Sticky Beantwoord

[Windows] Backup service is not running. Please, start it, and restart the application.

  • 31 maart 2017
  • 12 reacties
  • 894 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds 18 maart krijg ik het bericht: backup ouder dan 24 uur. Bij aanklikken van KPN Backup Online krijg ik de melding van de titel., en hoe ik dan BUO opgestart krijg kan ik nergens vinden. Kan ik eventueel in de KPN folder een of andere exe dubbelklikken, of moet ik alles opnieuw installeren?

Bvd
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 1 april 2017, 16:08

Bedankt. Nee, niets veranderd aan de laptop (Win10) voor zover ik weet.
Graag gedaan, dat is inderdaad goed om te weten!

Taakbeheer had ik al een keer gechecked maar niets verdachts gezien. De afbeelding laat zien wat er draait als ik de Backupmanager start. Als ik dat niet doe draait er niets van KPN in de achtergrond.
Hier zien we dus iets raars en gaat het dan ook mis. Ik zal dat uitleggen naar aanleiding van mijn eigen afbeeldingen:

1. Als je je PC op- of herstart - zonder de Back-up Manager - dan ziet Taakbeheer er zo uit, met de volgende achtergrondprocessen. Zonder deze processen functioneert Back-up Online niet goed.:


2. Zodra (je zelf) de Back-up Manager start, wordt aanvullend het Web Application (APP) process opgestart, je Taakbeheer komt er dan zo uit te zien:


Wat er bij jou dus duidelijk mis gaat is dat de achtergrondprocessen niet worden opgestart bij een op- en/of herstart van je PC.

Controle
Ik heb zelf even alle achtergrondprocessen gestopt, daarna de Back-up Manager weer opgestart. Dan krijg ik dus precies dezelfde foutmelding:


Conclusie & Advies:
Er is duidelijk is veranderd in de installatie en/of het opstarten van Back-up Online. De beste en tevens snelste oplossing voor jou is, om een herinstallatie van Back-up Online te gaan doen.

Hiervoor heeft KPN de mooie uitgebreide handleiding "Herinstalleer Back-up Online (op dezelfde computer)" gemaakt!

Mocht je tijdens deze herinstallatie nog dringende vragen hebben of enige ondersteuning nodig hebben, laat het me dan weten. Ik help je natuurlijk graag hiermee!

Succes!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hallo @lasan83748,

Welkom op het Zakelijk Forum. Ik help je graag verder om deze vraag te beantwoorden. 🆒

Sinds 18 maart krijg ik het bericht: backup ouder dan 24 uur.
Vervelend om te lezen dat jouw Back-up Online deze melding geeft. Begrijp ik het dan goed, dat je sinds 17 maart geen goede back-up hebt kunnen maken?

Bij aanklikken van KPN Backup Online krijg ik de melding van de titel., en hoe ik dan BUO opgestart krijg kan ik nergens vinden.
Om je sneller/beter te kunnen helpen, zou je voor mij even een afbeelding willen plaatsen van bovenstaande melding?

TIP!: Probeer Back-up Online weer op te starten nadat je je PC even opnieuw hebt opgestart.

Kan ik eventueel in de KPN folder een of andere exe dubbelklikken, of moet ik alles opnieuw installeren?
Nee hoor, het is echt niet nodig - maar ook niet wenselijk - om een ander .exe programma onderdelen voor Back-up Online op te starten.

Succes!
Reputatie 1
Badge
Bedankt Berend. Inderdaad geen goede backup sinds 18 maart maar ik dacht dat het goed was omdat groen OK is, en het kopje erboven met KPN dus groen. Ik heb over het kleine rode balkje heen gekeken, misschien kan dit tztz worden aangepast.
Opnieuw opstarten helpt niet. Hier een kopie van de melding als ik BUO op wil starten:
Backup service is not running. Please, start it, and restart the application.
Merkwaardige foutmelding, want ik wil het programma juist starten en dat lukt niet.
Bvd,
Reputatie 7
Hallo @lasan83748,

Ik wil je toch nogmaals vragen even een beeldscherm afbeelding te plaatsen van de meldingen die je beschrijft, zodat ik goed kan beoordelen wat je precies bedoelt. Dit voorkomt namelijk verwarring.

TIP!: Gebruik de Windows toets op je toetsenbord en type vervolgens "knip", je programma om een beeldscherm afbeelding te maken wordt dan gestart.

Succes!
Reputatie 1
Badge
Ik had een knipprogramma gebruikt maar helaas werkte copy/paste niet. Ik vermoed dat ik dus die afbeelding moet uploaden, Bij deze, maar de tekst blijft dezelfde. Bvd,

Clemens Lasance
Reputatie 7
Ik had een knipprogramma gebruikt maar helaas werkte copy/paste niet. Ik vermoed dat ik dus die afbeelding moet uploaden, Bij deze, maar de tekst blijft dezelfde.
Aha, ja het klopt inderdaad dat je afbeeldingen eerst moet uploaden en ze dan vervolgens in de tekst moet plaatsen. Het is altijd even zoeken in een editor op een voor jou nieuw forum! Maar het is gelukt! :)

Terugkomend op jouw vraag, aan de melding te zien lijkt het dat er een login-in verificatieprobleem is. Heb je / is er na de laatste geslaagde back-up van 18 maart iets veranderd aan jouw PC, of krijg je plotsklaps na 18 maart deze meldingen?

TIP!: Controleer eens of alle benodigde processen voor Back-up Online ook daadwerkelijk zijn gestart en draaien. Dit kun je makkelijk doen door de toetsencombinatie [ctrl+[alt]+[del] te gebruiken en vervolgens Taakbeheer te selecteren.


Zou je hiervan ook even een afbeelding willen plaatsen?

Succes!
Reputatie 1
Badge
Bedankt. Nee, niets veranderd aan de laptop (Win10) voor zover ik weet. Taakbeheer had ik al een keer gechecked maar niets verdachts gezien. De afbeelding laat zien wat er draait als ik de Backupmanager start. Als ik dat niet doe draait er niets van KPN in de achtergrond.
Reputatie 7
Bedankt. Nee, niets veranderd aan de laptop (Win10) voor zover ik weet.
Graag gedaan, dat is inderdaad goed om te weten!

Taakbeheer had ik al een keer gechecked maar niets verdachts gezien. De afbeelding laat zien wat er draait als ik de Backupmanager start. Als ik dat niet doe draait er niets van KPN in de achtergrond.
Hier zien we dus iets raars en gaat het dan ook mis. Ik zal dat uitleggen naar aanleiding van mijn eigen afbeeldingen:

1. Als je je PC op- of herstart - zonder de Back-up Manager - dan ziet Taakbeheer er zo uit, met de volgende achtergrondprocessen. Zonder deze processen functioneert Back-up Online niet goed.:


2. Zodra (je zelf) de Back-up Manager start, wordt aanvullend het Web Application (APP) process opgestart, je Taakbeheer komt er dan zo uit te zien:


Wat er bij jou dus duidelijk mis gaat is dat de achtergrondprocessen niet worden opgestart bij een op- en/of herstart van je PC.

Controle
Ik heb zelf even alle achtergrondprocessen gestopt, daarna de Back-up Manager weer opgestart. Dan krijg ik dus precies dezelfde foutmelding:


Conclusie & Advies:
Er is duidelijk is veranderd in de installatie en/of het opstarten van Back-up Online. De beste en tevens snelste oplossing voor jou is, om een herinstallatie van Back-up Online te gaan doen.

Hiervoor heeft KPN de mooie uitgebreide handleiding "Herinstalleer Back-up Online (op dezelfde computer)" gemaakt!

Mocht je tijdens deze herinstallatie nog dringende vragen hebben of enige ondersteuning nodig hebben, laat het me dan weten. Ik help je natuurlijk graag hiermee!

Succes!
Reputatie 1
Badge
Bedankt. Ben pas maandag thuis. Prettig weekend.
Reputatie 7
Bedankt. Ben pas maandag thuis. Prettig weekend.
Graag gedaan Clemens en succes met de herinstallatie. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jouw resultaat. Jij ook nog een fijne zondag! 🆒
Reputatie 1
Badge
Dag Berend, Ff wat feedback. Het ziet er naar uit dat alles weer werkt maar het heeft een hoop tijd gekost. De instructies zijn niet altijd even duidelijk. Bv. 'Programma's en bestanden zoeken' zit er bij mij niet in (Win10), en zoeken op: %allusersprofile%: levert ook niets op. Gelukkig staat er ergens de folder vernoemd (KPN etc.) en toen kon ik deze folder hernoemen. Vervolgens bleef de computer hangen bij Installatie instellingen (Even geduld...duurde meer dan een uur). Na computer herstart bleek toch KPN op de achtergrond te draaien. Vervolgens de BU manager gestart. Na Backup starten bleek Opschonen actief. Toen dit afgelopen was dacht ik dus nogmaals Backup te moeten starten maar dit zette opnieuw Opschonen aan. Erg verwarrend, Opschonen blijkt dus synoniem met Backuppen? In ieder geval gaf de email vanochtend geen problemen meer aan, dus het zal wel goed zijn.
Nogmaals hartelijk dank voor de service.
Mvrgr,
Clemens
Reputatie 7
Dag Berend, Ff wat feedback. Het ziet er naar uit dat alles weer werkt maar het heeft een hoop tijd gekost. De instructies zijn niet altijd even duidelijk. Bv. 'Programma's en bestanden zoeken' zit er bij mij niet in (Win10), en zoeken op: %allusersprofile%: levert ook niets op. Gelukkig staat er ergens de folder vernoemd (KPN etc.) en toen kon ik deze folder hernoemen. Vervolgens bleef de computer hangen bij Installatie instellingen (Even geduld...duurde meer dan een uur). Na computer herstart bleek toch KPN op de achtergrond te draaien. Vervolgens de BU manager gestart. Na Backup starten bleek Opschonen actief. Toen dit afgelopen was dacht ik dus nogmaals Backup te moeten starten maar dit zette opnieuw Opschonen aan. Erg verwarrend, Opschonen blijkt dus synoniem met Backuppen? In ieder geval gaf de email vanochtend geen problemen meer aan, dus het zal wel goed zijn.
Bedankt voor jouw waardevolle feedback m.b.t. jouw gebruikerservaring in het gebruik van de KPN handleiding Back-up Online voor Windows! We zullen jouw aandachtspunten doornemen en natuurlijk - indien van toepassing - de handleiding daarop aanpassen. Ik kom hier z.s.m. bij je op terug, door jouw naam-tag te gebruiken zul je daar weer automatisch een e-mail notificatie voor ontvangen.

Nogmaals hartelijk dank voor de service.
Mvrgr,
Clemens

Graag gedaan Clemens, ik ben blij te lezen dat je probleem hiermee is opgelost. Op dit forum werken we er hard aan om voor ieder(s) probleem een oplossing te zoeken en te vinden, dat is de werkelijke kracht van het Zakelijk Forum! 🆒

Back Me Up, Scotty! 😉
Reputatie 7
Badge +11
Beter te laat dan niet. Topic sticky gemaakt gezien het probleem soms voorkomt en hier de goede oplossing staat! 😃 👍🏼

Reageer