Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Zakelijk KPN Forum - Indexpagina
Beantwoord

[Windows] Back-up online maakt geen backups meer


Reputatie 1
Sinds 1 augustus worden er geen backups meer gemaakt. Als ik de backupManager wil opstarten krijg ik een wit scherm met in de kop in eerste instantie BackupManager gevolgd door localhost5000/auto-login/user_token...................................
Op het scherm verschijnt na enige tijd de melding: Backup service is not running. Please, start it, and restart the application.
Zover ik weet zijn er geen bijzondere zaken gebeurd die deze situatie zouden kunnen veroorzaken.
icon

Beste antwoord door Rashid 4 augustus 2017, 15:54

Hi Ad,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Bedankt voor het melden van dit probleem. Ik heb een stappenplan dat u kunt doorlopen om het probleem op te lossen. Daarmee zou het opgelost moeten zijn. Zie hieronder het stappenplan:

Stap 1. Klik op start
Stap 2. klik op uitvoeren
Stap 3. Typ in 'services.msc'
Stap 4. Zoek de KPN Back-up Online service, (deze staat waarschijnlijk op gestopt)
Stap 5. Rechtsklik erop > klik op Service Starten
Stap 6. Open Back-up Online opnieuw

Wanneer u deze stappen hebt doorlopen zou het probleem opgelost moeten zijn. Laat u mij weten of het is gelukt?

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hi Ad,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Bedankt voor het melden van dit probleem. Ik heb een stappenplan dat u kunt doorlopen om het probleem op te lossen. Daarmee zou het opgelost moeten zijn. Zie hieronder het stappenplan:

Stap 1. Klik op start
Stap 2. klik op uitvoeren
Stap 3. Typ in 'services.msc'
Stap 4. Zoek de KPN Back-up Online service, (deze staat waarschijnlijk op gestopt)
Stap 5. Rechtsklik erop > klik op Service Starten
Stap 6. Open Back-up Online opnieuw

Wanneer u deze stappen hebt doorlopen zou het probleem opgelost moeten zijn. Laat u mij weten of het is gelukt?
Reputatie 1
Hallo Rashid,

Back-up online werkt weer. Ik heb het aanmaken van een nieuwe backup opgestart en ik krijg het idee dat het weer werkt.

Bedankt.

Ad
Reputatie 4
Badge +2
Hi Ad,

Goed om te lezen dat het probleem is opgelost. Graag gedaan!
Mocht u nog vragen hebben, stel ze gerust! Ik wens u een heel goed weekend verder.
Reputatie 7
Ad Vaessen schreef:

Hallo Rashid,
Back-up online werkt weer. Ik heb het aanmaken van een nieuwe backup opgestart en ik krijg het idee dat het weer werkt.
Bedankt.
Ad


Hallo Ad,

Goed te lezen dat het stappenplan van Rashid - thnx! - en het daarna opnieuw opstarten van Back-up Online heeft gewerkt!
Reputatie 1
Het advies dat Ad van Rachid kreeg heb ik ook gekregen van de helpdesk en inderdaad, Back-up Online maakte weer een backup.
Het probleem deed zich echter kort daarna weer voor en de oplossing lijkt niet duurzaam. Automatische backups worden niet gemaakt. Als ik BUOL handmatig start, krijg ik het bekende witte scherm met melding. Pas nadat ik de services.mcs-truc uitvoer, kan ik handmatig een backup maken.
Iemand enig idee wat ik kan doen om het proces zoals voorheen weer volledig automatisch en foutloos te laten verlopen?
Bedankt alvast.
Reputatie 7
Goedemiddag @PlugHRM!

Starten de services voor Back-up Online ook automarisch op als je je PC weer herstart en heb je ook een tijdschema ingesteld voor het maken van een dagelijkse back-up?

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 1
Dank voor je reactie, @BerendDeMeyer.

Probleem is dat het programma ook handmatig niet start. Ik heb een tijdschema ingesteld voor een dagelijkse backup maar het programma start niet op zonder vlaggetje+R en services.msc

Fijne dag ook,
Tom
Reputatie 7
Goedemiddag Tom - @PlugHRM!

PlugHRM schreef:

Dank voor je reactie, @BerendDeMeyer.


Graag gedaan

Probleem is dat het programma ook handmatig niet start. Ik heb een tijdschema ingesteld voor een dagelijkse backup maar het programma start niet op zonder vlaggetje+R en services.msc


Wat bedoel je precies met vlaggetje+R?

Als je met Back-up Online ook helemaal geen handmatige back-ups meer kan maken, dan adviseer ik je om wellicht toch een herinstallatie te doen. Dan zal Back-up Online zowel de automatische alsook de handmatige back-ups weer op een juiste manier resetten en uitvoeren.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 1
Opnieuw dank, @BerendDeMeyer!

Vlaggetje+R (Wndows) stelt me in staat services.msc te starten en daarin kan ik het proces KPN Backup Online handmatig starten, iets wat niet automatisch lijkt te gebeuren. Als ik dat doe, draait de backup op het opgegeven tijdstip wel.

Herinstallatie heb ik al twee of drie keer gedaan. Meestal werkt het dan een of twee keer waarna hetzelfde probleem weer optreedt.
Reputatie 7
PlugHRM schreef:

Vlaggetje+R (Wndows) stelt me in staat services.msc te starten en daarin kan ik het proces KPN Backup Online handmatig starten, iets wat niet automatisch lijkt te gebeuren. Als ik dat doe, draait de backup op het opgegeven tijdstip wel.


Dank voor je reactie en uitleg. Het is wel vreemd dat jouw Windows / Back-up Online dus blijkbaar de standaard settings voor de services steeds veranderd.

Herinstallatie heb ik al twee of drie keer gedaan. Meestal werkt het dan een of twee keer waarna hetzelfde probleem weer optreedt.


Ik heb zo even geen idee - ben meer een Mac gebruiker - waar dat aan zou kunnen liggen.

@Rashid , heb jij een idee hoe/waarom Windows deze setting voor Back-up Online steeds weer terugzet naar een andere waarde?
Reputatie 4
Badge +2
Hi @BerendDeMeyer,

Excuses voor de late reactie. Jouw bericht is door onbekende reden langs mij heen gegaan. Ik heb niet direct een verklaring waarom Windows de settings van Back-up Online telkens weer terugzet naar een andere waarde. Ik zal een ticket aanmaken en door de specialisten laten onderzoeken.

Voor het aanmaken van een ticket heb ik nog wel enkele gegevens nodig. Wilt u @PlugHRM mij een privé bericht sturen met uw klantnummer of het e-mailadres waarmee uw Back-up Online abonnement bij ons geregistreerd staat?
Reputatie 7
Bedankt voor je reactie @Rashid en het bieden van de mogelijkheid om voor deze issue eventueel een ticket aan te maken voor @PlugHRM.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 4
Badge +2
Graag gedaan @BerendDeMeyer. Er is een ticket aangemaakt en de specialisten onderzoeken het probleem. ☺

Fijne dag!
Reputatie 1
Beste @Rashid en @BerendDeMeyer,

Met hulp van de uitstekende KPN Servicedesk is het probleem inmiddels opgelost.
Wat de truc precies is geweest weet ik niet maar de Servicedesk heeft op afstand de boel flink geschoond en ik heb in Services (Windows: vlaggetje + R en dan services.msc openen) het Opstarttype van de service KPN Back-up Online SC aangepast van Automatisch naar Automatisch (vertraagd starten).
Inmiddels werkt het al een paar dagen probleemloos.
Dank voor jullie hulp!

Groeten,
Tom
Reputatie 4
Badge +2
Hi @PlugHRM,

Graag gedaan! Goed om te lezen dat het probleem is opgelost!. Mocht ik weer een keer iets voor je kunnen betekenen, laat het mij weten.

Fijne dag verder!

Groet,
Rashid

Reageer