Beantwoord

[Windows] Dashboard van KPN Back-up Online 3 weken onveranderd

  • 17 januari 2018
  • 14 reacties
  • 326 keer bekeken

Op de 2x per week ontvangen info over backup staat al langer dan 3 weken steeds dezelfde aantal bestanden: 13963
Dat is vreemd want vorige week zijn 90 Mb aan foto's toegevoegd.
Bij het aantal op de Dashboard staat ook een foute datum: 13 dec 2017 3:58


Graag oplossing KPN?!

* moderatie: i.v.m. met privacygevoelige informatie - o.a. e-mailadressen etc. - heb ik jouw printscreen even geblurred! *
icon

Beste antwoord door Tim 22 januari 2018, 17:44

Dag @Gerrit, ik heb de bevestigingsmail verstuurd naar uw geregistreerde mailadres!
Graag verneem ik of u deze hebt ontvangen. 😉
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Gerrit,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 🙂

Er gaat iets niets goed met uw backup, zoals de e-mail suggereert. Middels uw licentiecode heb ik uw account gevonden en bekeken. De e-mail geeft de status van de server weer. Het klopt inderdaad dat de laatste backup op de server nog van 13 december is.

Mijn eerste advies dat ik u wil geven is om zo snel een handmatige backup te maken en te zien of dit goed gaat. Eventueel kan ik de status op de server controleren of u kunt de dashboard mail even tijdelijk voor elke dag inschakelen. Laat u mij weten of dit lukt?
Ok, DANK VOOR REACTIE
Dat is toch wel riskant, sinds 13 dec geen BackUp - Hoe gaat KPN dit rechtzetten?

Probleem nu is dat handmatig backup niet werkt - niet via icoon op bureaublad en niet via exe.file in programfiles.
Zie meldingen (jpg_)

Voor assistentie heb ik echt uitgebreide support nodig. Is telefoneren mogelijk?

IK MOET DIT ZSM OPGELOST HEBBEN; ANDERS MOET IK OVERSTAPPEN NAAR ANDERE BACKUP DIENST
INMIDDELS HEB IK KPN BACKUP OPGEZEGD!
Reputatie 7
Badge +11
Dag @Gerrit, bij uitzonderingen bieden we via het forum telefonische ondersteuning of heb ik bijvoorbeeld de mogelijkheid om met u mee te kijken op de computer middels een remote sessie. Jammer om te vernemen dat u vertrekt, ik verneem het graag als ik kan helpen met de openstaande vragen.
Ja Tim, er is wel een openstaande vraag.
Ik heb met veel moeite toegang gekregen tot de adm. service van KPN. Daar is mijn opzeggen geregistreerd en is mij een opzegbevestiging in het vooruitzicht gesteld.
Nee dus, niet gekregen.
Graag alsnog.
Reputatie 7
Goedemiddag Gerrit - @Gerrit!

In verband met een aantal gegevens die m.i. niet in een printscreen op een openbaar Forum thuishoren heb ik - met permissie hoop ik - jouw topic aangepast!

IK MOET DIT ZSM OPGELOST HEBBEN; ANDERS MOET IK OVERSTAPPEN NAAR ANDERE BACKUP DIENST

INMIDDELS HEB IK KPN BACKUP OPGEZEGD!

Van bovenstaande quotes word ik niet blij, want Tim - @Tim probeert je fatsoenlijk te helpen, dus ben ik van mening dat je deze teksten achterwege had kunnen laten.

Je boodschap was inhoudelijk - probleem met Back-up Online - al meer dan voldoende helder!

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Badge +11
In verband met een aantal gegevens die m.i. niet in een printscreen op een openbaar Forum thuishoren heb ik - met permissie hoop ik - jouw topic aangepast!Bedankt Berend voor je oplettendheid en het bewaken van de privacy van onze bezoekers :)

Uiteraard help ik @Gerrit graag aan de bevestigingsmail. Hiervoor heb ik meer gegevens van u nodig. Op uw e-mailadres kan ik geen account vinden, op de licentiecode zoeken is voor ons geen mogelijkheid. Hebt u voor mij meer abonnementsgegevens in een privébericht?
Reputatie 7
Badge +11
Dag @Gerrit, ik heb de bevestigingsmail verstuurd naar uw geregistreerde mailadres!
Graag verneem ik of u deze hebt ontvangen. 😉
Reputatie 7
Goedemiddag Gerrit - @Gerrit!

Ik ben even erg benieuwd wat de status is van jouw issue met Back-up Online. Zou je mij bij gelegenheid even een terugkoppeling willen geven, want we zijn natuurlijk erg benieuwd allemaal.

Heb een fijne dag en alvast een goed weekend! 😎
Hallo Berend, KPNBackup heb ik opgezegd, want bleven in gebreke.
Zonder melding bleek een hele maand geen backup te zijn gemaakt, terwijl ik dit elke nacht laat doen.
Het was ook een hele klus om iemand te bereiken van KPN. Maar uiteindelijk vond ik dit medium.
Hier werd ik wel door Tim te woord gestaan, maar eerdergenoemd met slechte bereikbaarheid was voor mij de reden om op te zeggen.
Reputatie 7
Hallo Berend, KPNBackup heb ik opgezegd, want bleven in gebreke.
Zonder melding bleek een hele maand geen backup te zijn gemaakt, terwijl ik dit elke nacht laat doen.
Het was ook een hele klus om iemand te bereiken van KPN. Maar uiteindelijk vond ik dit medium.
Hier werd ik wel door Tim te woord gestaan, maar eerdergenoemd met slechte bereikbaarheid was voor mij de reden om op te zeggen.

Goedemorgen Gerrit - @Gerrit!

Bedankt voor je snelle reactie en het delen van jouw motivatie om KPN Back-up Online op te zeggen. Jeetje ik vind het altijd heel erg om te vernemen dat de slechte bereikbaarheid van de Helpdesk - feestdagen decembermaand? - de reden is voor je opzegging!

@Tim, zou jij dit even willen checken intern, wellicht moet er toch wel ook even een signaal vanuit onze Community uitgaan?

Gerrit, welk alternatief heb je gevonden voor KPN Back-up Online?

Nogmaals dank voor je feedback en meer succes en plezier gewenst bij je nieuwe back-up leverancier! 😎
Porton
Reputatie 7
Porton
Bedankt voor je antwoord Gerrit!

Die cloudback-up rechtstreeks van een Synology NAS is interessant:


bron: Porton.nl

Ik ga deze leverancier eens nader bestuderen, met name wil ik weten of deze back-up oplossing ook een retentie - aantal versies van een back-up - heeft zoals KPN Back-up Online.

Voor mij wel een hele belangrijke feature! 😎
Reputatie 7
Badge +11
Bedankt voor je snelle reactie en het delen van jouw motivatie om KPN Back-up Online op te zeggen. Jeetje ik vind het altijd heel erg om te vernemen dat de slechte bereikbaarheid van de Helpdesk - feestdagen decembermaand? - de reden is voor je opzegging!

@Tim, zou jij dit even willen checken intern, wellicht moet er toch wel ook even een signaal vanuit onze Community uitgaan?

De slechte bereikbaarheid in de maand december klopt helaas. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat er opruimingsacties in het systeem zijn uitgevoerd en een probleem met facturatie is ontstaan. Hierdoor is er op sommige dagen een flinke wachtrij geweest. Het mag geen structureel probleem zijn. Inmiddels is de rust weer redelijk terug.

Reageer