Vraag

Acronis blokkeert Opera en Firefox internetbrowsers

  • 15 February 2022
  • 8 reacties
  • 61 keer bekeken

Na het installeren van de Acronis software voor het maken van een backup werkten de internetbrowsers Mozilla Firefox en Opera niet meer op mijn PC. Na het deïnstalleren van Acronis functioneerden deze weer normaal.

Is er een patch gemaakt die het mogelijk maakt dat Acronis, Opera en Firefox wel blijven werken?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @MarcV,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe dit zit, maar natuurlijk ga ik op onderzoek uit.  Wil je het klantnummer van het abonnement in het forumprofiel invullen? En op welke bedrijfsnaam staat het abonnement geregistreerd? 

dag,

Mijn KPN Cloud diensten abonnement staat op naam van MTWM Vlemmings met als klantnummer 125329818.

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Marc, 

Bedankt voor de reactie! 
Ik heb even navraag bij  mijn collega's gedaan, maar zij herkennen het probleem niet direct. Kan het kloppen dat je naast de back-up ook de antivirus bescherming (cyber protect) aan hebt staan? Zo ja, wil je dan via het schema de cyber protect even uitzetten en alleen de back-up laten draaien? Gebeurt dan hetzelfde? 

dag Rick,

Dat is een klusje voor as. vrijdag of het weekend. Ik kom er later op terug..

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Marc, 

Geen enkel probleem hoor! 
Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 08.00 - 18.00 uur (ik ben er zelf ook gewoon elke dag,). In het weekend zijn wij er niet, maar dan pakken we het uiteraard maandag verder op. 

Ik hoor het wel! 

Ik heb Acronis operationeel gekregen zonder dat het met de interbrowsers interfereert, maar kom tot de conclusie dat dit backupprogramma nodeloos ingewikkeld is en geen geschikte vervanger van het veel gebruikersvriendelijkere KPN Backup Online. Acronis slaat bijvoorbeeld ongevraagd voor bijna 2Gb aan informatie op, terwijl ik een backup van een testbestand van enkele Kbs wilde maken.

Als KPN Zakelijk niet met een beter alternatief komt zal ik mijn abonnement helaas niet verlengen.

Nog een opmerking: Het telefoonnummer van KPN Zakelijk 0800-0403 is niet bereikbaar met een vaste KPN telefoonlijn.

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Marc, 

Goed om te lezen dat je Acronis aan de praat hebt gekregen zonder dat de browsers er last van hebben! 
Daarnaast is het wel balen dat je niet tevreden bent over de gebruiksvriendelijkheid van deze opvolger van Back-up Online. Ik ben bang dat we hier niet direct een ander alternatief voor hebben. Natuurlijk wil ik het wel zo duidelijk en makkelijk mogelijk voor je maken. Heb je gerichte vragen over het gebruik van Acronis? 

Tot slot heb ik gelijk zelf een test gedaan met het bellen naar 0800-0403 en de lijn lijkt nu gewoon goed bereikbaar. Ik heb dit signaal wel doorgezet naar de technici, zodat zij het in de gaten kunnen houden. Bedankt voor het signaal! 

Reageer