Vraag

Acronis Cyber Protect: Back-up kan nooit voltooid worden

  • 2 February 2022
  • 6 reacties
  • 480 keer bekeken

Sinds kort heb ik over moeten schakelen van KPN Back-up (makkelijk in gebruik, al enkele jaren erg tevreden over) naar Acronis Cyber Protect. Na installatie in eerste instantie een eerste back-up van de hele machine laten maken. Deze is nog nooit gelukt, omdat de status blijft hangen op een gegeven moment, of meldingen dat de verbinding weggevallen is, of de machine ondertussen eens opnieuw gestart is.

Nu heb ik handmatig een schema gemaakt met de mappen/bestanden die ik zou willen back-uppen. Een stuk kleiner dan de hele machine, maar nog best een groot formaat van 235 GB

Ik heb de pc al eens zonder besparingsschema meer dan een dag aan laten staan (geen automatische stand-by, screensaver etc), maar het blijft uiteindelijk maar mislukken met een status/voortgang die niet verder komt dan 27%

Het wordt nu echt irritant, dus hoor graag wat het probleem zou kunnen zijn. KPN Back-up draaide altijd fijn op de achtergrond en had ik geen omkijken meer naar, dit kost me ontzettend veel tijd en moeite op deze manier. 

Ik kan ook niet achterhalen waar ik evt meer schijfruimte bij kan kopen (op factuur staat 1x 200GB vermeld) , want na inloggen en bekijken van het abonnement “F-secure” krijg ik een melding dat ik geen KPN een MKB zou hebben….


6 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @Tkjansen, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik zie inderdaad dat je op dit moment een opslagcapaciteit hebt van 200GB. Het ophogen daarvan kunnen mijn Cloud collega's voor je in order maken.

Stuur mij een privé-bericht met je 06-nr. Dan maak ik een ticket aan en nemen ze contact met je op.

Als dat het probleem oplost prima. Als daarna nog steeds de back-up niet voltooid kan worden, dan graag wel verdere assistentie.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb een case aangemaakt voor de Cloud experts. Eén van hen zal telefonisch contact met je opnemen. Ik verwacht inderdaad dat met het upgraden van de opslagcapaciteit, ook de problemen met de back-up worden verholpen.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik krijg steeds een foutmelding “ Kan geen momentopname maken vanwege een conflict met uw harde schijf of een ander hardwareprobleem. In Windows is de volgende fout gemeld: 'Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk2\DR2.'. “ chkdsk meldt geen problemen,  De oude backup service werkt (nu nog) prima en er is geen enkele indicatie in welk bestand de fout zou moeten worden gezocht. Ik heb zowel een schema ‘Volledige machine’ als een schema ‘Schijven/Volumes’ a;s een schema ‘Bestanden/Mappen’ geprobeerd. Ik ben er vrij zeker van dat er geen hardware probleem is  maar de beschrijving \Device\Harddisk2\DR2 geeft ook niet veel informatie over waar het probleem moet worden gezocht...

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @Gertjan van Heijst 

Ik weet niet of die precies hetzelfde is, maar ik kijk het graag even na. Zou je een eigen topic willen aanmaken? En zet dan ook gelijk even je klantnummer in je profiel, dan pak ik je account erbij. 

Dus waarom niet terug om KPN-back-up opnieuw te gebruiken of vergelijkbare back-uptools zoals Goodsync en Gs Richcopy 360, ze hebben allemaal de mogelijkheid om te slagen in elk back-upproces en voldoen aan al uw vereisten

Reageer