Beantwoord

[Windows] Herinstallatie BUO blijft dagenlang hangen op "Even geduld Uw systeem wordt geconfigureerd"!

  • 4 January 2017
  • 51 reacties
  • 1808 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
De console voor mijn KPN Backup Online werkte al een poosje niet meer, maar er werden nog wel backups gemaakt. Helaas moet ik nu na een ransomware aanval een restore van een flink aantal files doen, en heb danook de console nodig. Daarom heb ik de reg folder gerenamed naar reg123 volgens de instructies voor herinstallatie en vervolgens de BUO software gedeinstalleerd en de nieuwste versie gedownload. Ik heb de installatie daarvan op 31 december gestart op mijn windows 7 systeem. Vrij snel na het invullen van mijn 2 x 12 tekens lange licentie code kreeg ik een scherm met 3 'lopende' groene bolletjes en de tekst "Even geduld. Uw systeem wordt geconfigureerd". Nu heb ik best veel geduld maar het is inmiddels 4 januari -dus 5 dagen later- en ik kijk nog steeds tegen dezelfde melding aan.

Volgens perfmon.exe /res schrijft mijn system proces nog steeds naar files in de nieuw aangemaakte reg folder op mijn c: schijf, dus het proces lijkt niet dood. Een van de files in die folder, sc.x, is echter inmiddels ruim 60GB groot en mijn c: schijf begint aardig vol te raken. Hoe krijg ik BUO weer aan de praat zodat ik een restore kan doen van mijn files?
icon

Beste antwoord door Richard Rozema 29 March 2017, 21:21

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Hi Richard,

Nu je alle data weer hebt kunnen restoren maar toch weer tegen issues aanloopt, is het misschien toch een beter idee om @Tim een nieuwe licentie voor je te laten regelen. Met dit account maakt je dan weer een geheel nieuwe back-up en ben je ook gelijk van al die index-issues af. Voor de zekerheid zou KPN je oude account dan 1 maand in de lucht kunnen houden, dan heb je een maand de tijd je nieuwe back-up op te bouwen op de servers.

Wat je - aanvullend - ook nog zou kunnen doen, is het gefaseerd opbouwen van je gehele data-set voor de back-up. Dus elke keer een gedeelte van je 8TB data erbij zetten. Nou ik hoor wel wat jullie beiden er van vinden.

BTW: Ik kwam deze blog nog tegen op de website: https://www.kpn.com/zakelijk/blog/zijn-clouddata-te-herstellen-na-een-ransomware-aanval.htm

Fijn weekend!

Reageer