Beantwoord

nieuw MacBook, kan software niet installeren + wachtwoord vergeten

  • 5 januari 2016
  • 4 reacties
  • 355 keer bekeken

Beste,

ik heb een nieuw Macbook (OSX 10.11.1 El Capitan) en kan de BackUpOnline software niet installeren. ik begrijp dat dit probleem bekend is en al enige maanden speelt.

Daarnaast kom ik erachter dat ik het wachtwoord van de backups niet zeker meer weet, maar dat kan ik niet controleren omdat de installatie niet goed gaat.

Mocht de software echt niet werken op OSX 10.11, dan ben ik gedwongen over te stappen op een andere online backup service. in dit geval zou ik graag het abonnement willen opzeggen en mijn gearchiveerde bestanden willen ontvangen.

Graag advies in deze. 

gr
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 5 januari 2016, 13:19

Beste 
  • ,

    Welkom op het KPN Zakelijk forum!

    https:///t5/Cloud-technische-vragen/Mac-OS-X-El-Capitan-10-11-0-1-2-amp-BUO-V13-6-1-14292/m-p/5198#M673maar eens even rustig door. Je kunt proberen KPN BUO te installeren door SIP tijdelijk uit te schakelen, na de installatie dien je SIP weer te activeren!

    WAARSCHUWING: maak eerst lokaal een goede back-up van je MacBook!

    Je wachtwoord is een geheel ander verhaal. Als je deze niet meer weet, dan kun je een (her)installatie met je oude BUO account niet meer doen. Nergens in BUO is er een mogelijkheid je wachtwoord te achterhalen, omdat deze eenmalig dient te worden ingevoerd tijdens een (her)installatie van BUO. https:///t5/Cloud-technische-vragen/TIP-Bewaren-licentiecode-s-en-wachtwoord-en-voor-BUO/m-p/5500#M750 

    Ook kan KPN je back-ups NIET meer restoren ZONDER jouw wachtwoord, simpelweg omdat KPN jouw wachtwoord niet heeft. Dus je vraag om jouw gearchiveerde bestanden te ontvangen van KPN in een no-go.

    Heb je vragen, stel ze dan gerust! Succes.

  • Bekijk origineel

    4 reacties

    Reputatie 7
    Beste 
  • ,

    Welkom op het KPN Zakelijk forum!

    https:///t5/Cloud-technische-vragen/Mac-OS-X-El-Capitan-10-11-0-1-2-amp-BUO-V13-6-1-14292/m-p/5198#M673maar eens even rustig door. Je kunt proberen KPN BUO te installeren door SIP tijdelijk uit te schakelen, na de installatie dien je SIP weer te activeren!

    WAARSCHUWING: maak eerst lokaal een goede back-up van je MacBook!

    Je wachtwoord is een geheel ander verhaal. Als je deze niet meer weet, dan kun je een (her)installatie met je oude BUO account niet meer doen. Nergens in BUO is er een mogelijkheid je wachtwoord te achterhalen, omdat deze eenmalig dient te worden ingevoerd tijdens een (her)installatie van BUO. https:///t5/Cloud-technische-vragen/TIP-Bewaren-licentiecode-s-en-wachtwoord-en-voor-BUO/m-p/5500#M750 

    Ook kan KPN je back-ups NIET meer restoren ZONDER jouw wachtwoord, simpelweg omdat KPN jouw wachtwoord niet heeft. Dus je vraag om jouw gearchiveerde bestanden te ontvangen van KPN in een no-go.

    Heb je vragen, stel ze dan gerust! Succes.
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/nieuw-MacBook-kan-software-niet-installeren-wachtwoord-vergeten/m-p/6055#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank, welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

    Ik was bezig met mijn reactie maar ik zie nu dat http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/nieuw-MacBook-kan-software-niet-installeren-wachtwoord-vergeten/m-p/6055#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank mij alweer voor was.

    Backup Online werkt inderdaad nog niet goed op Macbook (OSX 10.11.1 El Capitan). Het is bij mij niet bekend wanneer een update wordt verwacht. De workaround is op eigen risico, wij kunnen (nog) geen ondersteuning bieden bij problemen.

    Zonder het wachtwoord, ook wel encryptiesleutel genoemd, is het niet mogelijk om uw bestanden te herstellen vanaf uw Backup Online account. Deze code heeft u zelf aangemaakt en is alleen bij u bekend. Als u over wenst te stappen op een andere backup service, dan help ik u graag om uw account op te zeggen.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/nieuw-MacBook-kan-software-niet-installeren-wachtwoord-vergeten/m-p/6057#M941Beste https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1530,

    Welkom op het KPN Zakelijk forum!

    https:///t5/Cloud-technische-vragen/Mac-OS-X-El-Capitan-10-11-0-1-2-amp-BUO-V13-6-1-14292/m-p/5198#M673maar eens even rustig door. Je kunt proberen KPN BUO te installeren door SIP tijdelijk uit te schakelen, na de installatie dien je SIP weer te activeren!

    WAARSCHUWING: maak eerst lokaal een goede back-up van je MacBook!

    Je wachtwoord is een geheel ander verhaal. Als je deze niet meer weet, dan kun je een (her)installatie met je oude BUO account niet meer doen. Nergens in BUO is er een mogelijkheid je wachtwoord te achterhalen, omdat deze eenmalig dient te worden ingevoerd tijdens een (her)installatie van BUO. https:///t5/Cloud-technische-vragen/TIP-Bewaren-licentiecode-s-en-wachtwoord-en-voor-BUO/m-p/5500#M750 

    Ook kan KPN je back-ups NIET meer restoren ZONDER jouw wachtwoord, simpelweg omdat KPN jouw wachtwoord niet heeft. Dus je vraag om jouw gearchiveerde bestanden te ontvangen van KPN in een no-go.

    Heb je vragen, stel ze dan gerust! Succes.

     Dag Berend,

    bedankt voor de snelle reactie.

    ik heb de installatie geprobeerd met uitschakeling van SIP.

    De installatie wordt als voltooid gemeld, zonder dat ik ergens wat gegevens in heb moeten vullen.

    Na het opstarten van het programma zie ik geen vensters, alleen een menubalk zonder opties.

    Mogelijk zie ik wat over het hoofd?

    Mijn alternatief is om nog ergens op een windowsmachine de installatie te doen, en langs deze weg mijn archief te bereiken en de bestanden te downloaden.

    gr

    Albert
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1530 schreef op 5 jan '16 om 16:00

    Dag Berend, bedankt voor de snelle reactie.

    ik heb de installatie geprobeerd met uitschakeling van SIP.

    De installatie wordt als voltooid gemeld, zonder dat ik ergens wat gegevens in heb moeten vullen.

    Na het opstarten van het programma zie ik geen vensters, alleen een menubalk zonder opties.

    Mogelijk zie ik wat over het hoofd?

    Mijn alternatief is om nog ergens op een windowsmachine de installatie te doen, en langs deze weg mijn archief te bereiken en de bestanden te downloaden.

    gr

    Albert

     Beste 
  • ,

    Dank voor je terugkoppeling.

    1. Heb je inmiddels je wachtwoord voor de licentie waarmee je de back-ups hebt gemaakt teruggevonden?

    2. Op welk platform (Win/OS 😵 heb je in het verleden back-ups met BUO gemaakt?

    3. Indien het een nieuwe installatie van BUO op je Mac Book is, dan kan ik me niet voorstellen dat je geen licentie-code en wachtwoord heb moeten invullen.

    4. Zou je voor de duidelijkheid even een schermafbeeldingen willen plaatsen van wat je ziet na het opstarten van BUO?

    5. Als je tijd en zin hebt, installeer BUO dan even opnieuw (MAAK EERST WEER EEN LOKALE BACKUP!) - door eerst SIP uit te schakelen - en post de alle verschillende schermafbeeldingen van de installatie procedure dan hier.

    Om te controleren wat de status van de SIP in jouw OS X is, na de installatie en het terugzetten van SIP:

    csrutil status$ System Integrity Protection status: enabled / disabled.

    Vergeet niet je MacBook steeds weer te herstarten...

    6. Indien je GEEN wachtwoord hebt voor de licentie-code waarmee je (oude) back-ups hebt gemaakt, dan heeft een installatie van BUO op een Windows machine ook geen zin! Je komt dan niet meer bij je data.
  • Reageer