[Windows] Herstellen van je dagelijkse back-up schema voor Back-up Online v16.8.0.16235

  • 5 juli 2017
  • 0 reacties
  • 295 keer bekeken

Reputatie 7

Herstellen van je dagelijkse back-up schema voor Back-up Online v16.8.0.16235


Als de dagelijkse back-up met Back-up Online niet (meer) werkt terwijl deze wel staat ingesteld in het tab - Voorkeuren - of er worden meerdere maar niet juist ingestelde back-ups per dag gemaakt, dan kun je de volgende instructies gebruiken voor het herstellen van je back-up schema(s).


LET OP! Onderstaande handleiding maakt gebruik van de WIndows Opdrachtprompt applicatie. Als je deze handleiding goed uitvoert dan heeft dat absoluut geen enkele nadelige gevolgen voor een goede werking van je PC. Heb je absoluut geen ervaring in het gebruik van de Opdrachtprompt applicatie, vraag dan aan iemand die je goed kent en vertrouwt om dit voor jou te doen. Uiteraard kan de Helpdesk van KPN Clouddiensten - door het maken van een verbinding met je PC - deze opdrachten in de Opdrachtprompt ook voor je uitvoeren.[/i]

Back-up Online afsluiten en controleren op foutieve regels in het schema


1. Sluit het programma Back-up Online eerst af via de Back-up Online Client - de normale grafische interface van Back-up Online - en controleer met de Taakbeheer applicatie voor de zekerheid of alleen het achtergrondproces BackupFP en BackupSC nog draaien.

Open de - Taakbeheer - applicatie met de toetsencombinatie [ctrl]+[alt]+[del] te gebruiken, het volgende blauwe scherm verschijnt. Klik vervolgens op Taakbeheer:



Klik vervolgens op de tab - Details - voor het zichtbaar maken van alle processen en applicaties, deze zullen in eerste instantie op alfabetische volgorde worden weergegeven. Je ziet in onderstaande afbeelding dat inderdaad alleen de achtergrondprocessen BackupFP en BackupSC draaien.


Let op! Als de processen voor WebApplication nog zichtbaar zijn betekent dat, dat de grafische interface niet goed is afgesloten.



2. Open nu de - Opdrachtprompt - applicatie, je kunt hiervoor bijvoorbeeld gemakkelijk de toets [windows] of [cmd] gebruiken. Type vervolgens de eerste twee of meer letters "op.." in, de applicatie wordt dan getoond. Let op! om er zeker van te zijn dat je de juiste rechten hebt voor het aanpassen van het back-up schema, dien je de Opdrachtprompt applicatie met (elevated) "Als administrator uitvoeren" op te starten. Gebruik hiervoor de rechter-muis selectie en klik vervolgens op de juiste taak.


De prompt ziet er dan als volgt uit:


3. Ga naar de locatie van de Back-up Online - Client Tool - door het volgende in te voeren - klik 3x in de code voor het kopiëren en plakken - of gebruik hiervoor de toetsen [ctrl]+[c] & [ctrl]+[v] - direct achter de prompt in Opdrachtprompt:

Invoer:
code:
cd C:\Program Files\KPN Back-up Online

Druk op ENTER

Uitvoer:


4. Voer nu het onderstaande commando uit door het volgende in te voeren - klik 3x in de code voor het kopiëren en plakken - of gebruik hiervoor de toetsen [ctrl]+[c] & [ctrl]+[v] - direct achter de prompt in Opdrachtprompt:

Invoer:
code:
clienttool.exe control.schedule.list


Druk op ENTER

Er verschijnt nu een overzicht van een schema / meerdere schema's waarin je kunt zien hoe de dagelijkse back-up nu ingesteld staat. In de eerste kolom staat het ID-nummer en daarachter of deze wel (yes) of niet (no) actief is. Vaak zal deze dan op no staan.

Uitvoer:


Je kunt alle overige schema's - die je niet meer op actief wil hebben staan - verwijderen.

Verwijderen van de (foutieve) schema's


1. Voer nu het onderstaande commando uit door het volgende in te voeren - klik 3x in de code voor het kopiëren en plakken - of gebruik hiervoor de toetsen [ctrl]+[c] & [ctrl]+[v] - direct achter de prompt in Opdrachtprompt:

Waarbij ID het nummer is in het overzicht bij stap 4 en die je wilt gaan verwijderen, in dit voorbeeld de ID nummers -4 en -5.

Verwijderen van schema ID-4

Invoer:
code:
clienttool.exe control.schedule.remove -id 4

Druk op ENTER

Uitvoer:


Verwijderen van schema ID-5

Invoer:
code:
clienttool.exe control.schedule.remove -id 5

Druk op ENTER

Uitvoer:


Controleren van de verwijderde schema's en het opnieuw instellen van het gewenste schema


2. Controleer of het schema verwijderd. Voer nu het onderstaande commando uit door het volgende in te voeren - klik 3x in de code voor het kopiëren en plakken - of gebruik hiervoor de toetsen [ctrl]+[c] & [ctrl]+[v] - direct achter de prompt in Opdrachtprompt:

code:
clienttool.exe control.schedule.list


Druk op ENTER

Uitvoer:


3. Vervolgens stel je handmatig de dagelijkse back-up weer in via de Back-up Online Client - de normale grafische interface van Back-up Online - in de tab Voorkeuren. Vink het vakje voor het schema aan en bevestig je wijziging door op Opslaan te klikken:


4. Controleer of er nu wel het juiste actieve schema is ingesteld. Voer nu het onderstaande commando uit door het volgende in te voeren - klik 3x in de code voor het kopiëren en plakken - of gebruik hiervoor de toetsen [ctrl]+[c] & [ctrl]+[v] - direct achter de prompt in Opdrachtprompt:

Invoer:
code:
clienttool.exe control.schedule.list


Druk op ENTER

Uitvoer:


Je schema voor het maken van een dagelijkse is nu weer goed ingesteld om - in dit bijvoorbeeld - elke dag een back-up te maken om 01:00 PM / 01:00 uur.

Wij wensen je veel succes bij het gebruikmaken van deze handleiding! Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben? Laat het ons dan weten, we helpen je graag verder.

Deze handleiding heb ik samengesteld in samenwerking met Patrick - dankjewel! - van de afdeling Cloud Engineering van KPN!

Handige links


- KPN Back-up Online [BELANGRIJK!] Bewaren WACHTWOORD voor Back-up Online!
- KPN Back-up Online Tijdelijk geen vast internet? Maak een back-up met een 4G Mo-Fi*
- KPN Back-up Online De Cloud? Die staat om de hoek.
- Forum: Over het Zakelijk KPN Forum
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen

0 reacties

Geen reactie

Reageer