Vraag

[Windows] Backup blijft uren hangen op het scherm "Selectie bestanden en mappen".

  • 27 maart 2018
  • 29 reacties
  • 1227 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Mijn Backup Online hangt uren op het scherm 'Seclectie bestanden en mappen". Hierdoor kan ik de te backuppen bestanden lijst niet meer bijwerken. De backup zelf loopt goed volgens de rapporten die ik elke dag krijg. Dit verschijnsel is er al een aantal weken (maanden?), maar ik dacht dat het wel weer over zou gaan.
Ik heb:
- BUO verwijderd en de data map bewaard, zoals aanbevolen wordt
- Had een volledig bijgewerkte Win 10, behalve FCU
- Opnieuw geïnstalleerd, hele nacht laten doorgaan, blijft hangen op scherm 'Selectie bestanden en mappen', wel met lopende activiteit balletjes; scherm verder iets gedimd.
- Een in-place Windows 10 herinstallatie gedaan, vooraf voor de zekerheid BUO verwijderd
- Door de in-place heb ik nu Win10 1709 FCU
- BUO online geïnstalleerd. Geprobeerd : zelfde resultaat, blijft hangen en ik kan niets veranderen
- gegevens BUO:
Meest recente backup 27-03-18 10:01
Grootte selectie 133 GB
Aantal bestanden verwerkt 7.397
Aantal foutmeldingen 0
Gebruikte opslag 352 GB

Internet DSL 60/30 mbs

Wat kan ik doen om BUO weer volledig te kunnen gebruiken? Liep altijd goed.

* Onderwerp van dit topic aangepast voor een betere vindbaarheid *

29 reacties

Reputatie 7
Goedemiddag Dick - @Dick99999!

Is je probleem inmiddels al opgelost door de TD?

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 2
Badge
Besloten is dat ik mijn account verwijder en opnieuw een complete backup maak. Omdat ik een paar dagen ben weggeweest zal ik dat pas volgende week doen. De gekozen oplossing geeft wel invulling aan het gezegde ' 1 backup is geen backup ' (ik heb inderdaad een 2-de).

Bijzonder is wel dat de reden voor de gekozen oplossing is dat support mijn PC wilde overnemen met een te downloaden/installeren remote management tool. Ik heb vrij veel ervaring met support en mij valt op dat dit in NL wel meer voorkomt, maar bv. in de VS nooit. Het is ook een groot risico, zowel voor mij en als voor KPN.
Als mijn PC het daarna niet meer doet, dan is KPN daarvoor aansprakelijk? KPN zou dit zelf niet moeten willen, zeker niet in de zakelijke markt! Overigens laat ik nooit onbekenden toe, echt een te groot risico. Blijkbaar zijn de log files niet voldoende?
Reputatie 7
Goedemiddag Dick - @Dick99999!

Bedankt voor je terugkoppeling.

Besloten is dat ik mijn account verwijder en opnieuw een complete backup maak. Omdat ik een paar dagen ben weggeweest zal ik dat pas volgende week doen. De gekozen oplossing geeft wel invulling aan het gezegde ' 1 backup is geen backup ' (ik heb inderdaad een 2-de).
Begrijp ik het goed dat je - zoals ik al eerder aangaf - een geheel nieuwe Back-up Online account - andere licentie - hebt gekregen?

Bijzonder is wel dat de reden voor de gekozen oplossing is dat support mijn PC wilde overnemen met een te downloaden/installeren remote management tool. Ik heb vrij veel ervaring met support en mij valt op dat dit in NL wel meer voorkomt, maar bv. in de VS nooit. Het is ook een groot risico, zowel voor mij en als voor KPN.
Als mijn PC het daarna niet meer doet, dan is KPN daarvoor aansprakelijk? KPN zou dit zelf niet moeten willen, zeker niet in de zakelijke markt! Overigens laat ik nooit onbekenden toe, echt een te groot risico. Blijkbaar zijn de log files niet voldoende?

Ikzelf ben persoonlijk ook geen fan van remote sessies, zeker ook op basis van jouw beschreven argumenten. Laat je me weten wanneer je een wederom geheel geslaagde back-up hebt kunnen maken? Succes!

Heb een fijn weekend! 😎
Reputatie 7
Goedemorgen Dick - @Dick99999!

Ik ben benieuwd of jouw Back-up Online weer 100% naar behoren werkt.

Heb een fijne dag! 😎

Reageer