Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Zakelijk KPN Forum - Indexpagina
Beantwoord

[macOS] BU-Online: waar gaat het mis?


Reputatie 4
Badge +1
  • Forum Ambassadeur
  • 106 reacties
BO-Online krijgt z'n werk niet af. BU begint om 01.00 uur 's nachts . Als hij dan om 8.30 uur niet verder is dan 22% en upload snelheid van 0, klopt er iets niet.
Speedtest.net geeft de normale waarden aan van 12 mb/s Down en 0,5 -0,9 mb/s Up. Dat is normaal hier en is bij gebruik van BU 's nachts nooit een probleem.
In de loop van vandaag was BU niet verder gekomen dan 48% met varierende upload snelheden en verwachte resterende tijd van 4 dagen. Ik heb hem maar geannuleerd om van de ergernis af te zijn. Normaal bij matig computer gebruik is BU in een uurtje klaar.
Waar gaat het mis?
icon

Beste antwoord door wmuller 17 februari 2018, 09:11

Goede morgen Berend,
Ik heb nooit anders gehad dan FUP abonnement. Wil ook niets anders.
Wat er tijd geleden is misgegaan weet ik niet. In ieder geval heb ik excuus, nieuw abonnement, nieuwe codes en een factuur gehad. Die factuur is weer ingetrokken omdat het gedoe buiten mij lag. Kortom, ergens iets fout gegaan of gedaan maar door KPN netjes opgelost.
Maak er een mooie dag van, zon gast verl schijnen vandaag.

Groet
Maarten

Bekijk origineel

44 Reacties

Reputatie 7
wmuller schreef:

BO-Online krijgt z'n werk niet af. BU begint om 01.00 uur 's nachts . Als hij dan om 8.30 uur niet verder is dan 22% en upload snelheid van 0, klopt er iets niet.
Speedtest.net geeft de normale waarden aan van 12 mb/s Down en 0,5 -0,9 mb/s Up. Dat is normaal hier en is bij gebruik van BU 's nachts nooit een probleem.
In de loop van vandaag was BU niet verder gekomen dan 48% met varierende upload snelheden en verwachte resterende tijd van 4 dagen. Ik heb hem maar geannuleerd om van de ergernis af te zijn. Normaal bij matig computer gebruik is BU in een uurtje klaar.
Waar gaat het mis?


Goedenavond Maarten - @wmuller!

Welkom terug op het Zakelijk KPN Forum!

Er is een alternatief om te monitoren wat Back-up Online aan het doen is:

Hallo Richard,

Bedankt voor deze tip! Ik vind ook deze manier - http://localhost:5000/logs/app - van kijken "onder de motorkap" van Back-up Online ook erg makkelijk een geeft een vollediger beeld waar Back-up Online mee bezig is!


Zou je daar ook eens naar willen kijken, voor zover je daar nog niet bekend mee bent. Wellicht kun je beter uitzoeken wat er aan de hand is. Een output posten hier kan natuurlijk altijd, dan kijk ik ook even met je mee.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 4
Badge +1
Hei Berend,

Dank, veel regels (100-den) als deze (begin 16.48 uur):
[2018-02-08 16:48:50.757987] [d] [0x7fdf0ff03730] [Cleaning] Slice (2983950, 6, 1) is obsolete
[2018-02-08 16:48:50.758223] [d] [0x7fdf0ff03730] [Cleaning] Node "\xF8\xDDw\xD3\x19\xC3\x13R\x8C\xB9\xF9\xC5\xBD@\xE6)" (2983950, 1) is obsolete
[2018-02-08 16:48:50.767722] [d] [0x7fdf0ff03730] [Cleaning] Node "\x03AamJ%\xEAz\x17\xE6\x16$\xE8\xCB\x8Ee" (2983936, 2) is obsolete
[2018-02-08 16:48:50.777069] [d] [0x7fdf0ff03730] [Cleaning] Slice (2983936, 1, 1) is obsolete
[2018-02-08 16:48:50.777295] [d] [0x7fdf0ff03730] [Cleaning] Node "\x03AamJ%\xEAz\x17\xE6\x16$\xE8\xCB\x8Ee" (2983936, 1)

en dan heel veel als deze:

[2018-02-08 16:52:15.686298] [d] [0x7fdf0ff03730] [Cleaning] Invalid node (id: 2931893 version:4 session: 0). Skipping.
[2018-02-08 16:52:15.686314] [d] [0x7fdf0ff03730] [Cleaning] Invalid node (id: 2931892 version:4 session: 0). Skipping.
[2018-02-08 16:52:15.686330] [d] [0x7fdf0ff03730] [Cleaning] Invalid node (id: 2931891 version:4 session: 0). Skipping.


en eindigend rond 22 uur met
[2018-02-08 21:59:42.081359] [d] [0x7fdf11c5daa0] [Periodic Task Thread] : "Profiler controller" is being executed...
[2018-02-08 21:59:42.081461] [d] [0x7fdf11c5daa0] [Periodic Task Thread] : "Profiler controller" executed successfully.
[2018-02-08 22:00:43.098580] [d] [0x7fdf11c5daa0] [Periodic Task Thread] : "Profiler controller" is being executed...
[2018-02-08 22:00:43.098623] [d] [0x7fdf11c5daa0] [Periodic Task Thread] : "Profiler controller" executed successfully.
[2018-02-08 22:01:44.116584] [d] [0x7fdf11c5daa0] [Periodic Task Thread] : "Profiler controller" is being executed...
[2018-02-08 22:01:44.116689] [d] [0x7fdf11c5daa0] [Periodic Task Thread] : "Profiler controller" executed successfully.

Alles met elkaar zo'n 445 pagina's landscape in Word met lettertype Courier lettergroote 9. Duizenden regels waar ik geen kaas van kan maken.
groet,
Maarten
Reputatie 7
Goedemorgen Maarten - @wmuller!

Dank voor je reactie en info van de localhost. Zou je eens een zoekcommando willen doen voor "[e]" - error en "[w]" - warning?

Er zijn inderdaad 1000-den regels die louter een procedure melding zijn.

Heb een fijne vrijdag! 😎
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen Berend,
BU vanochtend op 22 %. Gister nauwelijks computer gebruikt.
Vanochtend geen [e], wel [w]:
[2018-02-10 01:22:28.683372] [w] [0x7fdf11e0e780] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2018-02-10 01:53:15.571063] [w] [0x7fdf11e0e780] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2018-02-10 02:07:20.635361] [w] [0x7fdf11c5daa0] Failed to process remote commands: '[alr-02-29.kpnbackup.com:443] Couldn't connect to server'

[2018-02-10 02:49:43.535382] [w] [0x7fdf11c5daa0] Failed to process remote commands: '[alr-02-29.kpnbackup.com:443] Couldn't connect to server'
[2018-02-10 02:59:11.663086] [w] [0x7fdf11e0e780] Connection to management node (cloud1.kpnbackup.com:443) failed, switching to next node. Error: Couldn't connect to server
[2018-02-10 02:59:15.553323] [w] [0x7fdf11e0e780] [BackupShell Task Thread] : exception caught while executing "Statistics posting task" : Management service unavailable
[2018-02-10 03:27:24.487378] [w] [0x7fdf11c5daa0] Failed to process remote commands: '[62.41.62.89:443] Couldn't connect to server'

Totaal 43 regels met [w]
Neem je tijd, ik ben vandaag weer de hele dag op pad.
Grt,
Maarten
Reputatie 4
Badge +1
Nu hij klaar is ook een paar [e] meldingen:[2018-02-10 09:40:16.258401] [d] [0x7fdf0ff03730] [DetermineIndexMode] [e] Index tag "ID_TA#" uses binary naming convention
[2018-02-10 09:40:16.258431] [d] [0x7fdf0ff03730] [CreateIndexInfo] [e] Index would be opened in binary mode
[2018-02-10 09:40:16.258443] [d] [0x7fdf0ff03730] [CreateIndexInfo] [e] Tag "Id_ta#", expression "ASCEND(Id)", filter ".NOT. DELETED()"
[2018-02-10 09:40:16.258454] [d] [0x7fdf0ff03730] [CreateIndexInfo] [e] Tag "Loc_ta#", expression "ASCEND(Location)", filter ".NOT. DELETED()"
[2018-02-10 09:40:16.258401] [d] [0x7fdf0ff03730] [DetermineIndexMode] [e] Index tag "ID_TA#" uses binary naming convention
[2018-02-10 09:40:16.258431] [d] [0x7fdf0ff03730] [CreateIndexInfo] [e] Index would be opened in binary mode
[2018-02-10 09:40:16.258443] [d] [0x7fdf0ff03730] [CreateIndexInfo] [e] Tag "Id_ta#", expression "ASCEND(Id)", filter ".NOT. DELETED()"
[2018-02-10 09:40:16.258454] [d] [0x7fdf0ff03730] [CreateIndexInfo] [e] Tag "Loc_ta#", expression "ASCEND(Location)", filter ".NOT. DELETED()"


+ 1 nieuwe [w] melding
[2018-02-10 09:34:14.348110] [w] [0x7fdf11e0e780] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
Reputatie 7
Goedemiddag Maarten - @wmuller!

Excuses voor mijn ietwat latere reactie! Zonder een goede uitleg van alle coderingen in de logfiles zal het voor moeilijk zijn om de juiste oorzaak en gevolg aan elkaar te koppelen.

Hoe loopt het nu met het maken van jouw back-ups? Zie je iets bijzonders in de Verbindingstest in de Interface van Back-up Online?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 4
Badge +1
Ha Berend,
't Ja ik hou het er maar op dat het aan mijn laptop (LT) of trage verbinding ligt. Als ik de BU aanzet en de LT niet in de sluimerstand gaat is de BU vrij snel klaar, uurtje. Als de LT in de sluimerstand staat en BU begint blijft hij onder weg hangen en is hij 's morgens nog niet klaar. Upload snelheid is dan 0.
Blijft de LT dan een uurtje actief dan loopt de UPload snelheid op en is BU ook vrij snel klaar.
Vroeger (vorig jaar) trok BU zich niets van sluimerstand aan, nu kennelijk wel. Waarom ? Misschien een update van MAC?

De codes en verklaringen zijn voor mij niet echt interessant, het zegt me niets en ik heb dringender zaken om m'n tijd aan te besteden. Dus ik beperk me graag tot het vaststellen dat er wel of geen resultaat is en probeer links om of rechtsom toch het resultaat te krijgen dat ik wil hebben.
Groetjes
Maarten
Reputatie 4
Badge +1
Laatste update:
Aan de LT en de vebinding is niets veranderd. Toch doet BU het nu normaal en krijg ik de mededeling van kpn-bu-online dat de BU voltooid is. Dus probleem lijkt nu ineens niet meer te bestaan. Wonderlijk.
Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen Maarten,

Ik word even door het onderstaande getriggered:

wmuller schreef:

Laatste update:
Aan de LT en de vebinding is niets veranderd. Toch doet BU het nu normaal en krijg ik de mededeling van kpn-bu-online dat de BU voltooid is. Dus probleem lijkt nu ineens niet meer te bestaan. Wonderlijk.



Betekent dit dat Back-up Online het ook weer goed doet in de sluimerstand?

Met vriendelijke groet,

Dennis
Reputatie 4
Badge +1
Dag Dennis,

Inderdaad en binnen 10 minuten klaar, de laatste 2 dagen ontvangt ik een mail met groen balkje en de info dat BU is voltooid.
Geen blauwe, oranje of rode balkjes meer op dit moment.
Misschien omdat ik 2 dagen weinig gedaan het op de LT? Vandaag ben ik de hele dag binnen en worden er veel op de LT gewerkt, dus bestanden gewijzigd.

groet,
Maarten
Reputatie 3
Badge +2
Goedemiddag Maarten,

Ik denk dat je MAC dan nog niet in de sluimerstand is gegaan en dat de back-up klaar is voordat hij dat daadwerkelijk doet. Vaak gebeurd het in de sluimerstand dat processen en services worden stopgezet, maar zodra een computer weer uit de sluimerstand komt, de processen niet op de juiste manier worden opgestart (1 van de redenen waarom ik hem persoonlijk uitzet). Natuurlijk is dit een aanname en kan ik het niet bewijzen.

Ik ben in ieder geval wel verheugd om te horen dat het weer werkt zoals het zou moeten 🙂

Met vriendelijke groet,

Dennis
Reputatie 7
wmuller schreef:

Laatste update:
Aan de LT en de vebinding is niets veranderd. Toch doet BU het nu normaal en krijg ik de mededeling van kpn-bu-online dat de BU voltooid is. Dus probleem lijkt nu ineens niet meer te bestaan. Wonderlijk.


Goedemiddag Maarten - @wmuller!

Dus je hebt het vermoeden dat het aan de sluimerstand ligt van je LT? Zou je eens naar je instellingen onder Energiestand willen kijken?


Hoe zijn jouw eigen instellingen bijvoorbeeld? Vaak zijn het niet op de juiste manier (her)mounten van de HDD/SSD's de oorzaak voor een falende back-up!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 4
Badge +1
Dag Berend,

Mijn instelling zijn zo ingesteld dat sluimerstand wordt uitgeschakeld voor netwerk activiteiten.



groet,
Maarten
Reputatie 7
Goedemiddag Maarten - @wmuller!

Bedankt voor je snelle reactie! En hoe ziet jouw "slaap-waak" Schema eruit?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 4
Badge +1
Ehmm, sorry, best wel relevant. ieder z'n vak.

Zo ziet dat er uit Berend:



Plezierige avond,
Maarten
Reputatie 7
wmuller schreef:

Laatste update:
Aan de LT en de vebinding is niets veranderd. Toch doet BU het nu normaal en krijg ik de mededeling van kpn-bu-online dat de BU voltooid is. Dus probleem lijkt nu ineens niet meer te bestaan. Wonderlijk.


Goedenavond Maarten - @wmuller!

Toch altijd weer bijzonder als Back-up Online dus zo maar en willekeurig zonder enige aanwijzing het OPEENS wel weer goed doet. Ik persoonlijk heb daar nooit echt vreden mee, omdat het dan ook weer op enig moment weer niet goed kan gaan. Dus ik zou zelf graag toch naar de oorzaak willen gaan zoeken. Helaas kan ik nu even geen aanknopingspunten vinden.

Dennis, zouden jullie iets aan de log-files vanuit de macOS van Maarten kunnen hebben, om toch nog eens een nader - dieper - onderzoek te doen naar de daadwerkelijke oorzaak. Maarten ik blijf jouw topic met belangstelling volgen!.

Je slaap-waak schema is blijbaar niet actief, zijn er wellicht overlappende schema's in Back-up Online zelf ingesteld?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 4
Badge +1
BerendDeMeyer schreef:


Je slaap-waak schema is blijbaar niet actief, zijn er wellicht overlappende schema's in Back-up Online zelf ingesteld?
:


Overlappende schema’s ? Start BU-Online is ingesteld op 01:06 hr.
Reputatie 7
wmuller schreef:

BerendDeMeyer schreef:


Je slaap-waak schema is blijbaar niet actief, zijn er wellicht overlappende schema's in Back-up Online zelf ingesteld?
:


Overlappende schema’s ? Start BU-Online is ingesteld op 01:06 hr.


Goedenavond Maarten - @wmuller!

Specifieker: heb je wellicht meerdere back-up schema's - per ongeluk - ingesteld die elkaar qua tijdspanne overlappen? Zie onderstaand voorbeeld:

Dagelijks 22:00 uur


Dagelijks 22:01 uur


Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 4
Badge +1
BerendDeMeyer schreef:


Specifieker: heb je wellicht meerdere back-up schema's - per ongeluk - ingesteld die elkaar qua tijdspanne overlappen? :



Hallo Berend,
Bij mijn versie van BU-Online is dat niet eens mogelijk lijkt mij. Heb ik nou een oudere of een nieuwere versie van het programma?



Fijne avond verder,
Maarten
Reputatie 7
Goedemorgen Maarten - @wmuller!

Heb jij nog de oude versie dan? Zo te zien is dit nog de versie voor het oude Fair Use Policy abonnement. Waarom ben jij nog niet overgestapt naar de nieuwe versie: Back-up Online Workstation 100GB? Je data-set bepaalt hoeveel stapjes per 100GB - a 6 euro excl. BTW - je uiteindelijk moet afrekenen elke maand.

EDIT: Wellicht een hele hele rare vraag, maar ik stel m toch; hoeveel versies van Back-up Online zijn er geïnstalleerd?

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Berend,
Stel je die vraag aan KPN of aan mij?
Op mijn LT is er één, half jaar oud.


Ik ga naar buiten, nog wat doen.
Goed weekend
Maarten
Reputatie 7
wmuller schreef:

Hoi Berend,
Stel je die vraag aan KPN of aan mij?
Op mijn LT is er één, half jaar oud.



Goedemiddag Maarten - @wmuller!

Aha, je hebt - of ik moet me echt gruwelijk vergissen - dus nog inderdaad een versie waar de mogelijkheid voor het maken van een back-up schema nog niet in zit. Vreemd als je deze versie pas een 1/2 jaar geleden geïnstalleerd hebt.

Weet je nog waar je deze versie hebt gedownload?


1. Back-up Online versie: 16.8.0 ✅

2. Sub-versienummer: 17235 ✅

3. Workstation: dit is de oude versie, de nieuwe versies hebben de codering: Workstation xGB/TB ❎

@Forum Team zouden jullie even voor Maarten in de administratie willen duiken en ons hier even terugkoppelen of hij inderdaad nog een oudere versie van Back-up Online heeft? Bedankt alvast!

Heb een fijn weekend! 😎
Reputatie 4
Badge +2
Hi @BerendDeMeyer,

Uiteraard helpen wij graag! Ik ben in het account van @wmuller gedoken en het klopt dat hij nog een oudere versie van Back-up Online heeft.
Reputatie 7
Rashid schreef:

Hi @BerendDeMeyer,

Uiteraard helpen wij graag! Ik ben in het account van @wmuller gedoken en het klopt dat hij nog een oudere versie van Back-up Online heeft.


Goedemiddag Rashid - @Rashid!

Super bedankt voor je snelle hulp, dat waardeer ik zeer. @Maarten zou je ons nog even kunnen terugkoppelen wat hier de reden voor is.

Let op! Ik beweer natuurlijk niet dat dit de reden is van je issue, maar laten we wel proberen, samen zo veel als mogelijk uit te sluiten.

Heb een heel fijn weekend allemaal! 😎
Reputatie 4
Badge +1
Berend,
Ik heb tot nu toe alleen maar linken van software van KPN gekregen, het antwoord zal daar vandaan moeten komen. Ze hebben ooit mijn account verknald, toen heb ik nieuwe software en een nieuw account gekregen en waren we weer 3 maanden bezig om een eerste volledige BU te uploaden.
Wanneer,? moet ik opzoeken, is misdchien wrl op dit forum te vinden.

Groet,
Maarten

Reageer