Vraag

Acronis quota overschreden

  • 25 April 2022
  • 9 reacties
  • 161 keer bekeken

Bijna elke dag krijg ik de volgende kreet in mijn mail:

Wanneer ik naar bovenstaande link ga voor hulp is deze in het Engels maar ook zeer omslachtig en laat mij nog steeds met veel vragen achter. 

Graag hoor ik welke concrete stappen ik moet zetten om dit te stoppen of te verhelpen. 

 


9 reacties

Goedemorgen @Actioncenter Gieten 

Als eerst natuurlijk van harte welkom op het Zakelijk Forum.

 

Deze melding komt naar voren wanneer de backup die je maakt groter is dan het quota wat hiervoor beschikbaar is.
Kun je eens nakijken wat je precies hebt ingesteld om te backuppen? Automatisch staat namelijk ingesteld dat Acronis een complete backup maakt van de volledige computer en alle hardeschijven die deze bezit.
In veel gevallen is dit niet nodig of niet wenselijk.
Misschien wil je bijvoorbeeld alleen een backup maken van je documenten en foto's..
Ik hoor het graag!

Dank voor je reactie Wesley.

Er staat inderdaad een volledige backup! Hoe kan ik dit wijzigen?

Graag gedaan.
Wat je het beste nu eerst kunt doen is de huidige back-up verwijderen, anders blijf je tegen dit probleem aan lopen.
Dat kan via de linkerkant via Backup-Opslag. Vervolgens zie je dan in het midden de gemaakte back-up staan.
Je kunt jouw back-up aanvinken en aan de rechterkant dan kiezen voor verwijderen.
Het verwijderen moet gesynchroniseerd worden met de back-up server van Acronis. Dit kan 24 uur duren.
Zodra de back-up dan de volgende dag verwijderd is, dan is er ook geen quota meer bezet.

Vanaf dit moment kun je dan een nieuw back-up schema maken. Het is dan belangrijk om bij het instellen van het schema te kiezen voor back-up van: Bestanden en mappen, vervolgens kun je dan alle mappen selecteren waar je de back-up van wil laten maken.  Dit zou je probleem moeten verhelpen. Ik hoor wel of het gelukt is😁

Deze cloudopslag beheert een ip adres die niet van mijn laptop is. Waarschijnlijk van mijn collega die over de administratie gaat. Moeten deze handelingen daadwerkelijk op het apparaat van betreffend ip adres?

Je zult naar de webinterface moeten gaan op de pc waar het daadwerkelijk op is geïnstalleerd. Vanuit daar zou het gewoon moeten lukken. Dus inderdaad het apparaat zelf.

Goed, de back up is verwijderd. De rest moet op betreffende pc/laptop. Maar ik kan het ip adres niet vinden op de pc/laptops die wij momenteel gebruiken. Hoe kom ik er achter van welke pc/laptop back ups gemaakt worden??

Als je naar het overzicht gaat via Apparaten - Alle Apparaten, dan zie je daar de computer namen staan. 
Je ziet dan Type, Naam, status van de hardwarescan enz. 
Als je dan op het tandwiel klikt er achter en kiest voor algemeen kun je het IP-adressen veld aanvinken, waarna deze wordt toegevoegd.
In het overzicht van alle apparaten moet je dan even naar rechts scrollen om het veld met de IP-adressen tevoorschijn te halen.🙂

 

Helaas Wesley, de opties die jij aandraagt, kan ik niet gebruiken. Want voor zover ik weet worden er nu back ups gemaakt van een ip adres welke niet van mij is. Enig zoekwerk geeft mij de volgende uitkomst: 

We hebben je IP-adres 192.168.2.15 gevonden. Dit is volgens onze database een geldig IPv4 adres. Deze is geregistreerd bij het regionaal internetregister Beheerd door ARIN. Hieronder worden alle gevonden gegevens getoond in een overzicht.

Waar kan ik iemand vinden die dit tot op de bodem kan uitzoeken voor mij? Ik kom nl niet verder via dit medium en het is toch enigzins belangrijk dat dit goed komt. 

Overigens buiten jouw schuld Wesley, het zal aan mijn onkunde liggen.

 

Oke, geen probleem. Wat ik kan doen is een case aanmaken zodat een van mijn collega's telefonisch contact op neemt.
Kun je mij een privé bericht sturen met daarbij jullie klantnummer, contactpersoon en telefoonnummer waarop hij/zij bereikbaar is.
Dan zorg ik er voor dat er een case wordt aangemaakt en je verder wordt geholpen.
Als het probleem is opgelost dan zou het top zijn als je de uitkomst nog kunt delen onder dit forum bericht zodat onze andere klanten hier wellicht ook baat bij hebben 😎

Reageer