Beantwoord

[Windows] Back-up Online valt uit na de herstart van mijn computer.

  • 8 september 2017
  • 22 reacties
  • 264 keer bekeken

Badge
Hoe valt te voorkomen dat Backup Online altijd uitvalt -en opnieuw geïnstalleerd moet worden- als de computer herstart is?
icon

Beste antwoord door Mohammad 14 november 2017, 12:39

Daar ben ik weer @BerendDeMeyer en @ewhm,

Wouter heeft deze instructies gevolgd.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen ewhm, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Dat is best gek, zou u mij in een privébericht het mailadres waarmee u de cloud-diensten hebt geregistreerd willen toesturen?

Hebt u ook een toelichting of liever nog een screenshot van de exacte melding wat u krijgt na het opnieuw opstarten?

Dan ga ik direct aan de slag voor u.
Reputatie 7
Hallo @ewhm,

Inderdaad is het voor het oplossen van jouw issue makkelijker als je van de melding(en) even een schermafdruk plaatst, let er wel even op dat je niet per ongeluk privacygevoelige informatie - zoals e-mail / licentiecode e.d. - ook kopieert.

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, stel ze hier dan gerust. We helpen je graag.

Succes!
Badge
Probleem is opgelost via chat met medewerker Wouter. Nog bedankt. Moest iets heel simpels doen: de naam van het programma wijzigen door er een 1 achter te zetten en tot mijn verbazing werkt de truc. Weet alleen niet of e.e.a. blijft werken na de volgende herstart. Van Wouter kreeg ik op die vraag geen antwoord.
Reputatie 5
Badge +5
Goed om te horen dat het opgelost is. Mocht u alsnog problemen ervaren, kunt u hier bij ons terecht. Dan zoeken we het verder uit. Bedankt voor de terugkoppeling!
Reputatie 7
Probleem is opgelost via chat met medewerker Wouter. Nog bedankt. Moest iets heel simpels doen: de naam van het programma wijzigen door er een 1 achter te zetten en tot mijn verbazing werkt de truc. Weet alleen niet of e.e.a. blijft werken na de volgende herstart. Van Wouter kreeg ik op die vraag geen antwoord.
Hallo @ewhm,

Bedankt voor je feedback!

Fijn om te horen dat het probleem voorlopig is opgelost. Omdat alleen het wijzigen van de naam - +1 erachter zetten - van het programma mij vreemd voorkomt ga ik dat eens verder voor jou uitzoeken. De reden hiervoor is dat ik graag dit topic met zoveel als mogelijk juiste informatie wil afsluiten en je graag wil voorzien van een structurele oplossing. Ik kom hier zsm bij je op terug.

Zoals Mohammad al heeft aangegeven helpen we je natuurlijk graag verder, mochten er toch nog - andere - problemen zijn met jouw installatie van Back-up Online!

Wordt vervolgd...
Badge
Alvast bedankt. Dit klinkt heel wat prettiger dan de mededeling die ik enige tijd geleden van de telefonische helpdesk kreeg: "probleem bekend, maar er is geen oplossing voor. Herinstalleren is niet zo moeilijk, dus dat gewoon doen."
Reputatie 7
Hallo @ewhm en @Mohammad,

Ik ga zelf met Back-up Online - als testcase - een nieuwe installatie doen in Windows 10 en ook de verwijder optie en herinstallatie uitvoeren, om toch ook zelf even te ervaren hoe dit proces precies werkt en wat de invloed is op de geplaagde map en onderliggende bestanden in de verborgen map C:\ProgramData in de Verkenner.

Wordt vervolgd...
Reputatie 5
Badge +5
Hi @BerendDeMeyer,

Dat klinkt super, ik ben heel benieuwd. Zou je wat screenshots willen maken en deze met mij delen?
Reputatie 7
Hallo @Mohammad,

Het gehele proces - inclusief schermafdrukken - zal ik in dit topic plaatsen! Later zal ik er dan eventueel een Sticky van maken.

Wordt vervolgd...
Reputatie 7
Het duurt nog even voordat ik dit topic kan aanvullen...
Reputatie 7
Hallo @ewhm en @Mohammad,

Ik was even een poosje offline. Deze week zal ik mijn post over het installeren/verwijderen en herinstalleren van Back-up Online in Windows 10 gaan maken.

Wordt vervolgd...
Reputatie 7
Hallo @Mohammad,

In verband met de uitrol - Public Release - van de nieuwe grote update voor Windows 10 - Fall Creators Update (Build 16299 . 15) die binnenkort wordt verwacht, stel ik liever nog even mijn post uit totdat ik deze update zelf ook op mijn Windows 10 workflow SSD heb geïnstalleerd. Nu draait alles nog in een VM bij mij, de grootste problemen zijn te verwachten voor diverse drivers van alle specifieke en verschillende PC configuraties. 😎

https://zakelijkforum.kpn.com/back-up-online-27/windows-10-fcu-back-up-online-is-helemaal-klaar-voor-de-nieuwe-update-van-windows-10-9765

Wordt vervolgd...
Reputatie 7
Hallo @ewhm en @Mohammad,

De beloofde test(s) heb ik helaas nog niet kunnen doen, omdat ik de update van de Windows 10 Fall Creators Update voorlopig heb uitgesteld voor mijn workflow SSD.

Excuses dat ik dit topic zo lang ongemoeid heb gelaten, maar deze actie staat zeker nog in de top 5 van mijn te-doen-lijst voor deze maand! 😎

Wordt vervolgd...
Reputatie 5
Badge +5
Hi @BerendDeMeyer,

Neem je tijd, ik ben benieuwd. 😄
Badge
Probleem is briljant opgelost door de helpdesk. Moest via C:\programmfiles iets veranderen (op waarde 1 zetten) en sindsdien werkt alles naar behoren. Ik weet helaas niet meer precies hoe het moet. Hopelijk weten ze het bij de helpdesk wel. Succes.
Reputatie 7
Probleem is briljant opgelost door de helpdesk. Moest via C:\programmfiles iets veranderen (op waarde 1 zetten) en sindsdien werkt alles naar behoren. Ik weet helaas niet meer precies hoe het moet. Hopelijk weten ze het bij de helpdesk wel. Succes.
Hallo @ewhm,

Bedankt voor je reactie! Dat had je inderdaad al gemeld hier in jouw topic, maar natuurlijk ook goed om te lezen dat jouw Back-up Online weer helemaal goed en nog steeds naar tevredeneid werkt!

@Mohammad, kun jij voor ons natrekken welke Helpdesk Medewerker van KPN zo goed heeft geholpen en welke oplossing er precies is aangedragen door haar/hem? Dan kunnen we - door deze oplossing ook hier te plaatsen - dit topic ook inhoudelijk afsluiten met het "Beste Antwoord"!

Heb een fijne avond beiden! 😎
Badge
Alleen de voornaam is bekend: Wouter. Lijkt me dat er geen 10 Wouters zijn... 🙂
Reputatie 7
Alleen de voornaam is bekend: Wouter. Lijkt me dat er geen 10 Wouters zijn... :)
Goedemorgen @ewhm,

JA, dat lijkt mij ook niet! De zoektocht naar Wouter zal dan ook niet lang in beslag nemen.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @BerendDeMeyer en @ewhm,

Ik ga op onderzoek uit! ☺
Reputatie 5
Badge +5
Daar ben ik weer @BerendDeMeyer en @ewhm,

Wouter heeft deze instructies gevolgd.
Reputatie 7
Daar ben ik weer @BerendDeMeyer en @ewhm,

Wouter heeft de deze instructies gevolgd.

Hallo @Mohammad,

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie, navraag en het linken van de helppagina, die jouw collega Wouter - via de Helpdesk - als oplossing voor het probleem, zoals beschreven in dit topic, heeft aangedragen!

@ewhm zou je nog even die reactie die volgens jou het Beste Antwoord op jouw vraag was, even als zodanig willen markeren, zodat andere klanten daar ook hun voordeel mee kunnen doen. Dankjewel alvast!

Heb een fijne dag beiden! 😎
Reputatie 5
Badge +5
Graag gedaan hoor! Anytime. 😁

Reageer