Beantwoord

[Windows] Herinstallatie BUO blijft dagenlang hangen op "Even geduld Uw systeem wordt geconfigureerd"!

  • 4 januari 2017
  • 51 reacties
  • 1451 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
De console voor mijn KPN Backup Online werkte al een poosje niet meer, maar er werden nog wel backups gemaakt. Helaas moet ik nu na een ransomware aanval een restore van een flink aantal files doen, en heb danook de console nodig. Daarom heb ik de reg folder gerenamed naar reg123 volgens de instructies voor herinstallatie en vervolgens de BUO software gedeinstalleerd en de nieuwste versie gedownload. Ik heb de installatie daarvan op 31 december gestart op mijn windows 7 systeem. Vrij snel na het invullen van mijn 2 x 12 tekens lange licentie code kreeg ik een scherm met 3 'lopende' groene bolletjes en de tekst "Even geduld. Uw systeem wordt geconfigureerd". Nu heb ik best veel geduld maar het is inmiddels 4 januari -dus 5 dagen later- en ik kijk nog steeds tegen dezelfde melding aan.

Volgens perfmon.exe /res schrijft mijn system proces nog steeds naar files in de nieuw aangemaakte reg folder op mijn c: schijf, dus het proces lijkt niet dood. Een van de files in die folder, sc.x, is echter inmiddels ruim 60GB groot en mijn c: schijf begint aardig vol te raken. Hoe krijg ik BUO weer aan de praat zodat ik een restore kan doen van mijn files?
icon

Beste antwoord door Richard Rozema 29 maart 2017, 21:21

Ik heb al een tijdje niet van me laten horen, dus bij deze nog maar eens een update. De restore is inmiddels helemaal gelukt. Ik heb al mijn belangrijke bestanden weer terug. Dank voor alle hulp hierbij.

We hadden in eerste instantie bedacht om -nadat de restore gelukt was- opnieuw te beginnen met een schoon account. Dat zou er dan voor zorgen dat de bestanden in de reg folder niet meer zo groot zouden zijn. Na enige tijd daarover te hebben nagedacht leek me dit echter toch niet zo'n goed idee: het opnieuw uploaden van de grote hoeveelheid data op mijn schijven zou weer een flinke tijd gaan duren. De download duurde ruwweg een week en mijn download snelheid is ongeveer 10 keer zo groot als mijn upload snelheid, dus even aannemend dat ik alles opnieuw zou moeten uploaden met 1/10 van de snelheid van het downloaden, dan zou het zeker 10 weken gaan duren voordat ik weer een volledige backup heb. Zou ik echter binnen die tijd weer een keer ransomware o.i.d. op mijn machine krijgen (het is immers al 2 keer gebeurd, dus waarom zou het niet opnieuw kunnen gebeuren), dan zou ik nog geen nieuwe backup weer hebben. Dat risico wilde ik liever niet lopen, dus ik heb BUO laten teruggaan vanuit de 'alleen herstellen'-modus naar de normale modus om weer nieuwe backups te kunnen gaan maken van mijn systeem. Ik heb een nieuwe backup opdracht gestart, maar tot nu toe gebeurt er al een kleine week niets meer in de interface. In de appl;ication log (http://localhost:5000/logs/app) kan ik nu echter wel zien of hij nog aan het werk is, en zelfs wat hij aan het doen is. Ik zie zo dat hij nu de index bestanden in de reg folder aan het opschonen is. Ook dit duurt natuurlijk weer erg lang maar nu weet ik tenminste waar ik op wacht, dus ik wacht gewoon geduldig af wanneer BUO klaar is met het opschonen van alle obsolete slices en nodes en mijn nieuwe backup gaat lopen.
Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi Richard, welkom op het Zakelijk KPN Forum. Wij helpen graag met dit probleem.

Uit uw bericht maak ik op dat u aardig wat hebt geprobeerd, dat is goed om te lezen. Raar dat Back-up Online nog steeds bezig is en er geen einde aan lijkt te komen.

Bij een "schone" herinstallatie van Back-up Online wordt een vraag gesteld tijdens de installatie, hebt u deze ook gehad? Zie deze afbeelding: (c) BerendDeMeyer

De optie "alleen herstellen" zou voor u een goede uitkomst zijn.
Hebt u ook geprobeerd om de map KPN die in C:\ProgramData staat, te hernoemen (of verwijderen) voor het opnieuw installeren? Op die manier realiseert u een verse installatie. Ik hoor het graag. 🙂
Reputatie 3
Badge
Hallo Tim, hartelijk dank voor je reactie.

Ik kan mij bovenstaande melding niet herinneren, dus ik ga het opnieuw proberen. Ik zal proberen de installatie zo schoon mogelijk te maken door nu niet alleen de reg folder te verwijderen maar de gehele KPN folder en, indien mogelijk, zal ik nogmaals deinstalleren of anders de geinstalleerde bestanden handmatig verwijderen (en natuurlijk eerst even te herstarten).

Mijn c: drive is niet groot genoeg om de bestaande reg folder plus weer zo'n folder van de nieuwe installatie ernaast te kunnen bergen; mijn huidige reg folder is meer dan 80GB groot. Ik zal de bestanden dan ook moeten verwijderen. Gezien het toch al niet meer werkte, zal dat geen nieuwe problemen opleveren, toch?

Richard Rozema

N.B. Ik ben overdag niet in staat te reageren. i.v.m. mijn werk kan ik enkel 's avonds acties ondernemen. Mijn communicatie zal daardoor vaak wat traag zijn. Ik hoop dat dat geen bezwaar voor je is.
Reputatie 3
Badge
Na opschonen, herstarten, C:\ProgramData\KPN verwijderen en opnieuw installeren precies hetzelfde resultaat: enkel het scherm waarin gevraagd wordt om de beide 12 cijferige codes en gelijk daarna het scherm "Installatie-instellingen", met de tekst "Even geduld. Uw systeem wordt geconfigureerd" dat niet meer verdwijnt.

In BackupFP_2017_01_05.log denk ik te zien wat het probleem is: Hij lijkt de index opnieuw aan het opbouwen te zijn en dat duurt schijnbaar heel erg lang. "De index" is blijkbaar de inhoud van de reg folder, want die wordt nu weer langzaam gevuld. Hieronder de inhoud van de log file, ik heb alleen mijn licentie nummer vervangen door XXXXXX.

[2017-01-05 21:25:29.169873] [l] [07056] Logging started: BackupFP, version 16.8.0.16325 (#c75153250e-4116)
[2017-01-05 21:25:29.185473] [l] [07056] Communication port is 5314.
[2017-01-05 21:25:29.185473] [l] [02176] [VirtualDrive] Thread started
[2017-01-05 21:25:30.449056] [l] [07056] [TranslatorCollection] Loading lang files...
[2017-01-05 21:25:30.495856] [l] [07056] [TranslatorCollection] Loading lang files completed.
[2017-01-05 21:25:31.409644] [l] [06880] [RemoteConnectionGateway] Thread started
[2017-01-05 21:28:24.477638] [l] [07056] Logging reconfigured: BackupFP, version 16.8.0.16325 (#c75153250e-4116), at 'https://cloud1.kpnbackup.com:443' as 'XXXXXXXXX'
[2017-01-05 21:28:24.623638] [w] [07056] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2017-01-05 21:28:24.694638] [l] [07056] [CachingRevisionManager] [BackupServer] Storage is used the first time, the storage ID is '3c454008-fa0f-41b4-aa11-549cb1dd5c42'.
[2017-01-05 21:28:24.781638] [l] [07056] Local BackupRegister is obsolete and will be replaced with server one. Local revision: 0, server revision: 3797980.
[2017-01-05 21:28:33.673638] [l] [07056] [Index consistency check] Start...
Reputatie 3
Badge
"Even geduld" was een flink understatement, 9 dagen valt bij mij niet echt meer onder "even". Maar hij is eindelijk klaar. Nadat ik mijn wachtwoord had ingevuld kreeg ik inderdaad het scherm dat je eerder postte, en daar heb ik 'alleen herstellen' gekozen. Nu ben ik de mappen aan het selecteren die ik wil restoren. Ik heb nog wel wat vervolg vragen, maar mijn grootste probleem is opgelost. Dank je wel.
Reputatie 7
Hallo Richard,

Bedankt voor je terugkoppeling! Succes met je restore.
Reputatie 3
Badge
Dank je wel Berend. Maar helaas ben ik blijkbaar nog steeds de ransomware niet kwijt: 10 dagen na de eerste reeks encrypted files begon m'n computer opnieuw de resterende files te encrypten. Ik heb de scanners van avast, malwarebytes en panda er overheen gehaald en allemaal zeggen ze dat mijn machine vrij is van malware en rootkits, maar toch werden er gisteren nog meer files geencrypt. Ik heb een hele nieuwe versie van cerber te pakken (of eigenlijk: hij mij 😞 )...

Ik heb de restore afgebroken want het is zinloos om nu files te gaan restoren. Ik denk dat ik de c: drive maar formatteer, de MBR opschoon en dan maar windows helemaal opnieuw installeer. En dan nog maar eens proberen of ik dan wat sneller kan restoren. Dat heb ik in ieder geval goed geoefend nu ;-)

Daarmee kom ik gelijk op mijn vervolg vraag: kan ik die index files (in de reg folder) ook op een andere disk laten zetten? De SSD waar mijn c: volume op staat is maar 256GB groot en die ruimte had ik voor mijn systeem bedoeld, niet voor bijna 100GB aan index files voor de backup... Ik heb op mijn 😨 en E: volume (op HDD's) samen bijna 12TB aan ruimte, dus daar kan ik die 100GB gemakkelijk kwijt. Maar hoe doe ik dat?
Reputatie 7
Hallo Richard,

Ik adviseer je - ivm de ransomware en die GIGA reg-folder data - zsm een melding hiervan te maken bij het ontwikkel team van Clouddiensten / BUO, om te onderzoeken hoe je dit op een veilige manier kunt doen en je issues op kunt lossen. Zomaar sleutelen aan je reg-folders lijkt me geen goed idee, de problemen kunnen dan alleen maar groter worden. Wellicht is er een installatie omleiding naar een andere schijf mogelijk, waardoor je e.e.a. kunt opvangen (?). Stuur @Tim zsm even een PB, zodat hij dit intern kan uitzetten.

Succes Richard, dit is echt balen voor je!
Reputatie 7
Badge +11
Hi Richard,

Jemig, ja ransomware kan behoorlijk lastig zijn. Een volledige herinstallatie van Windows is soms niet meer te vermijden. Ik kan mij goed voorstellen dat de ransomware, wanneer actief, het back-up proces behoorlijk in de weg zit. Misschien dat de reg folder daardoor blijft groeien, omdat de bestandsselectie ook blijft wijzigen.

Er zijn trucjes om een map te linken naar een andere map op een andere schijf. Als na het formateren van de schijf, de herinstallatie van Windows en de herinstallatie van Back-up Online, de reg map nog steeds groot wordt ondanks een goed werkende installatie, heb ik daar wel een tip voor.

Op onderstaande stappen bieden we geen ondersteuning, maar technisch moet het kunnen werken. Op deze manier heb ik ook enkele (systeem)mappen op mijn computer naar een andere schijft verplaatst.

1. Sluit Back-up Online volledig, ook alle achtergrond processen.
2. Wijzig de te verhuizen mapnaam tijdelijk naar een andere naam, b.v. de map "storage".
3. Open Command Prompt (Start -> uitvoeren -> CMD) (indien mogelijk met Admin rechten)
4. Maak een "symplink" voor de map naar een andere locatie:
mklink /D C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\storage D:\KPN
5. Kopieer de inhoud van de oude map naar de nieuwe map ( D:\KPN )
6. Open Back-up Online, hopelijk werkt het :)

( de map C:\ProgramData\KPN\KPN Back-up Online\storage wordt nu simpel een snelkoppeling naar D:\KPN )
Reputatie 7
Hi Tim,

Dat zou fantastisch zijn voor Richard als jouw installatie omleiding (symplink) voor de regfolder werkt en hij zijn files kan terughalen! 🆒
Reputatie 3
Badge
Ha, dat is inderdaad een goede truuk. Ik doe al iets dergelijks op de pc's van mijn kinderen met de user mappen, dus wellicht dat ik dit -zodra ik weer op ben- inderdaad eens ga proberen om wat meer ruimte vrij te krijgen op mijn C:-schijf. Maar ik had eigenlijk gehoopt dat het een (installatie) instelling zou zijn van het backup programma zelf. De reg folder is namelijk bij mij altijd al heel groot geweest, dus ik verwachtte dat meer mensen met een vergelijkbaar probleem zouden zitten. Misschien een feature request voor een volgende versie?

Het terughalen lukt inmiddels aardig. Ik ben met een kleine subset begonnen en dat werkte goed. Nu ik meer (en grotere) bestanden heb geselecteerd gaat hij echter ineens klagen dat er te weinig ruimte vrij is (terwijl er ruim 4 TB vrij is) en dan files aanmaken van 0 bytes groot. Dat is een beetje jammer, want nu kan ik niet meer alleen de ontbrekende bestanden restoren. Eerst maar even een batch file maken die alle files van 0 bytes groot delete...
Reputatie 7
Hallo Richard,

Ik volg dit draadje met veel belangstelling en hoop dat het een succesvol alternatief voor je zal zijn!
Reputatie 7
Badge +11
Maar ik had eigenlijk gehoopt dat het een (installatie) instelling zou zijn van het backup programma zelf. De reg folder is namelijk bij mij altijd al heel groot geweest, dus ik verwachtte dat meer mensen met een vergelijkbaar probleem zouden zitten. Misschien een feature request voor een volgende versie?Wat ik ervan begrijp is hoe groter de back-up, hoe meer ruimte hiervoor nodig is voor de index files. Hebben we het in jouw geval dan ook over een back-up van een een paar TB's?
Het signaal ga ik zeker doorzetten. We gaan steeds vaker zien waarbij een kleine SSD als primaire schijf wordt gebruikt en roterende extra schijven voor opslag. Dat deze situatie dan ook vaker gaat voorkomen, mag geen discussie zijn.
Reputatie 7
Even ter vergelijking!

Mijn KPN folder incl. de reg folders op mijn workflow Mac is ~7 GB met een actieve dataset van 2,8 TB. Mag ik veronderstellen dat BUO een reg bestand aanmaakt en bewaard op basis van de retentie (28 back-ups) en de reg folder waar mogelijk zelf opschoond. Dat zou logisch zijn.

Inderdaad wordt de config van een kleine SSD voor het OS en/of apps en een HDD voor data veel gebruikt. Het is een goede suggestie van je Richard, maar ik zou ook graag willen weten waarom jij 100 (!) GB aan reg files hebt en op basis van hoeveel data.

Ik ben ook erg benieuwd Tim, wat de terugkoppeling is van het BUO team.
Reputatie 7
Badge +11
Mag ik veronderstellen dat BUO een reg bestand aanmaakt en bewaard op basis van de retentie (28 back-ups) en de reg folder waar mogelijk zelf opschoond. Dat zou logisch zijn.Dat klopt volgens mij helemaal! 1 op 1 verhuiding van jouw back-up zal Richard niet hebben neem ik aan, anders is zijn back-up selectie 40TB! ;)

Ik ben ook erg benieuwd Tim, wat de terugkoppeling is van het BUO team.Laat ik jullie weten zodra het besproken is!
Reputatie 3
Badge
Mijn backup set is 8,2TB groot. Groot, maar geen 40TB. In de vorige versie kon ik middels uitsluitingsregels aangeven welke folders ik niet mee gebackuped wilde hebben, maar sinds de grote UI veranderingen kan dat niet meer en worden telkens mijn hele disks gebackuped. Mijn reg folder is nu 80,4GB groot, en de meeste ruimte, 65GB, wordt ingenomen door 1 bestand: sc.d.

Ik heb zelf 2 ideeen waarom mijn index zo groot kon worden:
1 - ik heb een grote collectie ebooks op mijn E: drive staan, "CalibreBibliotheek". Die folder is op zich niet zo heel erg groot, ongeveer 100GB, Maar hij bestaat uit heel erg veel sub-folders met veel kleine bestandjes er in. Ik merk dat meer programma's zich hierin verslikken. Bijvoorbeeld virus scanners hebben er grote moeite mee om door deze folder heen te komen. Mogelijk dat de hash functie van de index moeite heeft met het grote aantal bestandspaden waarvan het begin op elkaar lijkt, waardoor alle paden in die folder in die ene sc.d bucket terecht komen.
2 - ik maak middels veeam incremental backups van 2 pc's van mijn kinderen naar een share op mijn pc, Die backups zijn elk in totaal ongeveer 550GB groot. De incremental backup van Veeam doet dagelijks 2 dingen. Hij maakt een nieuwe file (.vib) aan waarvan de grootte varieert tussen de 1 en 3GB, afhankelijk van de activiteiten op de machine gedurende die dag, met een enkele uitschieter tot 20GB wanneer er een paar dagen geen backup is gemaakt omdat mijn machine niet bereikbaar was, En de 2e actie die veeam dagelijks uitvoert, is dat de oudste file wordt verwerkt in de hoofd backup file (.vbk), welke ongeveer 500GB groot is. Voor zover ik weet wordt niet die gehele file herschreven, maar er wordt wel flink wat data in gemuteerd.

Ik wil graag meewerken aan onderzoek dat tot betere BUO software kan leiden, maar voorlopig kan ik niet zo veel exacte gegevens leveren omdat ik de gelegenheid aangrijp om mijn systeem grondig te verbouwen: Omdat ik nu toch al het grootste deel van mijn data moet restoren, verzamel ik alles waarvan ik twijfel of het in mijn laatste backup zit en niet kwijt wil raken, op een externe schijf, En de rest verwijder ik van mijn data disks, totdat de hele schijvenset leeg is. Ik heb al een nieuwe raid controller besteld, plus een extra hdd erbij, zodat ik mijn JBOD-disk set straks in raid 5 kan draaien. Ik ben dan ook nog wel even bezig: eerst met uitzoeken, dan herbouwen en dan heel lang restoren. Ik laat nog wel weer van me horen. En als jullie vragen hebben, ik blijf nog wel even rondhangen :-)

En tenslotte, om alle bestanden van 0 bytes groot -die waren ontstaan nadat er tijdens de restore iets fout ging- te verwijderen heb ik dit commando gebruikt in een cmd window: for /r %a in (*) do if %~za==0 del %a
Reputatie 7
Hallo Richard,

Bedankt voor je uitvoerige terugkoppeling en super goed dat je deze restore cyclus zo gedetailleerd als mogelijk documenteerd. Hier kunnen wij als gebruikers - maar zeker ook het product management team van KPN - veel van leren. Je kunt je via Tim aanmelden voor het (beta) test team voor de volgende upgrade/date, welkom aan boord!

Ik heb een aantal vragen:

1. Wat bedoel je met "grote UI veranderingen? V16 heeft met name 'onder de motorkap" updates gekregen, de gebruikers interface (UI) is nagenoeg hetzelfde gebleven tov v15.

2. Kun je onder de tab "Backup" de optie "verborgen bestanden laten zien" selecteren? Hiermee zou je de te back-uppen bestanden/mappen moeten kunnen (de)selcteren.

Ik ben ook erg benieuwd naar je nieuwe systeem- en back-up opbouw, leerzaam als je dat hier wilt delen. Ik hoor graag van je!

Succes met je "Operation Clean Sweep!" 🙂
Reputatie 7
Badge +11
Hi Richard, bedankt inderdaad voor je uitgebreide toelichting! Geweldig om te lezen hoe jij je back-ups organiseert. :)
Ik kan mij ook inderdaad goed voorstellen dat de CalibreBibliotheek een groot aandeel van de index is.

Mijn backup set is 8,2TB groot.
Hierbij heb je de grootste back-up die ik bij Back-up Online heb gezien.

Ik wil graag meewerken aan onderzoek dat tot betere BUO software kan leidenJe kunt je via Tim aanmelden voor het (beta) test team voor de volgende upgrade/date, welkom aan boord!
Richard, wij stellen het ontzettend op prijs als je mee wilt doen met het testen van de volgende versies van Back-up Online. Op het forum zijn we bezig om hier een test-programma voor op te zetten. Ik denk dat jij ons zeer waardevolle feedback kunt leveren. Mag ik je bij het 'clubje' aanmelden? :)

Leuk systeem project waar je mee bezig bent! Ga je straks ook een schema met ons delen? 😃
Reputatie 3
Badge
Om meerdere redenen heeft het langer geduurd voordat ik verder kon (o.a. het helpt wel als je echt op 'bestellen' klikt als je iets wil bestellen ;-)), maar ik heb m'n machine inmiddels een week of 2 zo ver dat ik kan gaan restoren. Ik ga een leuk plaatje van mijn configuratie maken, want ik vind het zelf inderdaad best wel goed gelukt. Voor relatief weinig geld (6 3TB hdd's zijn natuurlijk niet echt goedkoop te noemen) heb ik nu een monster systeem staan, dat gewoon doorwerkt, zelfs als een van mijn disks overlijdt.

Helaas wil BUO echter nog niet meewerken. Als ik op 'herstellen' klik nadat ik mijn selectie heb aangegeven, dan verschijnt een voortgangsbalk met 0% en een status van 'voorbereiden herstellen' (o.i.d., ik type dit uit m'n hoofd). Die balk blijft minstens een paar uur lang staan op 0% en verdwijnt vervolgens zonder een verdere melding. Helaas zijn dan echter mijn bestanden niet terug gezet.

In eerste instantie bleek dat mijn c:-schijf inderdaad te klein was. BUO ging om een voor mij onbekende reden een nieuwe _sc.d file schrijven in de reg folder. Deze file was inmiddels ook al weer 30GB groot. Ik heb even gekeken of/hoe ik dit kon oplossen, maar volgens mij was hij gewoon de sc.d file (van 68GB) opnieuw aan het aanmaken (er verschenen ook van de andere, kleinere files kortstondig _*.d files, waarna de originele file werd vervangen door de _*.d file). Omdat ik onmogelijk nog eens 68GB vrij kon maken op mijn C-drive, heb ik besloten om de originele sc.d file te deleten en daarna het proces opnieuw te starten. Ik heb simpelweg onvoldoende ruimte voor 2 kopieën van deze grote file. Hij is nu nog steeds de index verder aan het opbouwen. Het opbouwen van de volledige index duurde de vorige keer ook ruim 10 dagen, dus ik wacht het geduldig af: volgens resource monitor wordt er nog steeds geschreven in de _sc.d file. Maar dat gaat wel bedroevend langzaam. Vaak niet meer dan 1KB/s...

Aangaande de herstel actie die in het niets verdwijnt kan ik in de log files alleen meldingen vinden dat hij geen server kan vinden. Ik ga er nu vanuit dat dit komt omdat de index nog niet compleet is en dat zodra de index compleet is, hij wel een server kan vinden en de herstel actie wel echt iets zal gaan doen. Mocht ik dit mis hebben, kan een van jullie mij dan een berichtje sturen?
Reputatie 3
Badge
Dit zijn de meldingen die elk half uur in de backupFP log files terecht komen:
[2017-02-16 11:55:59.181360] [w] [01276] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2017-02-16 12:26:00.218446] [w] [01276] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found


En direct na de restore opdracht krijg ik dit:
[2017-02-13 05:20:28.045025] [l] [02808] Scheduling fired for data source FsBackupPlugin. Task is restore; Session time to restore is 2016-10-30 06:26:51
[2017-02-13 05:20:28.325025] [l] [02808] Restore started for data source FsBackupPlugin.
[2017-02-13 05:20:28.328025] [l] [02808] Scanning started for data source FsBackupPlugin. Task is restore.
[2017-02-13 07:04:56.223238] [w] [06628] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2017-02-13 07:04:57.689656] [l] [10304] Logging started: BackupFP, version 16.8.0.16325 (#c75153250e-4116)
[2017-02-13 07:04:57.720857] [l] [10304] Communication port is 5314.
[2017-02-13 07:04:57.720857] [l] [07988] [VirtualDrive] Thread started
[2017-02-13 07:04:59.000073] [l] [10304] [TranslatorCollection] Loading lang files...
[2017-02-13 07:04:59.031274] [l] [10304] [TranslatorCollection] Loading lang files completed.
[2017-02-13 07:04:59.998486] [l] [07616] [RemoteConnectionGateway] Thread started
[2017-02-13 07:05:00.109688] [l] [10304] Logging reconfigured: BackupFP, version 16.8.0.16325 (#c75153250e-4116), at 'https://cloud1.kpnbackup.com:443' as 'XXXXXXXXXX'
[2017-02-13 07:05:00.234489] [w] [10304] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2017-02-13 07:05:00.452892] [l] [10304] [CachingRevisionManager] [BackupServer] Storage is used the first time, the storage ID is '3c454008-fa0f-41b4-aa11-549cb1dd5c42'.
[2017-02-13 07:05:03.198527] [l] [10304] Backup for data source(s) FsBackupPlugin skipped: not allowed in ReadOnly mode.
[2017-02-13 07:05:13.761863] [l] [10304] Restore finished for data source FsBackupPlugin with session status Completed. Selected size: 0B; Selected count: 0; Processed size: 0B; Processed count: 0; Sent size: 0B; Errors count: 0; Removed files count: 0.
[2017-02-13 07:05:13.871064] [l] [10304] [BackupQueueHandler] Session table committed.
[2017-02-13 07:05:26.628429] [w] [08412] Failed to grant permissions for service 'MSLLDP', error code = 1060
[2017-02-13 07:05:33.400916] [l] [08412] Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
[2017-02-13 07:05:33.400916] [l] [08412] Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Reputatie 3
Badge
*Bump*, mijn restore doet het -al weer 5 dagen verder- nog steeds niet...
Reputatie 7
Badge +11
Hi Richard, goed dat je bumpt..
Volgens mij heb ik jouw account gevonden op de server. Er zijn niet veel accounts met een selectie van 8TB+ en ik herken uw domeinnaam ;)

Het eerste dat mij op valt is dat de laatste back-up nog van oktober is. Er is in de backlogging helemaal geen activiteit zichtbaar, alsof ik naar een ander account kijk. De bestanden die je wilt restoren, ben je die nodig of gaat het meer om testen? Een idee is namelijk om de cliënt even op een ander systeem te installeren en daar voor eenmalig herstellen te kiezen.

Ter controle verifieer ik graag je account. Zie PB!
Reputatie 3
Badge
Die bestanden heb ik nodig. Dat ze van oktober zijn komt doordat sinds die tijd mijn BUO het niet meer deed. Ik heb er een paar keer naar gekeken, maar door tijdgebrek steeds geen oplossing kunnen vinden. En toen kwam ik in de problemen door de ransomware....
Reputatie 7
Badge +11
Ah, juist! Sindsdien is het helemaal niet meer gelukt om een back-up te maken begrijp ik. De opdracht van de restore is niet eens te zien op de server. Heb je de mogelijkheid om de cliënt te installeren op een ander systeem voor een eenmalig herstel van de benodigde bestanden? Ik ben benieuwd of dat werkt.
Reputatie 3
Badge
Ik kan het eens proberen door de bestanden via een share weer op de eigenlijke machine te plaatsen? D.w.z. ik installeer de software op een andere machine, maar geef als restore locatie de schijf van de machine op waar ze ook vandaan komen. Dat is namelijk de enige plek waar ik nu voldoende ruimte vrij heb. Of is het met de niet-server versie niet mogelijk om te restoren naar een share?
Reputatie 7
Badge +11
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen, Richard. Ik heb het zelf nooit geprobeerd en niets over gehoord. Wel om bestanden te backuppen vanaf een share en dat kan dus niet. Bestanden herstellen naar een share kan ik mij voorstellen dat dat ook niet gaat. Misschien doet back-up online zelfs moeilijk om te herstellen naar een USB schijf, wat ik wederom nooit heb geprobeerd. Is de selectie die je wilt restoren erg groot?

Reageer