Beantwoord

[Windows] (her-) Installatie Back-up Online 16.8.0-16325 i.c.m. MS Visual c++ lukt niet

  • 7 december 2017
  • 46 reacties
  • 1072 keer bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 7
Alvast bedankt Berend!
Goedemiddag Bert!

Onderstaand de informatie die ik van het Forum Team teruggekoppeld heb gekregen:


Backup status
Files and folders: *** GB 11/28/17 In process

Operating system Windows 10 (16299), 64-bit
Client version 16.8.0.16325

Ik zie niet veel bijzonders. De laatste back-up was in juli, tijdje geleden dus, maar ging gewoon goed. Iets zal er lokaal niet goed gaan

Om direct dan ook maar even weer verder te gaan, heb ik de volgende opmerking en/of vragen:

Over je huidige Windows 10 OS

BELANGRIJK!: Volgens het Back-up Online admi-systeem staat jouw PC geregistreerd op de server met het OS Windows 10 Insider Preview 10 (16299) 64-bit!!! Klopt dit wel Bert, omdat je eerder aangaf dat je inmiddels al op de Windows 10 Pro Fall Creators Update (1709) zou zitten?

Elke Windows Insider Preview versie zou kunnen verklaren waarom je al langer problemen hebt met je Back-up Online i.c.m. je Microsoft Visual c++ installatie en/of andere onderdelen van Windows 10. Microsoft Insider Previews dien je dat ook NOOIT op je werk-PC te installeren, simpelweg omdat het bèta versies zijn die altijd tjokvol bugs en met andere zeer onprettige niet werkende OS-systeembestanden 'besmet' zijn.

Over Back-up Online - NU even niet van toepassing!

1. Klopt de datum van jouw laatste back-up Bert, zie jij dit ook terug in jouw Back-up Online Dashboard status terug?

2. Controleer ook even in de tab Herstel Modus, wanneer er voor het laatste een volledige back-up is gemaakt?

3. Heb je in de tussen tijd wel elke dag een e-mailnotificatie ontvangen, dat jouw laatste back-up toch behoorlijk lang geleden is gemaakt?
Check voor alle mogeljke meldingen ook even het volgende KPN-KB - Knowledge Base - topic over de meldingen die je per e-mail allemaal kunt ontangen, afhankelijk van de (fout)meldingen:

[Algemeen] Kleurschema's die kunnen voorkomen in de e-mail notificaties voor Back-up Online

4. De mogelijke snelste oplossing - i.v.m. de meldingen i.c.m. Microsoft Visual c++ - is natuurlijk dan ook, om eerst Windows 10 opnieuw te installeren, zorg dan wel eerst voor een hele goede lokale data-back-up van je huidige bestanden op je PC. Een kloon - 1:1 kopie van je schijf - hoef je in ieder geval niet te maken, omdat hoogstwaarschijnlijk je huidige versie van Windows 10 niet helemaal kosjer meer is.

5. Als je dan toch bezig gaat met een nieuwe installatie, dan zou ik je ook nog eens het onderstaande advies ter overweging willen meegeven.

[Advies voor later!] Om te voorkomen dat we terecht gaan komen in een dusdanig groot onderzoekstraject om jouw probleem op te lossen, zou ik je willen adviseren in overweging te nemen een nieuwe licentie voor Back-up Online Workstation 100 GB 16.8.0-17325 aan te schaffen ter vervanging van je huidige 'oude' FUP versie 16.8.0-16325. Dat is natuurlijk geheel aan jou, gezien de grootte van de data-set gaat je dat natuurlijk ook meer geld kosten, t.w. euro 6 (exl. BTW) per 100 GB/maand.

Voordat je hiertoe overgaat, zou ik wel nog willen wijzen op een aantal zeer belangrijke voorzorgsmaatregelen:

1. Heb je van je huidige data (documenten/foto's/video's e.d. wel een hele goede - 100% dekkende- back-up lokaal gemaakt, bijvoorbeeld op een externe harde schijf?

Laat me even z.s.m. weten wat de status bij jou op dit moment is, want ik help je natuurlijk graag weer verder!

Heb een fijne dag Bert! 😎
Reputatie 3
Badge
De laatste BU is van donderdag 7 december met 1 foputmelding.
Ik werk op een nieuwe laptop met Windows 10 Pro, hoe kan dan dat er bij KPN wat anders geregistreerd staat?
Ik ga morgen een complete backup op een externe drive maken. Dat lukt me vandaag niet meer.
Reputatie 7
De laatste BU is van donderdag 7 december met 1 foputmelding.
Ik werk op een nieuwe laptop met Windows 10 Pro, hoe kan dan dat er bij KPN wat anders geregistreerd staat? Ik ga morgen een complete backup op een externe drive maken. Dat lukt me vandaag niet meer.

Hi Bert!

Pfff, nou gelukkig maar! 😉

Jouw info stelt me weer iets meer gerust gelukkig.


Ik heb inmiddels aan het @Forum Team gevraagd jouw account nogmaals te checken. Excuses voor de verwarring op dit moment!. Helaas zal de terugkoppeling niet eerder dan aanstaande maandagochtend zijn!

Heb een fijn weekend! 😎
Reputatie 3
Badge
Dag Berend,

ik hoop dat jullie de oplossing hebben.
Ik had Back up online verwijderd van mijn laptop. Opmijn oude laptop zat nog een versie, maar die kan ik niet installeren op mijn laptop.
Dus nu wordt er niets gebackupt.

Graag tot morgen.
Reputatie 7

Dag Berend,

ik hoop dat jullie de oplossing hebben.

Hallo Bert!

Bedankt voor je terugkoppeling, ik realiseer me - voel met je mee - maar al te goed, dat het niet kunnen maken van een back-up met Back-up Online, natuurlijk geen goede zaak is.


Ik had Back up online verwijderd van mijn laptop. Op mijn oude laptop zat nog een versie, maar die kan ik niet installeren op mijn Laptop
.

Even nog een paar vragen om het e.e.a. uit te sluiten:
1. Wat bedoel je precies, dat je de versie die op je oude Laptop staat, niet op je nieuwe Laptop kunt installeren?
2. Heb je wel eens - na de aanschaf van je nieuwe Laptop - een back-up gemaakt met zowel je oude EN ook je nieuwe Laptop? Back-up Online kan NIET op twee 'verschillende Mac/PC/Laptop worden gebruikt, tenzij je twee aparte licenties hebt.


Dus nu wordt er niets gebackupt.
Graag tot morgen.

Tja, daar zou ik ook helemaal niet blij van worden! 🤔

Heb ondanks deze tijdelijke hobbel in onze zoektocht, om jouw probleem op te lossen, toch ook nog een fijne zondagavond.

Morgen ga ik - na de check-update door het @Forum Team - er direct weer mee voor je aan de slag! 😎

...en zapt ondertussen alvast naar NPO1 voor #Maestro
Reputatie 3
Badge
Prachtig he, Maestro. Wat een geweldenaars.
Ik heb het programma nog op de oude computer staan, maar daar ik geen backup mee.
Ik dacht alleen dat ik het programma zo naar de nieuwe kon kopieren, maar dat werkt niet.
dus er worden geen 2 back ups vanaf 2 laptops gemaakt.
Fijne avond verder.

tot morgen.
Reputatie 3
Badge
Beste Berend,

is er al meer duid3lijkheid over mijn probleem?
Hartelijke groeten,

Bert Wissink
Reputatie 3
Badge
Goedemorgen Rene,

tot mijn verbazing krijg ik om 6 uur de melding dat er een back-up wordt uitgevoerd.
Echter ik kan het programma wat ik van mijn oude laptop op mijn nieuwe laptop heb geïnstalleerd nergens openen.
Waar moet ik klikken om dat te realiseren?
Odf moet dat helemaal anders?

Hartelijke groeten,

Bert Wissink🤐
Reputatie 7
Badge +11
Beste Bert (@Wissink) & @BerendDeMeyer,

Ten eerste sorry, ik gaf Berend de verkeerde data door! Onhandig! 😚
Last backup = 12/7/17 (amerikaans format en dus niet europese standaard zoals ik even dacht..)
De backup van 6 december is helemaal goed gegaan. De back-up van 7 december op 1 bestand na voltooid.

Waar zag u de melding precies voorbij komen dat de back-up is gestart? Het lijkt er mogelijk op dat het proces voor back-up online wel werkt en draait, maar de client zelf niet opgestart kan komen vanwege het ontbreken van onderdelen van Microsoft Visual c++. Waarom deze ontbreekt op de Windows installatie is mijn onbekend..

Dit probleem kan mogelijk alleen verholpen worden door de (laatste) Microsoft Visual C++ redistributable package opnieuw te installeren (versie 2017).
Als dat niet voldoende blijkt, is het een idee om ook de package voor versie 2015 te installeren en het daarna nogmaals te proberen.

Ik verneem graag van u wat hier het resultaat van is!
Reputatie 3
Badge
dag Tim,

ik heb de visual c++ van uw bericht geinstalleerd en daarna de link gevolgd die in de back up melding van vanmorgen stond weer gevolgd. Na installatie van de software kreeg ik weer de melding van de error.
Een vraag van mijn kant isis of dit wel de juiste software voor mij is, want ik lees dat het is voor backups groter dan 100 GB.
Is er ook een link naar andere software?
Verder heb ik de oude software van mijn oude laptop weer geinstalleerd, maar ik krijg hem niet geopend.
Moet ik heel wat anders gaan doen? bijvoorbeeld de software verwijderen en van u een nieuwe link krijgen om he trogramma opnieuw te installeren?
De back up die gemaakt moet worden is groter dan 100 GB, kan ik dan wel het programma gebruiken dat ik tot nu toe steeds gebruikt heb?

Vanmorgen kreeg ik de melsding dat er geback up wordt, maar dat de back up nog bezig is.
Er is dus wel verbinding, alleen kan ik het nu niet zien.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Hartelijke groet,

Bert Wissink
Reputatie 3
Badge
dit is het bericht wat ik krijg, maar hoe nu verder:



De back-up die u op 7 december 2017 hebt gestart is gereed. In onderstaand dashboard ziet u een overzicht van deze back-up. Ga in het dashboard op het onderwerp staan waar u meer informatie over wenst.



Uw Back-up Online software is verouderd. Er is een nieuwere versie voor u beschikbaar.
U kunt de laatste versie downloaden via kpn.com/downloadbackuponline.




Dashboard Back-up Online 7-Dec-2017 02:06



Aantal bestanden gekopieerd en opgeslagen
71802

Totale grootte van deze backup 313 GB




________________________________________
Aantal bestanden overgeslagen
0

Leer hoe u dit kunt voorkomen.








Groen
: Uw back-up is goed gegaan

Oranje
: Controleer uw back-up

Rood
: Uw back-up is niet goed gegaan

Blauw
: Uw back-up is nog bezig



Wilt u meer weten over het gebruik van Back-up Online klik hier.

________________________________________
Wilt u geen dashboardmails meer ontvangen? Ga dan naar uw Back-up Online vervolgens naar instellingen.
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Bert,
Dat klopt inderdaad. Bij het installeren van de nieuwste versie, wordt op de achtergrond eigenlijk de oude versie geïnstalleerd die niet met de huidige 100GB limiet instellingen werkt. Het heeft daarom niet heel veel nut om de nieuwste versie te installeren.
Als de situatie onveranderd, stel ik voor dat we een storing melden bij de technische dienst. Mijn collega zal vermoedelijk voorstellen om u te ondersteunen middels een remote sessie. Ik verneem graag uw reactie.
Reputatie 3
Badge
Beste Tim,

jouw voorstel voor een melding van de storing lijkt me het beste.
Een remote kan goed, maar niet eerder dan in de loop van volgende week, bijvoorbeeld op dinsdag de 19e.

Hartelijke groeten,

Bert Wissink
Reputatie 3
Badge
Beste Tim,

gaat de technische dienst mij vandaag benaderen voor een remote? Graag voor 4 uur vanmiddag.
Of werkt dat anders?

Hartelijke groeten,

Bert Wissink
Reputatie 7
Badge +11
Hi Bert,
Erg bedankt voor de reminder, om eerlijk te zijn was het mij misschien ontschoten. 😲

Vandaag zie ik mogelijkheden tussen 1 en 2 of 3 en 4. Wat komt u beter uit?
Reputatie 3
Badge
Hi Tim,

het liefst tussen 1 en 2 uur.
Bedankt. 😀
Reputatie 7
Badge +11
Helemaal goed Bert, u ontvangt van mij een privebericht om 1 uur met instructies voor de remote sessie.
Tot straks! 🙂
Reputatie 3
Badge +2
All,

Zojuist dhr. Wissink gesproken en het probleem opgelost.

Er stonden wat Visual Redistributable C++ pakketten dubbel geïnstalleerd. Ik heb de dubbele verwijderd (de eerste in de lijst of de eerst geïnstalleerde) en vervolgens werkt de installatie wel.

Dit is de 2e keer dat ik het tegenkom en de eerste situatie was een geupgrade versie van Windows 7/8 naar Windows 10. Dit was echter niet het geval bij dhr. Wissink echter blijft er nog twijfel over bestaan (wat tips gegeven om het na te vragen).

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de Fall Creators Update deze dubbele packages heeft geïnstalleerd, maar dat lijkt me sterk.

Het is in ieder geval opgelost :)

Met altijd een vriendelijke groet,

Dennis
Reputatie 3
Badge
Dennis,

opnieuw bedankt met de hulp op afstand.
Hopelijk biedt KPN jou een beter microfoonverbinding dan deze.

Fijne feestdagen en de beste wensen voor 2018.
Hartelijke groeten,

Bert Wissink
Reputatie 7
Badge +11
@Dennis Hoogstad is de held van de dag! Dank, goed werk 😀


Fijne feestdagen @Wissink, voor verdere vragen zien we u graag op het forum!
Reputatie 3
Badge
nog maals bedankt voor de service.
😀 👌 👍

Reageer