Beantwoord

[Windows] back-up online op oude pc

  • 21 mei 2017
  • 4 reacties
  • 153 keer bekeken

Ik heb ondertussen een nieuwe PC maar daar worden geen back-ups opgemaakt aangezien die instellingen waarschijnlijk allenmaal nog aan mn oude PC gekoppeld zijn. Hoe kan ik dit veranderen zodat er weer zinvolle backup-s worden gemaakt?
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 31 mei 2017, 09:04

Hallo Hijmen,

Omdat ik geen reactie meer van je heb gekregen, ga ik ervan uit dat je probleem is opgelost. Ik markeer jouw topic dan ook als zijnde opgelost cq. beantwoord! Mocht in je in de toekomst nog (andere) vragen hebben over Back-up Online, plaats ze dan weer gerust op het forum, ik help je graag! 🆒

[mode-note] Tevens in PB verzonden!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo @HijmenVos,

Hartelijk welkom op het Zakelijk KPN Forum!

1. Heb je Back-up Online inmiddels al opnieuw geïnstalleerd?

Als je inmiddels op je nieuwe PC Back-up Online hebt geïnstalleerd - met optie 2 i.v.m. behoud van je data op de back-up servers omdat je alleen een nieuwe PC hebt gekregen - , adviseer ik je de volgende stappen:
2. CHECK! eerst even of er in je oude back-ups die je nog met je vorige PC hebt gemaakt, wellicht belangrijke bestanden hebt staan. Zeker als je Back-up Online nu waarschijnlijk hebt geïnstalleerd op een nieuwe HDD/SSD is dit aan te bevelen. Zo ben je er zeker van dat je op je nieuwe PC ook die bestanden weer hebt staan. Want na 28 keer back-uppen vanaf je nieuwe PC, worden deze overschreven en zijn deze mappen en bestanden niet meer te herstellen.
3. Je kunt in de Back-up Online gebruikersinterface (GUI) net zoals op je oude PC, alle mappen en bestanden selecteren die jij wilt veiligstellen in de cloud. Wellicht heb je een nieuwe indeling van mappen gemaakt, hou daar dan ook rekening mee bij je selectie voor de back-ups.

Heb je nog aanvullende vragen voordat je Back-up Online kunt gaan gebruiken, stel ze dan gerust.

Succes!
Reputatie 7
Badge +11
Hi @HijmenVos, welkom op het zakelijke forum van KPN! :D

Hebt u al tijd gehad om te kijken naar het stappenplan van @BerendDeMeyer?
Hopelijk lukt het, we vernemen het graag!
Reputatie 7
Hallo Hijmen,

Zou je mij nog even een update kunnen geven over de huidige status van je Back-up Online? Heb je verder nog vragen, dan verneem ik dat natuurlijk ook graag van je!
Reputatie 7
Hallo Hijmen,

Omdat ik geen reactie meer van je heb gekregen, ga ik ervan uit dat je probleem is opgelost. Ik markeer jouw topic dan ook als zijnde opgelost cq. beantwoord! Mocht in je in de toekomst nog (andere) vragen hebben over Back-up Online, plaats ze dan weer gerust op het forum, ik help je graag! 🆒

[mode-note] Tevens in PB verzonden!

Reageer