Beantwoord

[macOS] Her-installatie Back-up Online - Fair Use Policy Licentie

  • 3 februari 2018
  • 4 reacties
  • 153 keer bekeken

Goedemiddag
vanwege de aanschaf van een nieuwe mac wil ik graag de software opnieuw installeren en de backup opnieuw instellen. Alle bestaande backups mogen weg.
De installatie procedure vraagt mij om de registratie gegevens (mail).
Die heb ik niet.
Hoe kan ik dit opnieuw activeren?
Graag uw reactie
Henk
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 3 februari 2018, 18:40

Goedemiddag
vanwege de aanschaf van een nieuwe mac wil ik graag de software opnieuw installeren en de backup opnieuw instellen. Alle bestaande backups mogen weg.
De installatie procedure vraagt mij om de registratie gegevens (mail).
Die heb ik niet.
Hoe kan ik dit opnieuw activeren?
Graag uw reactie
Henk

Goedenavond Henk - @Dweeze,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Omdat je aangeeft dat alle voorgaande back-ups weg kunnen/mogen - WEET JE DAT 100% ZEKER? - is de makkelijkste route, om een nieuwe licentie aan te vragen voor Back-up Online voor macOS - bij een van de leden van het @Forum Team.

Weet je niet helemaal zeker, dan zal het Forum Team voor je op zoek moeten naar je oude licentienummer, wel is essentieel dat je dan nog wel je wachtwoord hebt. Deze kan onder geen beding door het Forum Team worden opgezocht, dit i.v.m. de veiligheidsnormen die KPN hanteert voor Back-up Online.

Let op! Afhankelijk van je oude licentie - voorheen onder andere Fair Use Policy (onbeperkte back-up) moet je wel rekening houden met de nieuwe versies van Back-up Online, in jouw geval wordt dat een licentie voor een macOS Workstation / per data-set van 100GB.

Heb je naar aanleiding van mijn bericht toch nog andere vragen, stel ze me dan hier gerust. Ik help je graag verder.

PS! Omdat KPN geen volcontinue bedrijf is - 24/7 - zul je even tot maandag moeten wachten, een van de leden van het Forum Team zal je dan via een PB - Persoonlijk Bericht - nader informeren over de te nemen stappen.

Succes en heb een heel fijn weekend! 😎
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Goedemiddag
vanwege de aanschaf van een nieuwe mac wil ik graag de software opnieuw installeren en de backup opnieuw instellen. Alle bestaande backups mogen weg.
De installatie procedure vraagt mij om de registratie gegevens (mail).
Die heb ik niet.
Hoe kan ik dit opnieuw activeren?
Graag uw reactie
Henk

Goedenavond Henk - @Dweeze,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Omdat je aangeeft dat alle voorgaande back-ups weg kunnen/mogen - WEET JE DAT 100% ZEKER? - is de makkelijkste route, om een nieuwe licentie aan te vragen voor Back-up Online voor macOS - bij een van de leden van het @Forum Team.

Weet je niet helemaal zeker, dan zal het Forum Team voor je op zoek moeten naar je oude licentienummer, wel is essentieel dat je dan nog wel je wachtwoord hebt. Deze kan onder geen beding door het Forum Team worden opgezocht, dit i.v.m. de veiligheidsnormen die KPN hanteert voor Back-up Online.

Let op! Afhankelijk van je oude licentie - voorheen onder andere Fair Use Policy (onbeperkte back-up) moet je wel rekening houden met de nieuwe versies van Back-up Online, in jouw geval wordt dat een licentie voor een macOS Workstation / per data-set van 100GB.

Heb je naar aanleiding van mijn bericht toch nog andere vragen, stel ze me dan hier gerust. Ik help je graag verder.

PS! Omdat KPN geen volcontinue bedrijf is - 24/7 - zul je even tot maandag moeten wachten, een van de leden van het Forum Team zal je dan via een PB - Persoonlijk Bericht - nader informeren over de te nemen stappen.

Succes en heb een heel fijn weekend! 😎
Reputatie 7
Goedenavond @Dweeze!

Graag informeer ik even bij je wat de status is van jouw issue met de (her)installatie van jouw - nieuwe licentie aangevraagd? - Back-up Online op je nieuwe Mac. Zou je me even willen laten weten, of ik een van de leden van het @Forum Team zal vragen dit verder voor jou op te gaan pakken? Ik hoor het graag even van je.

Heb een fijne avond! 😎
Beste Berend
ik heb besloten vanwege de gewijzigde voorwaarden het abo op te zeggen.
Dit wordt inmiddels geregeld.
gr Henk
Reputatie 7
Beste Berend
ik heb besloten vanwege de gewijzigde voorwaarden het abo op te zeggen.
Dit wordt inmiddels geregeld.
gr Henk

Goedenavond Henk - @Dweeze!

Uiteraard vind ik het jammer om te lezen, dat je Back-up Online hebt opgezegd. Mag ik hieruit concluderen, dat je inderdaad nog de oude Fair Use Police licentie had? Als dat zo is en je hebt een behoorlijke data-set, dan snap ik je keuze natuurlijk heel erg goed.

Ik wens je heel veel succes bij (het zoeken naar) een nieuwe - off-site - Back-up Online leverancier. Ik zou het waarderen, om later van je te vernemen voor welk alternatief je uiteindelijk hebt gekozen. Altijd belangrijk dat je snel weer een goed alternatief vind om z.s.m. weer een back-up te kunnen maken.

Heb een fijne week! 😎

Reageer