Vraag

Slechte service, beloven maar geen oplossingen Backup Online

  • 13 May 2015
  • 1 reactie
  • 318 keer bekeken

Backup Online, een geluk bij een ongeluk als je je bestanden terug kan zetten.

Begin januari 2015 crashte de hardeschijf van mijn server, geen probleem zou je zeggen, ik heb tenslotte een abonnement bij KPN Backup Online.

Terugzetten ging echter niet, 80% van de bestanden werder terug gezet met een bestandsgrootte van 0 kB. Telefonisch contact gezocht met de helpdesk. Het eerste advies was dat ik mijn huidige abonnement maar moest opzeggen en dat ik een nieuwe aan moest vragen. Mijn reactie met zijn jullie nu zo dom of ben ik zo slim snapte ze niet helemaal. Toen ik mededeelde dat ik geen nieuwe backup wilde maken maar dat ik mijn gebackupte bestanden terug wil hebben viel bij deze medewerker het kwartje.

Ik zou terug gebeld worden door de technische dienst

Meerdere keren telefonisch contact gehad want de technische dienst had moeite om de telefoon te vinden waarschijnlijk. Iedere keer weer excuses en beloftes dat ze me zouden bellen.

In maart ging eindelijk de telefoon, of ik het goed vond dat iemand van de KPN de controle over mijn PC over zou nemen. Na de controle uit handen te hebben gegeven heeft deze persoon KPN Backup Online van mijn PC verwijderd en dit opnieuw geinstalleerd, maar dit was niet de oplossing. De software had er nog steeds geen zin in om mijn bestanden terug te zetten. Tja, ik weet het nu ook niet meer was de reactie van medewerker. Log bestanden werder gekopieerd door de medewerker met de mededeling dat hij dit gingdoorzetten naar de technische dienst en deze zullen u morgen of anders overmorgen terug bellen.

Vergeefse hoop natuurlijk, we zijn nu inmiddels 5 maanden verder en nog steeds in er geen contact met mij gezocht of is er een oplossing geboden.

Erg jammer, de KPN beloofd keer op keer het probleem te zullen oplossen maar helaas blijkt dit niet zo te zijn. Jullie krijgen echt een ijskoude douche van mijn kant.

mvg,

Adri Leijendekkers

1 reactie

Reputatie 3
Badge +3
Dag Adri, 

Dit verdient inderdaad geen schoonheidsprijs als ik het zo lees. U mag van KPN de hoogste betrouwbaarheid verwachten als het om uw persoonlijke- of zakelijke gegevens gaat. In dit geval lijkt het erop dat we tekort zijn geschoten. 

U geeft aan dat dit 5 maanden geleden al speelde, maar u geen bericht van ons hebt ontvangen. Ik kan alleen maar aannemen dat deze melding inmiddels is gesloten. Ik kijk graag voor u waarmee de melding is afgesloten en of er nog zaken zijn die ik kan doen om de bestanden terug te halen. 

Mocht dit allemaal niet lukken, dan is er in ieder geval een mogelijkheid om een klacht in te dienen. Heel graag hoor ik uw reactie. Zou u me in een privébericht uw postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer willen sturen? Ik kom dan zo snel als mogelijk bij u terug met een inhoudelijke reactie. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer