Beantwoord

[macOS] Mac komt niet meer uit sluimerstand voor het maken van een back-up

  • 27 mei 2017
  • 44 reacties
  • 1398 keer bekeken


Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 7
Hallo Job,

Nog even een aanvulling met betrekking tot het commando in Terminal. Wil je de standaard instellingen weer terugzetten voor de sluimerstanden e.d. gebruik dan het volgende commando:

code:
sudo pmset -g

Succes!
Reputatie 4
Badge
Hallo Berend,
Sorry voor mijn late reactie op jouw oplossing van 2 weken geleden, ziet ernaar uit dat je berichten me zijn ontgaan, shame on me! Ik ga ermee aan slag en zal je resultaat terugmelden. Bedankt!
Groet, Job
Reputatie 4
Badge
Hallo Berend,
Na kopiering in de Terminal krijg ik het volgende:


Weet niet of en hoe ik een password moet opgeven? Als ik het venster sluit krijg ik het volgende:


Groet, Job
Reputatie 7
Hallo Job,

Super dat je de oplossing aan het uitproberen bent! Na een Terminal commando - sudo - moet je een wachtwoord opgeven. Dit is het administrator wachtwoord voor je Mac.

Ik ga er vanuit dat de gebruiker "jobspekman" administrator rechten heeft.

Succes!
Reputatie 4
Badge
Ok, heb ik gedaan, na sluiting van het venster krijg ik weer:


Dat is verder ok?
Reputatie 7
Hallo Job,

Wat was de output van het commando NA het ingeven van je admin wachtwoord? Laat daar even een screentje van zien. Je kunt het commando gewoon nogmaals uitvoeren!

Succes!
Reputatie 4
Badge

Reputatie 7
Hallo Job,

Helemaal goed! Ik kijk uit naar je bericht morgen dat jouw back-up netjes is gemaakt!

Succes!
Reputatie 4
Badge
Hi Berend,
Ter herinnering: als mijn iMac in de sluimerstand gaat wordt ook de wifiverbinding verbroken.
De ingevoerde regel in Terminal heeft ertoe geleid dat gisteravond BUO idd op het juiste tijdstip is begonnen, 23:30 uur. Vanochtend bij opstart geen Wifiverbinding (zou kunnen, BUO duurt max. 1 uur, iMac kan daarna in de sluimerstand) maar BUO bleek niet te zijn afgerond. Het lijkt erop dat de iMac, ondanks dat BUO draait, in de sluimerstand gaat.
Groet, Job
Reputatie 7
Hallo Job,

Welke (fout)melding heb je ontvangen in de Back-up Online applicatie zelf en/of in je macOS Console in de logs van BackupFP?
Reputatie 4
Badge
Beste Berend,
Hierbij het overzicht van de backup van gisteravond


De Console heb ik gevonden maar geen idee hoe ik de logs van BackupFP eruit vis.
Groet,
Job
Reputatie 7
Goedemorgen Job,

Je back-up ziet er natuurlijk goed uit en fijn dat het pmset commando bij jou goed werkt, alleen is de tijdsduur niet goed. Laten we eens kijken of er in je Logfiles - BackupFP - van Back-up Online aanwijzingen zijn. Wanneer na het starten van deze back-up is de verbinding via Wi-Fi weggevallen?

1. Console - om de Logfiles van Back-up Online voor het BackupFP proces te bekijken ga je naar de map /Library/Logs > KPN > KPN Back-up Online.



Ga vervolgens in de tekst van de Logfile van 20-07 staan en kopieer alle inhoud van deze Logfile met [cmd]+[a] > [cmd]+[c] > plak vervolgens alle code hier met [cmd]+[v].

Let even op, dat je de code in een de eerste paar regels die begint met "as" even weghaalt, dat is nml het eerste gedeelte van je licentiesleutel!

[2017-07-23 01:00:33.530415] [l] [0x101815270] Logging reconfigured: BackupFP, version 16.8.0.16325 (#c75153250e-4116), at 'https://cloud1.kpnbackup.com:443' as '**********'
2. Finder - om de Logfiles (bestanden) van Back-up Onlinevoor het BackupFP proces te lokaliseren in Finder.

a. Selecteer map BackupFB in Console > rechtermuisknop > Toon in Finder



b. Kopieer onderstaande code.

code:
/Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online


Gebruik de toetsencombinatie [cmd]+[shift]+[g] om de Ga naar map... optie in Finder te starten. Plak de code in het venster.




Ik ben erg benieuwd naar de inhoud van jouw BackupFP Logfile van 20-07.

Succes!
Reputatie 7
Hallo @Job Spekman,

Is het gelukt en/of kan ik je nog ergens mee helpen mbt deze issue?
Reputatie 4
Badge
Hi Berend,
I.v.m. vakantie e.d. is dit even blijven liggen. Nu ik de iMac een weekje niet heb gebruikt, hij staat dan in de sluimerstand, maakt ie om 23.30 uur geen backup c.q. dus lijkt het erop dat ie dan ook niet uit de sluimerstand gaat. Hierbij een printje van de backupgeschiedenis:


Groet,
Job
Reputatie 7
Hallo Job,

Welkom terug, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad! Ik denk dat het tijd wordt om toch eens nader naar jouw logfiles te gaan kijken wat er fout gaat met je sleep-wake in je OS.

Gezien het feit dat hier privacy gevoelige informatie in staat verzoek ik je dit niet meer via dit forum - lees ook mij - te doen maar om even een ticket aan te vragen bij het KPN Back-up Online Cloud Team.

Zij kunnen dan je logfiles bekijken en je een goed advies geven. Het laatste - ook al eerder geven - advies wat ik je kan geven is om je iMac niet via wi-fi te back-uppen maar bedraad, hetgeen ik zelf ook altijd gedaan heb.

Laat je ons - op enig moment - hier weten wat de uiteindelijke uitkomst is van je ticket? Daar kunnen we allemaal dan weer iets van leren. Bedankt alvast daarvoor.

Succes!
Reputatie 7
Hallo @Job Spekman,

Ik was vergeten in mijn vorige reactie te melden, dat je ook naar het @Forum Team via een persoonlijk bericht je verzoek voor het aanmaken van een ticket kunt sturen. Vermeld dan ook even je NAW-gegevens, je e-mailadres die je gebruikt voor Back-up Online en de laatste vier cijfers van je IBAN.

Nogmaals succes en een fijne avond!
Reputatie 7
Hallo @Job Spekman,

Even een *bumpje* voor jouw topic, omdat ik benieuwd ben hoe Back-up Online nu bij jou functioneert.
Reputatie 4
Badge
Hi Berend,
Nadat ik op jouw suggestie in de Terminal een wakeup commando had ingevoerd met een tijdstip van 23:30 uur, hetzelfde voorkeurs tijdstip waarop BUO de backup automatisch start, bleek dat de iMac 15 minuten na opstart van de backup weer in de sluimerstand ging (en de wifi-verbinding werd verbroken), ondanks dat de backup nog niet was afgerond, bij opstart 's-ochtend van de iMac werd de backup dan weer vervolgd. De oplossing heb ik nu gevonden door bij de Energiestand onder Instellingen de Sluimerstand Computer te wijzigen van 15 minuten naar 1 uur, ruim voldoende tijd om de dagelijkse backup af te ronden.
Bedankt voor alle hulp de afgelopen tijd, je wakeup commando was essentieel voor de oplossing van dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Job Spekman
Reputatie 7
Hallo Job,

Dank voor je snelle terugkoppeling en natuurlijk altijd fijn om te horen dat onze gezamenlijke inspanningen resultaat hebben gehad om jouw issue op te lossen. Dat is de kracht van dit Zakelijk KPN Forum! 😎

Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me (ons) te vinden!

Alvast een goed weekend.

Reageer