Beantwoord

[Windows 7] Diverse foutmeldingen na een herinstallatie van Back-up Online

  • 29 October 2017
  • 8 reacties
  • 261 keer bekeken

Hallo mijn vader heeft ook sinds 20 oktober 2017 dit probleem. Ik heb backup online verwijderd en conform handleiding opnieuw geïnstalleerd. Dit levert tijdens installatie de volgende error.


Ik heb tijdens installatie alle firewalls en virusscanners uitgezet. De services zoals hierboven beschreven worden nooit geactiveerd. Dit betreft een installatie op Windows 7. Graag hulp.

* Voor deze vraag heb ik een nieuwe topic aangemaakt en aangepast ivm de zoekfunctie op het Forum, tevens jouw schermafbeelding opnieuw geplaatst ivm de leesbaarheid *
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 29 October 2017, 15:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo @Twannie83,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Hallo mijn vader heeft ook sinds 20 oktober 2017 dit probleem. Ik heb backup online verwijderd en conform handleiding opnieuw geïnstalleerd. Dit levert tijdens installatie de volgende error.


Ik heb tijdens installatie alle firewalls en virusscanners uitgezet. De services zoals hierboven beschreven worden nooit geactiveerd. Dit betreft een installatie op Windows 7. Graag hulp.

* Voor deze vraag heb ik een nieuwe topic aangemaakt en aangepast ivm de zoekfunctie op het Forum, tevens jouw schermafbeelding opnieuw geplaatst ivm de leesbaarheid *

Je vraag is interessant om twee redenen:

1. Ik zie dat je Windows 7 gebruikt, maar dat is natuurlijk geen enkele issue verder.

2. Maar ik zie ook in jouw beeldschermafdruk, dat deze versie van Windows 7 niet officieel is geactiveerd door Microsoft, zie daarvoor de rode rechthoek in mijn kopie van jouw schermafdruk. Zou je me kunnen/willen uitleggen waarom deze versie niet is geactiveerd? Zeker ook omdat ik je natuurlijk in de eerste plaats graag help met deze issue!


In het algemeen ben ik - op strikt persoonlijke titel - van mening dat ik geen support geef als ik er direct of later achter kom, dat er gewerkt wordt met een 'illegale kopie' van Windows 7/8/10! Ik wil je natuurlijk graag uitleggen waarom:

Ik geef geen support om de 'illegale kopie' an sich, maar zeker ook in combinatie met het gegeven, dat ik dan geen goede referentie heb m.b.t. een juiste en goede werking van deze versie van Windows 7. Wie weet wat er allemaal nog extra in deze versie is ingebakken door derden. Hierdoor alleen al kan de herinstallatie van Back-up Online allerlei foutmeldingen genereren.

Mocht je er behoefte aan hebben, om geholpen te worden je Windows 7 te activeren laat me dit dan weten. Er zijn zat mede forumleden met een zeer gedegen kennis van/over Windows 7! Anders zou je deze vraag natuurlijk ook even aan Microsoft zelf kunnen stellen.

Voor nu kan ik je, ten aanzien van je issue mbt Back-up Online, helaas niet van dienst zijn! 🤔

Kan het @Forum Team mij even bevestigen, wat hierin het officiële beleid van KPN zelf is met betrekking van deze specifieke supportvraag?
Dank voor de info, het gaat hier niet om illegale kopie, maar wel 1 waarvan licentie is verlopen. Ik ga dit eerst regelen voor mijn vader, daarna kom ik waarschijnlijk weer online voor dit issue
Reputatie 7
Badge +6
Zo te zien heb je een outdated versie van Windows 7, Versie 7601 was ongeveer rond de tijd dat het "Gold' of life is gegaan, hierdoor krijg je geen beveiligingsupdates meer en bugfixes meer.

Mijn advies is om de laatste versie van windows 7 via een clean install er op te zetten zodat alles weer "standaard" is. Persoonlijk zou ik een dergelijke oude versie niet vertrouwen.
Reputatie 7
Dank voor de info, het gaat hier niet om illegale kopie, maar wel 1 waarvan licentie is verlopen. Ik ga dit eerst regelen voor mijn vader, daarna kom ik waarschijnlijk weer online voor dit issue
Hartelijk bedankt voor je snelle reactie @Twannie83!

Het lijkt me inderdaad verstandig om deze issue eerst even op te lossen. Je hebt vast wel gezien dat ik mijn kwalificering m.b.t. jullie versie van Windows 7 tussen aanhalingsteken had gezet? Daarom vroeg ik er ook specifiek naar.

Succes met het verlengen van deze licentie en ik hoop je snel weer hier op het forum te zien, want ik help je natuurlijk graag verder met het oplossen van de issues met jullie Back-up Online! 😎

Fijne avond!
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen @Twannie83,

Naar aanleiding van het verzoek van Berend mijn reactie!
Het is goed om te lezen dat de foutmelding voorkomt uit het feit dat de licentie verlopen is en er geen sprake is van een 'illegale kopie'.

Het klopt inderdaad dat KPN geen ondersteuning biedt wanneer wij zien dat de licentie van Windows niet in orde is. Zoals Berend terecht meldt hebben we geen idee wat er in een dergelijke versie ingebakken is en wat dit met zich meebrengt. Wij kunnen daarmee onze service dus niet garanderen.

Zoals eerder benoemd helpen wij u natuurlijk graag met de herinstallatie van Back-up Online wanneer de Windows licentie vernieuwd is!
Reputatie 7
Hallo @Twannie83,

Omdat we - tot mijn spijt - verder geen reactie meer van je hebben mogen ontvangen, heb ik je topic voorlopig als zijnde beantwoord gemarkeerd. Mocht je toch nog aanvullende vragen en/of opmerkingen hebben, plaats deze dan gerust hier in je topic.

@Rick S. en ik helpen je graag verder met het oplossen van je issue!

Heb een fijne dag! 😎
Hallo,

Excuses dat ik geen reactie meer geplaatst heb. Een volledige nieuwe Windows installatie met alle updates heeft het issue verholpen. Jullie gedegen reactie heeft het backup probleem dus verholpen. Bedankt!

Mvg, Twan
Reputatie 7
Hallo,

Excuses dat ik geen reactie meer geplaatst heb. Een volledige nieuwe Windows installatie met alle updates heeft het issue verholpen. Jullie gedegen reactie heeft het backup probleem dus verholpen. Bedankt!

Mvg, Twan

Hallo @Twannie83,

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie naar aanleiding van mijn laatste bericht! Ik ben ook erg blij te lezen, dat de (her)installatie van Windows je issue(s) met Back-up Online hebben opgelost.

Mocht je in de toekomst ooit nog eens een ander 'probleem' hebben met Back-up Online, dan weet je ons op dit Forum te vinden.

Ik wens je een fijne avond! 😎

Reageer