[macOS] Geen geforceerde upgrade v16 en maakt v15 geen verbinding meer met BUO servers.

  • 2 januari 2017
  • 6 reacties
  • 132 keer bekeken

Reputatie 7
Zojuist om 22:00 uur toch ook maar even gebeld met WebCare:

1. Op 02-01-2017 om 11:00 uur is de geforceerde upgrade naar v16 uitgerold.

Mijn v15 geeft vandaag aan:
[Mon Jan 2 14:06:47 CET 2017] Checking for updates
[Mon Jan 2 14:06:48 CET 2017] No new version found


2. Sinds 01-01-2017 werkt mijn BUO heel slecht en per vanavond helemaal niet meer. Zie onderstaande overzichten:





3. Geen verbinding meer met het kastknooppunt.



4. Download/Upload zijn beiden goed:


Morgenochtend ga ik de her-installatie doen van de nieuwe v16 voor macOS, dus deze topic wordt door mij zeker vervolgd. Ook de Windows versie zal ik checken op deze meldingen en zo ja, ook hier een her-installatie doen van v16.

Mocht je ook deze/andere (fout)meldingen tegenkomen, doe dan eerst even een her-installatie met v16.

KPN BUO v16 voor MacOS: https://download.kpnbackup.com/16.8.0.16325-workstation/kpn-backup-online-16.8.0.16325-macosx-x86_64.zip

En natuurlijk ook (at your service) een linkje voor KPN BUO v16 voor Windows: https://download.kpnbackup.com/16.8.0.16325-workstation/kpn-backup-online-16.8.0.16325-windows-x86_x64.exe

Vragen? Stel ze dan gerust hier op het forum en succes allemaal met deze upgrade naar v16!

6 reacties

Reputatie 7
*** LET OP! Dit is een test upgrade. ***

Herinstallatie (v16 over v15 heen zonder eerst een uninstall van v15 te doen) gedaan, back-up met v16 handmatig aangezet. Wordt vervolgd...
Reputatie 7
*** LET OP! Dit is een test upgrade. ***

Herinstallatie (v16 over v15 heen zonder eerst een uninstall van v15 te doen) gedaan, back-up met v16 handmatig aangezet. Wordt vervolgd...

Bovenstaande herinstallatie was geen succes!

Ik heb erna eerst BUO verwijderd met de "uninstall" van de BUO applicatie zelf. Opnieuw de herinstallatie gedaan, deze is geslaagd en werkt naar behoren.


Natuurlijk voor OPTIE 3 gekozen en dus 'JA' selecteerd.


Eind goed al goed en dit draadje kan dus als beantwoord worden aangevinkt!
Reputatie 7
Badge +11
Hé Berend,

Bedankt voor je verslag! Fijn dat de oplossing "enkel" een volledige herinstallatie is. Erg handig de schermafbeeldingen en de toelichtingen. :)
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met v16!

ps. interessant dat je belde met Webcare, die zijn normaal alleen per social media bereikbaar 😛 (haha, sorry)
Reputatie 7
Hi Tim,

Graag gedaan! Ik kreeg zelfs het Cloud Hitteam (?) aan de lijn... :P

Mijn upgrade avontuur naar v16 is nog lang niet naar mijn tevredenheid afgerond. Ik kom hier zsm op terug omdat ik mijn 31 (!) logfiles voor BackupFP (alleen vandaag) van elk 5.2MB aan het bestuderen ben. :?
Reputatie 7
Badge +11
Mijn upgrade avontuur naar v16 is nog lang niet naar mijn tevredenheid afgerond. Ik kom hier zsm op terug omdat ik mijn 31 (!) logfiles voor BackupFP (alleen vandaag) van elk 5.2MB aan het bestuderen ben. :?
Dat zijn er een hoop inderdaad. Ben je daar ook wijzer van geworden? :8
Reputatie 7
Hi Tim,

Nee niet echt. De meeste logregels bevatten een foutmelding mbt de relatie tussen een file (path) en een specifiek node# op de BUO server. Ik krijg wel een melding terug dat de back-up is geslaagd, zie mijn screens in mijn vorige berichten.

Ik ben deze melding nog niet eerder tegengekomen, mijn vermoeden is dat er een twist zit tussen de lokale en online back-up registers (?)

Reageer