Beantwoord

[macOS] Backup van externe harddisk niet mogelijk?

  • 8 August 2016
  • 9 reacties
  • 297 keer bekeken

Ik heb een hoop data staan op een harddisk die in nu extern heb geplaatst in een externe case aangesloten via USB maar BUO maakt alleen een backup van de interne harddisk?

Als dat klopt heb ik weinig aan BUO, mijn meeste data staat op de externe harddisk namelijk.
icon

Beste antwoord door Lindsay 11 May 2017, 16:51

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Peter, welkom op het Zakelijk KPN Forum! :)

Omdat er problemen kunnen optreden bij het back-uppen vanaf een externe schijf, wordt de optie niet ondersteund. Dat wil zeggen, als het niet (goed) werkt, helpen wij u niet bij een oplossing.
Back-up Online werkt met een automatische back-up op een vooraf ingesteld tijdstip. Als de externe schijf dan niet "wakker" gemaakt kan worden, lukt een back-up ook niet. Zo kunnen er meer en andere problemen voordoen. In Windows is het daarom met de standaard versie niet beschikbaar gemaakt. Met Back-up Online voor Servers is het wel mogelijk om de externe harddisk te gebruiken.

Toevallig weet ik dat er gebruikers zijn die wel back-uppen van een externe schijf met OS X. Zie de berichten van Berend en Theo in dit topic. Wellicht kunt u met deze informatie uw externe harddisk vinden en toevoegen aan uw back-up. Veel succes, laat je weten of het is gelukt? 😉
Door een ander opgetreden probleempje heb ik op advies van Apple via reboot --> Option-R OS X El Capitain opnieuw geïnstalleerd (bewaard alle programma's en user data, etc).
Daarna kon ik wel de externe USB harddisk kiezen in /Volumes/ in de BUO app via --> Backup --> Bestanden en Mappen --> Bewerken..
Helaas, alleen de link naar de externe harddisk wordt met de backup meegenomen, niet de data op de disk zelf. :(

Dat maakt dat Backup Online voor mij helaas geen juiste functie meer biedt aangezien als mijn foto's (rond de 2TB) op de externe USB harddisk staan. Ik zal op zoek moeten naar een andere online backup oplossing.
Reputatie 7
Badge +11
Ah, dat is jammer Peter. Back-up Online is dan inderdaad toch niet een uitkomst voor u. Graag help ik u om het abonnement dan ook stop te zetten. Kunt u mij een privébericht sturen met uw klantnummer, e-mailadres of factuurnummer?
Reputatie 7
Badge +11
Privébericht is ontvangen. Het abonnement is per direct beëindigd. Als u vragen heeft, hoor ik die graag Peter!
Fijne avond 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hallo @PeterWeter,

Goed nieuws!! We lanceren een nieuwe versie van Back-up Online! Hierin worden externe hardeschijven, netwerklocaties en een NAS allemaal ondersteund.

U bent natuurlijk al een tijdje weg bij ons, maar het leek me toch het vermelden waard. Hopelijk tot ziens bij Back-up Online 😃
Dat is zeker goed nieuws, ik ga me gelijk aanmelden !
Reputatie 6
Badge +5
Gaaf!! Welkom terug 😃
Reputatie 7
Dat is zeker goed nieuws, ik ga me gelijk aanmelden !

Hallo Peter,

Welkom terug!

Niet geheel onbelangrijk is te melden dat Back-up Online niet alleen is gewijzigd qua functionaliteiten maar ook het abonnement zelf!

Voorheen betaalde je 6 euro (excl. BTW) voor onbeperkte data op basis van Fair Use Policy, dit is komen te vervallen. Per mei kun je de nieuwe Back-up functionaliteiten gebruiken, maar wel met een gewijzigd prijskaartje: 6 euro per 100GB!

Het is dus verstandig/aan te bevelen om heel kritisch naar je dataset - die je wilt gaan back-uppen - te kijken. Maak dan ook geen overbodige selecties. Want dat gaat in de papieren lopen.

Succes met het opnieuw inrichten van je Back-up Online 2.0! 🆒

Reageer