Beantwoord

[Windows] (her-) Installatie Back-up Online 16.8.0-16325 i.c.m. MS Visual c++ lukt niet

  • 7 December 2017
  • 46 reacties
  • 1323 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
bij herinstallatie van backup online komt de medling: cannot install Microsoft Visual C++ redistributable package, met als detail onherstelbare fout bij installatie.
Hoe kan ik nu verder komen met de herinstallatie van backup online?

* Onderwerp van je topic aangepast i.v.m. de vindbaarheid en naar het juiste subForum verplaatst *
icon

Beste antwoord door Dennis Hoogstad 21 December 2017, 09:45

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +11
@Dennis Hoogstad is de held van de dag! Dank, goed werk 😀


Fijne feestdagen @Wissink, voor verdere vragen zien we u graag op het forum!
Reputatie 7
nogmaals bedankt Berend.
Jij ook een fijne avond verder.

Hi Bert!

Graag gedaan, mag ik je vragen hoeveel data - (x) 0-100 GB / (y) >101-999 GB / (z) >1 TB - je hebt geselecteerd voor het maken van een back-up met Back-up Online? Wellicht is jouw licentie nu ook aan de beurt om uitgefaseerd te worden/zijn en is dit dan ook een mogelijke oorzaak van jouw (her)installatie probleem.

Mocht je niet het exacte getal willen noemen hier op het openbaar! Forum, benoem dan even de letter die ervoor staat! 😉

Mij even een Persoonlijk Bericht (PB) sturen mag natuurlijk ook altijd!

Heb een goede nacht! 😎
Reputatie 7

Dag Berend,

ik hoop dat jullie de oplossing hebben.

Hallo Bert!

Bedankt voor je terugkoppeling, ik realiseer me - voel met je mee - maar al te goed, dat het niet kunnen maken van een back-up met Back-up Online, natuurlijk geen goede zaak is.


Ik had Back up online verwijderd van mijn laptop. Op mijn oude laptop zat nog een versie, maar die kan ik niet installeren op mijn Laptop
.

Even nog een paar vragen om het e.e.a. uit te sluiten:
1. Wat bedoel je precies, dat je de versie die op je oude Laptop staat, niet op je nieuwe Laptop kunt installeren?
2. Heb je wel eens - na de aanschaf van je nieuwe Laptop - een back-up gemaakt met zowel je oude EN ook je nieuwe Laptop? Back-up Online kan NIET op twee 'verschillende Mac/PC/Laptop worden gebruikt, tenzij je twee aparte licenties hebt.


Dus nu wordt er niets gebackupt.
Graag tot morgen.

Tja, daar zou ik ook helemaal niet blij van worden! 🤔

Heb ondanks deze tijdelijke hobbel in onze zoektocht, om jouw probleem op te lossen, toch ook nog een fijne zondagavond.

Morgen ga ik - na de check-update door het @Forum Team - er direct weer mee voor je aan de slag! 😎

...en zapt ondertussen alvast naar NPO1 voor #Maestro
Reputatie 3
Badge +2
All,

Zojuist dhr. Wissink gesproken en het probleem opgelost.

Er stonden wat Visual Redistributable C++ pakketten dubbel geïnstalleerd. Ik heb de dubbele verwijderd (de eerste in de lijst of de eerst geïnstalleerde) en vervolgens werkt de installatie wel.

Dit is de 2e keer dat ik het tegenkom en de eerste situatie was een geupgrade versie van Windows 7/8 naar Windows 10. Dit was echter niet het geval bij dhr. Wissink echter blijft er nog twijfel over bestaan (wat tips gegeven om het na te vragen).

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de Fall Creators Update deze dubbele packages heeft geïnstalleerd, maar dat lijkt me sterk.

Het is in ieder geval opgelost :)

Met altijd een vriendelijke groet,

Dennis
Reputatie 3
Badge
1. Welke versie van Windows - Build? - gebruik je? windows 10
2. Welke versie van "Microsoft Visual C++ redistributable package" heb je geïnstalleerd? geen idee
3. Welke versie van Back-up Online gebruik je zelf? ik wil de nieuwste installeren
4. Heb je een Anti-virus/Firewall programma - anders dan die van Microsoft zelf - geïnstalleerd? IOBit
Reputatie 3
Badge
windows 10 PRO, versie 1709.
C++ 2015
http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/17914; deze kreeg ik bij de melding van de back up van vandaag.
IO Bit en windows defender zijn uitgeschakelt.

De melding blijft komen.

Bedankt voor jouw acties.
Reputatie 3
Badge
versienr zie ik zo niet, geinstalleerd op 27 september 2017
Reputatie 3
Badge
De link kreeg ik bij de melding over mijn gemaakte backup van KPN:BackupOnlineDashboard@kpn.com
opmerkelijk dat hij dan niet goed is.
Reputatie 3
Badge
ook met de nieuw geinstalleerde visual c++ 2017 blijft de melding komen.
Reputatie 3
Badge
ja Berend, ik heb hem steeds opnieuw opgestart.
Reputatie 3
Badge
Beste Berend,

ik heb nu helmaal geen versie meer op de laptop staan omdat ik die moest verwijderen a;vorens de nieuwe te kunnen installeren.
ik kan het zo niet terugvinden.
Fijn dat u het morgen probeert na te gaan.
Fijne avond verder.
Reputatie 3
Badge
ik werk er al mee sinds 2009, dus zal het de oude versie zijn.
Reputatie 3
Badge
Bedankt Berend,

morgen ben ik echter de hele dag uithuizig in bespreking.
Dat wordt dan dus voor mij pas morgenavond.
hartelijke groet,

Bert (doopnaam Barend, ipv Berend.)
Reputatie 3
Badge
Berend,

ik ben achter de versie gekomen: 16.8.0.16325.
Helpt je dat?
Reputatie 3
Badge
nogmaals bedankt Berend.
Jij ook een fijne avond verder.
Reputatie 3
Badge
Dag Berend,

het gaat om de letter y, qua omvang. Heb je verder nog iets kunnen bereiken vandaag?
Reputatie 3
Badge
Alvast bedankt Berend!
Reputatie 3
Badge
De laatste BU is van donderdag 7 december met 1 foputmelding.
Ik werk op een nieuwe laptop met Windows 10 Pro, hoe kan dan dat er bij KPN wat anders geregistreerd staat?
Ik ga morgen een complete backup op een externe drive maken. Dat lukt me vandaag niet meer.
Reputatie 3
Badge
Dag Berend,

ik hoop dat jullie de oplossing hebben.
Ik had Back up online verwijderd van mijn laptop. Opmijn oude laptop zat nog een versie, maar die kan ik niet installeren op mijn laptop.
Dus nu wordt er niets gebackupt.

Graag tot morgen.
Reputatie 3
Badge
Dennis,

opnieuw bedankt met de hulp op afstand.
Hopelijk biedt KPN jou een beter microfoonverbinding dan deze.

Fijne feestdagen en de beste wensen voor 2018.
Hartelijke groeten,

Bert Wissink
Reputatie 3
Badge
nog maals bedankt voor de service.
😀 👌 👍
Reputatie 7
Badge +11
Beste Bert (@Wissink) & @BerendDeMeyer,

Ten eerste sorry, ik gaf Berend de verkeerde data door! Onhandig! 😚
Last backup = 12/7/17 (amerikaans format en dus niet europese standaard zoals ik even dacht..)
De backup van 6 december is helemaal goed gegaan. De back-up van 7 december op 1 bestand na voltooid.

Waar zag u de melding precies voorbij komen dat de back-up is gestart? Het lijkt er mogelijk op dat het proces voor back-up online wel werkt en draait, maar de client zelf niet opgestart kan komen vanwege het ontbreken van onderdelen van Microsoft Visual c++. Waarom deze ontbreekt op de Windows installatie is mijn onbekend..

Dit probleem kan mogelijk alleen verholpen worden door de (laatste) Microsoft Visual C++ redistributable package opnieuw te installeren (versie 2017).
Als dat niet voldoende blijkt, is het een idee om ook de package voor versie 2015 te installeren en het daarna nogmaals te proberen.

Ik verneem graag van u wat hier het resultaat van is!
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Bert,
Dat klopt inderdaad. Bij het installeren van de nieuwste versie, wordt op de achtergrond eigenlijk de oude versie geïnstalleerd die niet met de huidige 100GB limiet instellingen werkt. Het heeft daarom niet heel veel nut om de nieuwste versie te installeren.
Als de situatie onveranderd, stel ik voor dat we een storing melden bij de technische dienst. Mijn collega zal vermoedelijk voorstellen om u te ondersteunen middels een remote sessie. Ik verneem graag uw reactie.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Bert,
Erg bedankt voor de reminder, om eerlijk te zijn was het mij misschien ontschoten. 😲

Vandaag zie ik mogelijkheden tussen 1 en 2 of 3 en 4. Wat komt u beter uit?
Reputatie 7
Badge +11
Helemaal goed Bert, u ontvangt van mij een privebericht om 1 uur met instructies voor de remote sessie.
Tot straks! 🙂

Reageer