedankt voor de goede zorgen,

Groeten Pieter
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Berend,

Sorry voor mijn late antwoord, ben erg druk zowel zakelijk als privé,
mail van KPN geeft nog steeds aan dat het niet goed is.

Ik ben van plan alles te updaten binnenkort, hoop dat dan de problemen over zijn,
we hebben overigens nog wel een externe backup in huis.
Goedenavond Pieter! Mochten de problemen na deze updates niet voorbij zijn, dan hoor ik graag van u in dit topic. Dan gaan we inderdaad de check doen die @BerendDeMeyer voorstelt 🤓
Reputatie 7
Goedemiddag Pieter - @Pieter Kieviet!

Ik ben even benieuwd naar de status van jouw issue met Back-up Online. Ik verneem graag weer even van je.

Heb een fijne dag! 😎

Reageer