Beantwoord

[Windows] Afbreken back-up loopt vast.

  • 7 March 2017
  • 10 reacties
  • 246 keer bekeken

Ik heb een back up afgebroken. Al sinds gisteren loopt het afbreken van KPN back up online vast. Ik kan niets doen op het scherm van KPN Back up online. Ook de knop annuleren (van afbreken) werkt niet. Hoe kan ik het afbreken stoppen en weer gewoon een back up draaien?
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 7 March 2017, 11:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Verbinding maken met cloud : 19 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 160 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 12 ms
Bestandslijst ophalen : 58 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 8.249 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 28.131 Mbit/s
Bestand verwijderen : 37 ms
Map maken : 21 ms
Naam map wijzigen : 14 ms
Map verwijderen : 15 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 0 ms
Bestandslijst ophalen : 67 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 8.235 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 28.546 Mbit/s

Bestand verwijderen : 63 ms
Map maken : 15 ms
Naam map wijzigen : 15 ms
Map verwijderen : 15 ms

Voor het maken/annuleren van back-up opdrachten is de down- en uploadsnelheid ook van belang. Dit is de snelheid waarmee jouw PC contact maakt en communiceert met de KPN servers. Hoe lager deze snelheden, hoe langzamer de genoemde processen zullen starten/stoppen, omdat er heel wat data gecontroleerd en vergeleken moet worden - data op jouw PC en de data op de KPN servers - om je back-ups up-and-running en gezond te houden.
Dank Berend!
Reputatie 7
Ik heb een back up afgebroken. Al sinds gisteren loopt het afbreken van KPN back up online vast. Ik kan niets doen op het scherm van KPN Back up online. Ook de knop annuleren (van afbreken) werkt niet. Hoe kan ik het afbreken stoppen en weer gewoon een back up draaien?
Hallo Enno,

Welkom op het KPN Zakelijk Forum! 🆒

1. Hoe groot is jouw data-set voor de dagelijkse back-up die je hebt geselecteerd?

2. Wat is jouw download/upload snelheid?

Er zijn inmiddels een aantal gebruikers met problemen die erg op elkaar lijken. Ik heb de volgende vraag uitgezet bij Tim van KPN:

@Tim, zou je met spoed bij het Ontwikkel Team Cloud (OTC) willen navragen wat en wanneer er op de servers is aangepast, met name voor de klanten met een data-set van >= 1TB? Ik heb een donkerbruin vermoeden, maar wil wel even fact-checken natuurlijk. Graag zsm even een terugkoppeling hierop.
Reputatie 7
Beste Berend,
Dank voor je reactie.
Back up is nu aan lopen, loopt vast op 94%.
De verwerkingssnelheid is 45.1 mbit/s, nu lager: 31.0 bit. De uploadsnelheid is 0 kbit/s.
Kun je hier wat mee?
Gr. Enno

Graag gedaan natuurlijk.

1. Zou je eens de resultaten van de verbindingstest willen plaatsen hier?

1a. Selecteer Verbindingstest


1b. Selecteer Kopieer Testresultaten en plakken in je bericht.



EDIT: onderstaand overzicht wijkt af van de afbeelding, die later is gemaakt! :$

code:
Verbinding maken met cloud : 7 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 81 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 15 ms
Bestandslijst ophalen : 69 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 217.869 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 314.976 Mbit/s
Bestand verwijderen : 23 ms
Map maken : 7 ms
Naam map wijzigen : 7 ms
Map verwijderen : 7 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 7 ms
Bestandslijst ophalen : 61 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 304.657 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 299.860 Mbit/s
Bestand verwijderen : 23 ms
Map maken : 7 ms
Naam map wijzigen : 7 ms
Map verwijderen : 7 ms
Reputatie 7
Beste Berend,

Probeer als proef nu weer een Back up te draaien. iets wat ik normaliter - door de dag heen - meerdere keren per dag doe. In verband met nieuw ontvangen en lokaal opgeslagen bestanden.
Back up wordt echter niet uitgevoerd (staat lang stil op 0%). Snelheden staan op 0.
Graag je reactie c.q. actie binnen KPN.
Gr. Enno

Enno, ik ben geen KPN'ner en ik heb @Tim ook genoemd in de (overige) berichten die hierop van toepassing zijn. We zullen even de reactie van Tim en/of het Forum Team moeten afwachten, dus graag nog even geduld.
Reputatie 7
Off-topic:

Hi Tim, zou je de titel van dit draadje even willen aanpassen:

[Windows] Het afbreken van een lopende back-up taak lijkt vast te lopen.

Dan is dit draadje ook weer goed herkenbaar voor de overige gebruikers van Back-up Online voor Windows! DankU. 🆒
Beste Berend,

Dank voor je reactie.

Back up is nu aan lopen, loopt vast op 94%.

De verwerkingssnelheid is 45.1 mbit/s, nu lager: 31.0 bit. De uploadsnelheid is 0 kbit/s.

Kun je hier wat mee?

Gr. Enno
Back up is nu afgerond! Hoopt dat ie het weer blijft doen, pffff.
Beste Berend,

Probeer als proef nu weer een Back up te draaien. iets wat ik normaliter - door de dag heen - meerdere keren per dag doe. In verband met nieuw ontvangen en lokaal opgeslagen bestanden.

Back up wordt echter niet uitgevoerd (staat lang stil op 0%). Snelheden staan op 0.

Graag je reactie c.q. actie binnen KPN.

Gr. Enno
Verbinding maken met cloud : 19 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 160 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 12 ms
Bestandslijst ophalen : 58 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 8.249 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 28.131 Mbit/s
Bestand verwijderen : 37 ms
Map maken : 21 ms
Naam map wijzigen : 14 ms
Map verwijderen : 15 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 0 ms
Bestandslijst ophalen : 67 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 8.235 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 28.546 Mbit/s
Bestand verwijderen : 63 ms
Map maken : 15 ms
Naam map wijzigen : 15 ms
Map verwijderen : 15 ms

Reageer