Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Beantwoord

[Windows] Er wordt slechts van een klein aantal bestanden een back up gemaakt.


Reputatie 2
Badge
Systeembestanden heb ik naar mijn idee uitgesloten van Back up.
Het betreft hier dus voornamelijk bestanden als foto's en documenten.
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 12 februari 2018, 16:03

Ronald Lambie schreef:

Beste Berend,

Bedankt voor je reactie!
Hierbij een screenshotvan de samenvatting.
Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid biedt.


Goedemiddag Ronald - @Ronald Lambie!

Jij ook bedankt weer voor je snelle reactie en aanvullende info - schermafbeelding - die samen met je eerste post me op het hopelijk juiste spoor heeft gezet. Welk besturingssysteem gebruik je eigenlijk?

Er wordt slechts van een klein aantal bestanden een back up gemaakt.


Om een en ander te verklaren leg ik even een aantal dingen uit m.b.t. de werking van Back-up Online aan de hand van jouw schermafdruk:


1. Er zijn in een hele korte tijd en ook nog eens op dezelfde dag een aantal back-up gemaakt, hoogstwaarschijnlijk handmatig.

2. Je door jezelf geselecteerde grootte van je data-set voor de back-up.

3. Elke keer als je een back-up maakt - al dan niet handmatig - dan zal Back-up Online je geselecteerde data-set altijd eerst heel goed vergelijken met de back-ups die je al reeds eerder hebt gemaakt. Elke file wordt dan vergeleken, is er iets veranderd dan zal Back-up Online d.m.v. slicing - salami-techniek - deze files opknippen. Vervolgens zullen alle gewijzigde onderdelen opnieuw naar het KPN NLDC - KPN Back-up Online Data Center - worden verzonden. Dat is ook de verklaring dat het 'lijkt' alsof Back-up Online helemaal geen back-up maakt.

Ik hoop met bovenstaande uitleg je de benodigde informatie te hebben gegeven. Mocht je toch nog (andere) vragen hebben, stel ze me dan gerust. Ik help je graag weer verder.

Heb een fijne avond! 😎

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Ronald Lambie schreef:

Systeembestanden heb ik naar mijn idee uitgesloten van Back up.
Het betreft hier dus voornamelijk bestanden als foto's en documenten.


Goedemiddag Ronald - @Ronald Lambie,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Wat is precies je vraag of issue m.b.t. Back-up Online, want je topic is niet echt duidelijk op deze manier. Zou je iets meer kunnen vertellen, waar je hulp voor/bij zoekt? Ik help je natuurlijk graag verder.

Heb een fijne maandag! 😎
Reputatie 2
Badge
Beste Berend,

Bedankt voor je reactie!
Hierbij een screenshotvan de samenvatting.
Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid biedt.
Ook een fijne dag gewenst!

Vriendelijke groet,

Ronald
Reputatie 7
Ronald Lambie schreef:

Beste Berend,

Bedankt voor je reactie!
Hierbij een screenshotvan de samenvatting.
Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid biedt.


Goedemiddag Ronald - @Ronald Lambie!

Jij ook bedankt weer voor je snelle reactie en aanvullende info - schermafbeelding - die samen met je eerste post me op het hopelijk juiste spoor heeft gezet. Welk besturingssysteem gebruik je eigenlijk?

Er wordt slechts van een klein aantal bestanden een back up gemaakt.


Om een en ander te verklaren leg ik even een aantal dingen uit m.b.t. de werking van Back-up Online aan de hand van jouw schermafdruk:


1. Er zijn in een hele korte tijd en ook nog eens op dezelfde dag een aantal back-up gemaakt, hoogstwaarschijnlijk handmatig.

2. Je door jezelf geselecteerde grootte van je data-set voor de back-up.

3. Elke keer als je een back-up maakt - al dan niet handmatig - dan zal Back-up Online je geselecteerde data-set altijd eerst heel goed vergelijken met de back-ups die je al reeds eerder hebt gemaakt. Elke file wordt dan vergeleken, is er iets veranderd dan zal Back-up Online d.m.v. slicing - salami-techniek - deze files opknippen. Vervolgens zullen alle gewijzigde onderdelen opnieuw naar het KPN NLDC - KPN Back-up Online Data Center - worden verzonden. Dat is ook de verklaring dat het 'lijkt' alsof Back-up Online helemaal geen back-up maakt.

Ik hoop met bovenstaande uitleg je de benodigde informatie te hebben gegeven. Mocht je toch nog (andere) vragen hebben, stel ze me dan gerust. Ik help je graag weer verder.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 2
Badge
Bedankt Berend!

Dat geeft al meer inzicht.
Ik gebruik Windows 10.

Graag zou ik (bv via KPN) willen checken of mijn updates daar staan en zo ja welke bestanden precies.
Ik weet niet of dat kan, maar nu moet ik er maar op vertrouwen dat het allemaal goed gaat.
Zeker wanneer per update (vanwege eerder gemaakte updates) niet exact wordt aangegeven wat er precies wordt opgeslagen.
Kan ik het controleren en zo ja hoe?

Fijne avond!
Reputatie 7
Ronald Lambie schreef:

Bedankt Berend!

Dat geeft al meer inzicht.
Ik gebruik Windows 10.

Graag zou ik (bv via KPN) willen checken of mijn updates daar staan en zo ja welke bestanden precies.
Ik weet niet of dat kan, maar nu moet ik er maar op vertrouwen dat het allemaal goed gaat.
Zeker wanneer per update (vanwege eerder gemaakte updates) niet exact wordt aangegeven wat er precies wordt opgeslagen.
Kan ik het controleren en zo ja hoe?

Fijne avond!


Goedenavond Ronald - @Ronald Lambie!

Graag gedaan en ik ben blij, dat het nu al veel duidelijker voor je is geworden. Controleren welke bestanden er zijn geüpload tijdens een bepaalde back-up kun je door in het dagoverzicht van Back-up Online op "Verwerkte bestanden" te klikken. Je ziet dan precies welke bestanden er zijn verwerkt. Zie onderstaand voorbeeld:


Let op! Afhankelijk van het aantal kan het uitlezen van dit overzicht behoorlijk lang duren, dus geduld is noodzakelijk. In mijn voorbeeld waren dit slechts 25 bestanden.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 2
Badge
Heel hartelijk dank Berend!
Ik begrijp nu beter hoe het werkt en heb steekproefsgewijs terug gekeken welke bestanden zijn verwerkt tot Backup.
Ik ben er gerust op.
Top!

Vriendelijke groet,
Ronald
Reputatie 7
Ronald Lambie schreef:

Heel hartelijk dank Berend!
Ik begrijp nu beter hoe het werkt en heb steekproefsgewijs terug gekeken welke bestanden zijn verwerkt tot Backup.
Ik ben er gerust op.
Top!


Goedemiddag Ronald - @Ronald Lambie!

Nogmaals graag gedaan Ronald! Fijn om te lezen, dat ik je heb kunnen geruststellen ten aanzien van de werking en monitoring van de back-ups die door Back-up Online zijn/worden gemaakt.

Mocht je in de toekomst nog meer (andere) vragen hebben, dat weet je ons zeker weer te vinden hier op het Zakelijk KPN Forum. Succes met het gebruik van Back-up Online en wellicht snel tot ziens hier op het Forum.

Heb een fijne week! 😎
Reputatie 7
Badge +11
Goede en fijne uitleg van @BerendDeMeyer, top! 👌🏼
Reputatie 7
Tim schreef:

Goede en fijne uitleg van @BerendDeMeyer, top! 👌🏼


Goedemiddag Tim - @Tim!

Bedankt weer voor je compliment!

Heb een fijne avond! 😎

Reageer