Volgens perfmon.exe /res schrijft mijn system proces nog steeds naar files in de nieuw aangemaakte reg folder op mijn c: schijf, dus het proces lijkt niet dood. Een van de files in die folder, sc.x, is echter inmiddels ruim 60GB groot en mijn c: schijf begint aardig vol te raken. Hoe krijg ik BUO weer aan de praat zodat ik een restore kan doen van mijn files?
Beste antwoord door Richard Rozema
Ik heb al een tijdje niet van me laten horen, dus bij deze nog maar eens een update. De restore is inmiddels helemaal gelukt. Ik heb al mijn belangrijke bestanden weer terug. Dank voor alle hulp hierbij.
We hadden in eerste instantie bedacht om -nadat de restore gelukt was- opnieuw te beginnen met een schoon account. Dat zou er dan voor zorgen dat de bestanden in de reg folder niet meer zo groot zouden zijn. Na enige tijd daarover te hebben nagedacht leek me dit echter toch niet zo'n goed idee: het opnieuw uploaden van de grote hoeveelheid data op mijn schijven zou weer een flinke tijd gaan duren. De download duurde ruwweg een week en mijn download snelheid is ongeveer 10 keer zo groot als mijn upload snelheid, dus even aannemend dat ik alles opnieuw zou moeten uploaden met 1/10 van de snelheid van het downloaden, dan zou het zeker 10 weken gaan duren voordat ik weer een volledige backup heb. Zou ik echter binnen die tijd weer een keer ransomware o.i.d. op mijn machine krijgen (het is immers al 2 keer gebeurd, dus waarom zou het niet opnieuw kunnen gebeuren), dan zou ik nog geen nieuwe backup weer hebben. Dat risico wilde ik liever niet lopen, dus ik heb BUO laten teruggaan vanuit de 'alleen herstellen'-modus naar de normale modus om weer nieuwe backups te kunnen gaan maken van mijn systeem. Ik heb een nieuwe backup opdracht gestart, maar tot nu toe gebeurt er al een kleine week niets meer in de interface. In de appl;ication log (http://localhost:5000/logs/app) kan ik nu echter wel zien of hij nog aan het werk is, en zelfs wat hij aan het doen is. Ik zie zo dat hij nu de index bestanden in de reg folder aan het opschonen is. Ook dit duurt natuurlijk weer erg lang maar nu weet ik tenminste waar ik op wacht, dus ik wacht gewoon geduldig af wanneer BUO klaar is met het opschonen van alle obsolete slices en nodes en mijn nieuwe backup gaat lopen.
Bekijk origineel
We hadden in eerste instantie bedacht om -nadat de restore gelukt was- opnieuw te beginnen met een schoon account. Dat zou er dan voor zorgen dat de bestanden in de reg folder niet meer zo groot zouden zijn. Na enige tijd daarover te hebben nagedacht leek me dit echter toch niet zo'n goed idee: het opnieuw uploaden van de grote hoeveelheid data op mijn schijven zou weer een flinke tijd gaan duren. De download duurde ruwweg een week en mijn download snelheid is ongeveer 10 keer zo groot als mijn upload snelheid, dus even aannemend dat ik alles opnieuw zou moeten uploaden met 1/10 van de snelheid van het downloaden, dan zou het zeker 10 weken gaan duren voordat ik weer een volledige backup heb. Zou ik echter binnen die tijd weer een keer ransomware o.i.d. op mijn machine krijgen (het is immers al 2 keer gebeurd, dus waarom zou het niet opnieuw kunnen gebeuren), dan zou ik nog geen nieuwe backup weer hebben. Dat risico wilde ik liever niet lopen, dus ik heb BUO laten teruggaan vanuit de 'alleen herstellen'-modus naar de normale modus om weer nieuwe backups te kunnen gaan maken van mijn systeem. Ik heb een nieuwe backup opdracht gestart, maar tot nu toe gebeurt er al een kleine week niets meer in de interface. In de appl;ication log (http://localhost:5000/logs/app) kan ik nu echter wel zien of hij nog aan het werk is, en zelfs wat hij aan het doen is. Ik zie zo dat hij nu de index bestanden in de reg folder aan het opschonen is. Ook dit duurt natuurlijk weer erg lang maar nu weet ik tenminste waar ik op wacht, dus ik wacht gewoon geduldig af wanneer BUO klaar is met het opschonen van alle obsolete slices en nodes en mijn nieuwe backup gaat lopen.